Sociale indsatser Beskæftigelsesrettede indsatser

Familiebehandling  støttekontaktperson  støtteperson  UKN  Negativ social kontrol  æresrelateret konflikter bostøtte i eget hjem  støttet- overvåget samvær   Uddannelsesafklaring  Mentorstøtte  Personlig jobformidler  Virksomhedskonsulent  jobafklaring 

Sjælland, Jylland, Fyn

Håndholdt indsats

Opstart indenfor 24 timer

Fleksible løsninger

Akut døgnvagt – 4142 2995

Mød konsulenterne

MD Partner Administration • Koordinatorteam

Masaud Dar

Masaud Dar

Leder

Jeg har siden 2011 beskæftiget mig med at støtte sårbare mennesker. Nysgerrighed, ydmyghed og gennemsigtighed er min tilgang til det gode samarbejde, hvor mit fokus er høj faglighed og dokumentation.
Louise Munkholm

Louise Munkholm

Teamkoordinator • Socialrådgiver

Udannet socialrådgiver med efteruddannelse i faglig ledelse. Mange års erfaring som faglig koordinator herunder visitation, koordinering og kvalitetssikring af indsatser for flere områder: Beskæftigelse • Socialområdet • Børn • Unge • Familie 
Daniel Diaminda

Daniel Diaminda

Faglig samarbejdskonsulent

Jeg har en bred erfaring i arbejdet med børn, unge, voksne og familier i sårbare livssituationer og med vidt forskellige diagnoser, psykosociale forhold og kulturelle baggrunde.

Christian Klinke

Christian Klinke

Områdeleder • Koordinator

Afklaring og beskæftigelse • Uddannelsesafklaring • Ressourceforløb • Mentorforløb • Forbedringsforløb UKN
Ida Hagemeister

Ida Hagemeister

Faglig koordinator i Familiebehandling

Jeg er uddannet pædagog og psykoterapeut. Gennem +15 år har jeg beskæftiget mig med anbragte børn, unge, voksne og familier på institutioner.

Mille Thor Larsen

Mille Thor Larsen

Faglig koordinator i Støttekontaktforløb & Samvær

Som speciallærer, psykoterapeut og coach er mit fokus altid en ydmyg og nærværende tilgang til det enkelte menneske; og med respekt for borgenes livssituation.

MD Partner Konsulenter

Bettina Aagaard

Bettina Aagaard

Faglig ekspert • Familiebehandler • Metakognitiv Terapeut

Barnets advokat • Trivsel og udvikling • Stabil • Veldokumenteret • Bred faglig viden • Dysfunktionalitet • Respekt og ydmyghed

Sprog: Dansk, engelsk, norsk & svensk
Sophie Rosenstand

Sophie Rosenstand

Familiebehandler • Rådgiver • Mentor • Lærer • Nada-udøver

Dobbeltdiagnoser • Tiltag til behandling i psykiatrien • Børn/forældre som pårørende til psykisk sygdom og misbrug • Traumer • Nada • ADHD • Borderline • Angst • Tidlig indsats

Sprog: Dansk & engelsk
Shila Søholt

Shila Søholt

Familiebehandler • Familierådgiver

Traumeterapi • Familieterapi • Børneterapi • Seksuelle overgreb • Krisehåndtering • Angst • Traumer • Spiseforstyrrelser • Plejefamilier

 

Sprog: Dansk
Tina Thestrup

Tina Thestrup

Familiebehandler • Sygeplejerske

Angst • Mistrivsel • Adfærdsregulering • Skolevægring • Forældrekompetencer • Særligt sensitiv

 

Sprog: Dansk & engelsk
Rikke Mortensen

Rikke Mortensen

Familiebehandler • Kontaktperson • Psykoterapeut

Unge • ADHD • Neurodiversitet • Afhængighed • Pårørende til misbrug • Autisme • Traumer

 

Sprog: Dansk & engelsk
Iben Sandahl

Iben Sandahl

Familiebehandler • Psykoterapeut

Skoleværing • Anbringelser • Skilsmisser • Samværsudfordringer • Mistrivsel • Angst • Forebyggende familieindsatser.

Sprog: Dansk & engelsk
Kickan Andersen

Kickan Andersen

Familiebehandler • Psykoterapeut

Familiebehandling • Forældresamarbejde • Samværsopgaver • AKT • Samtaleterapi – Individuel og par • Arbejder relationsorienteret

Sprog: Dansk & engelsk
Maja Saxkjær

Maja Saxkjær

Familiebehandler • Mentor • Psykoterapeut MPF

Stofmisbrug • Pårørende til misbrugere • Unge fra misbrugshjem • Personlighedsforstyrrelser • Psykisk og fysisk vold • Chok • Traumer • Kriminalitetsforebyggelse • Supervision af fagpersonale

Sprog: Dansk
Nina Jæger

Nina Jæger

Familiebehandler • Pædagog • COS-P Facilitator

Spædbørn • Tidlig indsats • Traumer og traumebehandling • PTSD • Diagnoser • Anbringelser og hjemgivelse • Familieinstitution og børnehjem • Børnesamtaler • Unge

 

Sprog: Dansk & engelsk
Lea Lykkegaard

Lea Lykkegaard

Familiebehandler • Psykoterapeut

Traumer og sorg • Skyggebørn •  Angst • Alvorlig sygdom • Sexologi • Skilsmisse • Parforhold

Sprog: Dansk & engelsk
Stine Sjøgreen

Stine Sjøgreen

Familiebehandler • cand.pæd.psyk • Metakognitiv terapeut

Familieterapi • Traumeterapi • Forældresamarbejde • Skolevægring • Angst • Stress • Seksuelle overgreb • Krisehåndtering 

Sprog: Dansk & engelsk
Marianne Callabye

Marianne Callabye

Familiebehandler • Samværskonsulent • Psykoterapeut • Coach

Forebyggende familieindsats • Sorg- og krisebearbejdning • Angst • Traume •  Depression • Skilsmisse • Selvskade • Misbrug • Skam • Konflikt- og vredehåndtering • Psykoterapi • Gruppeterapi • Tværfagligt samarbejde

Sprog: Dansk & engelsk 

Sara

Sara

Familiebehandler

Liv Frederiksen

Liv Frederiksen

Familiebehandler • Kontaktperson • Socialrådgiver

Ole Kollerup

Ole Kollerup

Familiebehandler • Kontaktperson • Socialpædagog

Autisme • ADHD • Angst •  Efterværn • Anbringelser • Konflikthåndtering • Forældresamarbejde

Sprog: Dansk
Jakob Juel

Jakob Juel

Familiebehandler

Støttet samvær • Kontaktperson • Supervisor • Udviklingsprocesser med børn, unge og familier • Helhedsorienteret • Skolevægring

Sprog: Dansk og engelsk
Carsten Sørensen

Carsten Sørensen

Personlig Jobformidler • Metakognitiv konsulent • Mentor • Kontaktperson

Psykisk sårbare mennesker • Autisme • Skizofreni • ADHD • Borderline • Misbrug • Kriminalitet • General mistrivsel: angst, stress, depression samt selvskadende adfærd

Sprog: Dansk og engelsk
Carina Eriksen

Carina Eriksen

Familiebehandler • Samværskonsulent • Metakognitiv Terapeut

Autisme • ADHD • ADD • Skizofreni • Borderline • Bipolar • OCD • Stress • Angst • Depression • §75

Sprog: Dansk & engelsk
Camilla Dahl

Camilla Dahl

Familiebehandler • Kontaktperson • Speciallærer

Særlige behov • Udviklingsforstyrrelser • Skolefravær • Diagnoser • Anbragte børn og unge • Forældre til anbragte børn og unge • Fritidsliv og fritidsjob 

Sprog: Dansk
Atilla Dogan

Atilla Dogan

Seniorkonsulent • Kontaktperson • Mentor • Personlig Jobformidler

Autisme • Aspergers • Skizofreni • Angst • Borderline • Fibromyalgi • Misbrug • Vredeshåndtering

Sprog: Dansk, tyrkisk & engelsk
David Abel

David Abel

Seniorkonsulent • Kontaktperson • Mentor • Personlig Jobformidler

Autisme • Aspergers • ADHD • Angst • Skizofreni • Borderline • Misbrug • Efterværn

Sprog: Dansk & engelsk
Catherine Daverne

Catherine Daverne

Kontaktperson • Mentor • Psykomotorisk terapeut

Sansende kommunikation • Stress • Angst • Affektiv sindslidelse •  Neurodiversitet •  ADHD •  Piskesmæld •  Fibromyalgi •  Spiseforstyrrelse • §75

 

Sprog: Dansk
Melanie Tranholm

Melanie Tranholm

Kontaktperson • Mentor • Socialpædagog • Nervesystemsterapeut

 ADHD • Autisme • Spiseforstyrrelser • Angst • Selvværd • Skolevægring • Uddannelsesparathed • Unge piger 

Sprog: Dansk
Stiwie Tayeb

Stiwie Tayeb

Familiebehandler • Kontaktperson • Mentor • PJ

Kontaktforløb • Mentorforløb • Forebyggelse • Kriminalitetsforbyggelse • Flygtninge • Omsorgssvigt • Konflikthåndtering • Exit-program • 1-1 relationsarbejde

Sprog: Dansk, Engelsk & Arabisk 
Thomas Amstrong

Thomas Amstrong

Familiebehandler • Kontaktperson • Socialpædagog

Konflikthåndtering • Forældresamarbejde • Skolevægring • ADHD Autisme

Sprog: Dansk & engelsk
Christina Dahl

Christina Dahl

Kontaktperson • Lærer

AKT & SSP–lærer • Sårbare børn og unge • Konflikthåndtering • Angst • Spiseforstyrrelser • Skolefravær • Kriminalpræventivt arbejde • §75

Sprog: Dansk
Kabeer Takiar

Kabeer Takiar

Kontaktperson • Mentor • Personlig Jobformidler

Kriminalitetstruede unge • Banderelaterede udfordringer • Vold • Mistrivsel • Interkulturelle problemstillinger

Sprog: Dansk, indisk, urdu, punjabi & engelsk
Noah Wærum

Noah Wærum

Kontaktperson • Pædagogstuderende

Lucas Andersen

Lucas Andersen

Kontaktperson • Mentor • Personlig Jobformidler

Angst • Autisme • ADHD • Depression • Komorbiditet • Kriminalitetstruede Unge •
Spiseforstyrrelse • Skolevægring • Selvmordstruede Unge • BBAUM behandler
Sprog: Dansk & engelsk
Zehra Özkahveci

Zehra Özkahveci

Mentor • Kontaktperson • Socialpædagog

Anbragte børn • Unge piger og drenge • Skizofreni • Omsorgssvigtet • Afhængighed af rusmidler

Sprog: Dansk, tyrkisk & (kurdisk)
Arian Kashef

Arian Kashef

Kontaktperson • Mentor

Unge i kriminalitet • Mistrivsel •
Omsorgssvigtet • Unge afhængige af rusmidler • Flygtninge

Sprog: Dansk, engelsk & farsi
Josh Jones Kristensen

Josh Jones Kristensen

Kontaktperson • Mentor • Misbrugskonsulent

Banderelationer • Kriminel adfærd • Misbrug • Diagnoser • Vredeshåndtering

Sprog: Dansk & engelsk
Celine

Celine

Kontaktperson • Mentor

Islim Kiran

Islim Kiran

Mentor • Personlig Jobformidler

Angst • Langtidsledig • Virksomhedskonsulent • Sagsbehandler • Borderline • Fibromyalgi • Samværskonsulent • Negativ socialkontrol • Afklaring • Fleksjob • CV • Psykiske diagnoser • Mentor • Støttekontaktperson • Sprogmentor • Tyrkisk • Kurdisk • Tolkeopgaver

Sprog: Dansk, tyrkisk & kurdisk
Linda L. Westhausen

Linda L. Westhausen

Samværskonsulent • Pædagog

AKT-lærer • Konflikthåndtering • ADHD • Autisme • Forældresamarbejde

Sprog: Dansk

Sylvia Kekec

Sylvia Kekec

Kontaktperson • Mentor • Coach • Kostvejleder • Personlig træner

Psykisk sårbare • Diagnoser • Selvmordstruede • Integrationsvanskeligheder • Banderelaterede unge • Konflikthåndtering • Krisekommunikation • Brobygning mellem kulturer  

Sprog: Dansk & engelsk 

Anne-Sophie Kalckar

Anne-Sophie Kalckar

Kontaktperson • Mentor

Skolevægring • Stress • Angst • ADHD • HBB-børn • Autisme • Mistrivsel • Kronisk sygdom

Sprog: Dansk & engelsk
Barbara Holmstrøm

Barbara Holmstrøm

Kontaktperson • Socialpædagog Cand.mag pædagogik og uddannelsesstudier & psykologi

Personlighedsforstyrrelser • Autisme • Angst • ADHD • Selvskade • Skoleværing • Mentorfunktion

Sprog: Dansk & engelsk
Daniel Diaminda

Daniel Diaminda

Kontaktperson • Social- og specialpædagog • Psykoterapeut

Forebyggende indsats • Tilknytning Angst, stress & depression Skolevægring Børn, unge & voksne Familier ADHD Autisme Mistrivsel

Sprog: Dansk & engelsk
Patrick

Patrick

Kontaktperson • Mentor

Forebyggende indsats • ADHD • Skolevægring Integrationsvanskeligheder • Interkulturelle problemstillinger •  Kriminalitetsforebyggelse/Kriminalitetstruede unge Fritidsliv og fritidsjob Konflikthåndtering Tværfagligt- og helhedsorienteret samarbejde Udviklingsprocesser med børn, unge og familier

Sprog: Dansk & engelsk
Mikkel Bache

Mikkel Bache

Socialkonsulent

Autisme ADHD Angst Stress Depression • Generel mistrivsel Selvværd Skam Psykisk Sårbarhed Livskriser. Udbrændthed Særligt sensitiv Følelsesmæssig mestring Sexologi 

Sprog: Dansk & engelsk
Amani Mouna

Amani Mouna

Kontaktperson • Stud.Psyk

ADHD Angst, depression og emotionel overbelastning Psykosomatik og sammenhæng mellem krop og psyke Stress, udbrændthed og kriser Følelsesmæssig regulering og mestringsstrategier Skam, selvværd og psykisk sårbarhed Seksualitet, relationer og kropslig trivsel Spiseforstyrrelser

Sprog:
Emrah Topal

Emrah Topal

Kontaktperson

Forebyggende indsats • Utilpassede unge Anbragte børn og unge Vejledning børn og unge Skolevægring Kriminalitetsforebyggelse Kriminalitetstruede unge Banderelaterede unge Angst Fritidsjob og liv Flytninge

Sprog: Dansk, tyrkisk & engelsk
Mikael Savas

Mikael Savas

Kontaktperson • Mentor

Psykisk sårbare mennesker • Autisme Skizofreni ADHD Borderline Spiseforstyrrelse Selvskadende adfærd.

Sprog: Dansk & engelsk

MD Samarbejdspartnere • Fyn

Mitzi Hansen

Mitzi Hansen

Samværskonsulent

Helene Besimon

Helene Besimon

Familiebehandler • Samværskonsulent • Psykoterapeut

MD Samarbejdspartnere • Jylland

Catrin Rathe Lynggaard

Catrin Rathe Lynggaard

Familiebehandling • Samvær • Kontaktperson • Pædagog

Spæd- og småbørn • Tidlig indsats • Tilknytning • Følelsesmæssig regulering • Den tidlige forældre-barn-relation • Familiesamspil • Løsningsorienteret

Sprog: Dansk & engelsk

Samarbejdspartnere

SofusSOCIAL

SofusSOCIAL sikrer dokumentation og sikker databehadling hos MD Partner. 

Læs mere om Sofus her

Supervison

MD Partner modtager supervision ved psykoterapeaut
Vibeke Dalum.

Læs mere på vibekedalum.dk

MD Partner støtter

Kompetencekort – Zaina Ashraf

Med en Cand.san i psykologi og sundhedsfremme samt sundhedsstrategier har jeg ekspertise som psykologisk rådgiver, hvor jeg har navigeret gennem komplekse problemstillinger med fokus på individuelle kriser. Min erfaring spænder bredt, og jeg har demonstreret evnen til at håndtere forskelligartede udfordringer med empati og professionalisme.

Gennem min rolle som psykologisk rådgiver har jeg opbygget betydelig erfaring inden for psykosocial tilgang og kognitiv forståelse, hvilket har formet min evne til at adressere komplekse problemstillinger med en bredspektret tilgang.

Min holistiske tilgang til trivsel involverer en forståelse af menneskets komplekse sammenhæng af fysiske, psykologiske og sociale faktorer. Jeg har integreret denne tilgang i mit arbejde som mentor, hvilket har bidraget til at skabe meningsfulde og bæredygtige løsninger.

Min dedikation til at arbejde med børn og unge har været en drivkraft i min karriere. Som mentor har jeg guidet og rådgivet talrige udfordrede børn og unge, og min evne til at facilitere positiv udvikling og trivsel blandt dem har været i centrum for mit virke. Mit ønske om det bedste for hvert enkelt familiemedlem har været fundamentalt, og jeg har anvendt mine færdigheder som psykologisk rådgiver og mentor for at skabe forbindelser og forståelse i disse komplekse relationer. Gennem en kombination af holistisk, psykosocial og kognitiv tilgang har jeg arbejdet målrettet mod at facilitere positive forandringer og styrke familieenheden som helhed.

Jeg trives både på det strategiske niveau, hvor planlægning og udvikling er afgørende, og på det praktiske niveau, hvor jeg aktivt deltager i processer. Min tilgang til arbejde er kendetegnet ved nysgerrighed, empati og respekt, hvilket bidrager til at skabe gode relationer og positive resultater. Med en bred vifte af erfaringer og en stærk faglig baggrund er jeg rustet til at håndtere udfordringer og skabe meningsfulde forandringer gennem min viden, erfaring og dedikation.

Kompetencekort – Emrah Topal 

Jeg er engageret og empatisk med en stærk forståelse for menneskers forskelligheder og udfordringer. Min tilgang er rummelig og respektfuld, og arbejder målrettet på at skabe trygge rammer for udvikling og trivsel.

Jeg har en god balance mellem faglig refleksion og praktisk handling.

 

Min socialpædagogiske tilgang  bygger på styrkende arbejde, ligeværdighed og troen på, at alle mennesker har potentiale for vækst.

Kompetencekort – Mikkel Bache

I 2016 igangsatte jeg et karriereskift , så jeg i dag er uddannet kropsterapeut og traumeinformeret de-armouring-terapeut med særligt fokus på bevidstgørelsen og anerkendelse/ mestring af det indre følelsesliv

Både som mand, som far og som mentor ser jeg på livet som et helhedsorienteret relationsarbejde med fokus på små skridt og varig udvikling. Jeg forsøger gennem nærværet  at skabe rum for andre til at være sårbare, udtryksfulde og tro.

Jeg er taknemmelig for alle de mennesker jeg har mødt på min vej, over snart tre årtier som selvstændig fotograf.  Fra topchefer og berømte kunstnere, til handicappede, oversete og udsatte individer, hvor det at blive set og anerkendt af et andet menneske kan være en livsændrende oplevelse.  

Autencitet og nærvær kan have en forløsende effekt for de mennesker man er sammen med. 

Tryghed, blive set og rummet som det hele menneske vi er. Rumme følelser og håndtere dem. Skabe bevidsthed om følelserne og acceptere at nogle er svære at rumme fordi vi ikke har lært hvordan vi rummer dem, endnu. 

Sprog: Dansk – Engelsk

Kompetencekort – Catrin Rathe Lynggaard

  • Familiebehandler
  • Pædagog
  • Ekspertviden i spæd- og småbørnsområdet
  • Specialiseret i tidlig indsats og forebyggelse af mistrivsel hos børn og forældre
  • 15 års erfaring med børn og familier i sårbare livssituationer
  • Fokus på tilknytning, følelsesmæssig regulering og den tidlige forældre-barn-relation
  • Løsningsfokuseret tilgang med fokus på barnets behov og forældrenes ressourcer
  • Støtte til optimering af forældreevne og styrkelse af samspillet i familien
  • Erfaring med forebyggende indsatser under graviditet og i barnets første leveår

 

Familiebehandler, pædagog med ekspertise i spæd- og småbørnsområdet
Jeg har 15 års erfaring med at arbejde med børn og familier i sårbare livssituationer. Mit speciale er den tidlige forebyggende indsats, med særligt fokus på tilknytning, følelsesmæssig regulering og den tidlige forældre-barn-relation.

Som familievejleder og familiebehandler arbejder jeg med at styrke forældres samspil og optimere forældreevnen med udgangspunkt i en løsningsfokuseret tilgang. Jeg har stor erfaring med at støtte forældre i at få øje på egne ressourcer, altid med barnets trivsel og behov i centrum.

Jeg er specialiseret i at forebygge mistrivsel gennem tidlige indsatser, både under graviditeten og i barnets første leveår igennem en løsningsfokuseret tilgang.

Kompetencekort – Patrick

Erfaring

Jeg har bred erfaring med tværfagligt samarbejde med blandt andre sportspsykologer, forældre, skolelærere, pædagoger, trænere, agenter, klubber, fysioterapeuter og immigrationsmyndigheder – og lægger stor vægt på helhedsorienterede indsatser omkring det enkelte unge menneske, for at sikre varig udvikling.

Jeg er i gang med en Master i Business Coaching på Copenhagen Coaching Center og har tidligere gennemført flere leder- og procesuddannelser. Jeg kombinerer min praktiske erfaring med teoretisk viden, og arbejder målrettet med at udvikle mennesker og miljøer, der skaber balance mellem præstation og trivsel.

Socialt arbejde

Som stifter af den frivillige organisation Street Dreams har jeg over 10 års erfaring med socialt arbejde – særligt målrettet unge i udsatte positioner. Gennem projektledelse, mentorforløb, foredrag og kulturelle aktiviteter har jeg arbejdet med at styrke mental sundhed, fremme inklusion og skabe positive fællesskaber.

Jeg har været aktiv i områder som Tingbjerg, Nørrebro og Husum, arbejdet med flygtninge og deltaget i oplysningskampagner mod racisme og diskrimination. Med en stærk baggrund i netværks- og relations arbejde brænder jeg for at gøre en reel forskel i unges liv – særligt dem, der har allermest brug for det.

 

Baggrund

Jeg har 7 års erfaring i ledende stillinger inden for dansk elitefodbold – herunder som Assisterende Akademidirektør, Head of Culture and Integration og Sportsdirektør – samt en international karriere som professionel fodboldspiller gennem 18 år i Danmark, Holland og Spanien.

Jeg finder stor glæde i at inspirere og støtte individer i deres personlige udvikling og målsætninger. Jeg skaber trygge relationer og støtter unge i at finde deres egne veje mod deres mål ved at stille nysgerrige og reflekterende spørgsmål og opbygge realistiske delmål, der skaber fremdrift, ejerskab og tro på egne evner. Med afsæt i både eliteidrættens målrettede tilgang, guider jeg unge skridt for skridt med nærvær og tydelig struktur. I mit arbejde lægger jeg vægt på tillidsfuld kommunikation, tydelig forventningsafstemning og relationer bygget på respekt og forståelse.

Særligt i min rolle som anfører for FC Nordsjælland og i mit efterfølgende virke har jeg fungeret som mentor for både professionelle og unge elitefodboldspillere. Jeg har erfaret, hvordan det konstante forventningspres – udover at være fysisk krævende – også kan have betydelige konsekvenser for den mentale sundhed. Derfor ser jeg det som afgørende at støtte unge i at navigere i disse miljøer med både styrke og balance.

 

Fritidsinteresser

Socialt arbejde, musik, rejser, kultur, foredrag/debatter, personlig udvikling, gå- og cykelture i naturen og fitness.

Kompetencekort – Iben Sandahl

Jeg er lærer, coach og psykoterapeut MPF med 26 års erfaring i arbejdet med børn, unge og familier. Jeg har specialiseret mig i skoleværing, anbringelser, skilsmisser, samværsudfordringer, mistrivsel, angst og forebyggende familieindsatser. Jeg møder alle med respekt, nærvær og ydmyghed.

Kompetencekort – Daniel Diaminda

Som faglig koordinator

Jeg har gode erfaringer med hurtigt at kunne etablere en åben og tillidsfuld relation. Jeg er tålmodig og tillidsvækkende, og arbejder ud fra den tilgang, at alle fortjener at blive mødt med venlighed, tillid og respekt.

Jeg har en bred erfaring i arbejdet med børn, unge, voksne og familier i sårbare livssituationer og med vidt forskellige diagnoser, psykosociale forhold og kulturelle baggrunde.

Jeg vægter god kommunikation højt og forsøger altid at medvirke til at etablere et konstruktivt samarbejde med forældre/pårørende, sagsbehandlere, skole og/eller andre relevante aktører. 

Som konsulent

Jeg er et energisk, nysgerrigt og empatisk menneske med flere års erfaring som afdelingsleder på et tilbud for børn og unge i forskellige udsatte positioner. Jeg finder det enormt meningsfuldt at medvirke til at støtte mennesker i at finde mening og retning i deres liv, og det falder mig naturligt at være respektfuld og ydmyg i mødet med andre. 

Jeg møder andre med positive forventninger, og er god til at møde dem, jeg er omkring på en afstemt måde. Jeg har gode erfaringer med hurtigt at kunne etablere en åben og tillidsfuld relation. Jeg er tålmodig og tillidsvækkende, og arbejder ud fra den tilgang, at alle fortjener at blive mødt med venlighed, tillid og respekt.

Jeg har en bred erfaring i arbejdet med børn, unge, voksne og familier i sårbare livssituationer og med vidt forskellige diagnoser, psykosociale forhold og kulturelle baggrunde. Jeg kan navigere i komplekse problemstillinger, både med terapeutiske redskaber og/eller pædagogisk støtte. 

Min indsats tilpasses individuelt  ud fra den enkeltes behov og funktionsniveau – altid med fokus på tryghed i relationen. 

Jeg vægter god kommunikation højt og forsøger altid at medvirke til at etablere et konstruktivt samarbejde med forældre/pårørende, sagsbehandlere, skole og/eller andre relevante aktører. 

Kompetencekort – Stine Sjøgreen

Jeg er uddannet pædagog med en overbygning i pædagogisk psykologi. Endvidere har jeg en metakognitiv terapeutisk uddannelse og 25 års erfaring i at arbejde med familier i sårbare positioner. Gennem mit arbejde har jeg opbygget en dyb forståelse for menneskelig udvikling, trivsel og de udfordringer, som familier kan stå over for.

Jeg er kompetent, fagligt dygtig og har en stærk evne til at skabe og vedligeholde meningsfulde relationer. Min empati og omsorgsfulde tilgang gør, at mennesker føler sig set, hørt og forstået. Jeg møder hver enkelt med nærvær og respekt og arbejder målrettet på at skabe trygge og udviklende rammer for dem, jeg hjælper.

Med min erfaring og faglige viden bidrager jeg til positive forandringer i menneskers liv, og jeg brænder for at støtte familier i at finde nye veje til trivsel og styrke.

Kompetencekort – Camilla Dahl

Kompetencer

·         Børn og unge med særlige behov

·         Udviklingsforstyrrelser

·         ASF, ADHD, ADD, Angst, Tourette

·         Børn og unge med skolefravær

·         Støtte til anbragte børn og unge.

·         Støtte til forældre med anbragte børn og unge. 

·         Støtte til børn og unge i fritidsliv og fritidsjob

 

Uddannelse og arbejdsliv:

Jeg er uddannet skolelærer i 2006. Jeg stiftede bekendtskab med specialområdet allerede mens jeg studerede til lærer. Jeg har således 19 års solid erfaring indenfor specialområdet.

Til daglig underviser jeg elever med gennemgribende udviklingsforstyrrelser i en gruppeordning. Jeg har erfaring med at undervise elever med ASF, ADHD, ADD, Angst, Tourette, Skoleværing samt andre særlige behov.

Jeg brænder for at gøre en forskel og har fokus på trivsel samt en god og tryg relation. En god og tryg relation er altafgørende for at kunne gøre en forskel for de unge mennesker.

Jeg er meget smilende og positiv af sind. Jeg har en anerkendende og empatisk tilgang til de unge mennesker, som jeg arbejder med. Jeg møder de unge, der hvor de er. Jeg er god til at være nysgerrig og lytte og spørge ind til de unges interesser og deres liv udenfor skolen.

Jeg arbejder ud fra en low arousal tilgang bl.a. i forbindelse med konflikter og vredesudbrud.

Jeg er god til at samarbejde med andre mennesker og jeg er anerkendende i min kommunikation med andre mennesker.

Jeg er vant til i samarbejde med mine kollegaer at skabe et forudsigeligt og struktureret undervisningsmiljø.

Jeg er ved at uddanne mig til læsevejleder på Københavns Professionshøjskole.

Privat:

Jeg er selv vokset op i en familie, hvor min søster og jeg fik pleje-søskende. Jeg har selv været aflastningsfamilie for en ung pige med særlige behov. Dette har givet mig en personlig erfaring indenfor området.

Jeg bruger min fritid sammen med mine to piger, familie og venner. Jeg kan lide at gå lange ture langs vandet med min hund.  

Kompetencekort – Zehra

Jeg er en passioneret ung kvinde, der stræber efter at gøre en betydelig forskel for mennesker i nød. Jeg har opnået værdifuld erfaring gennem mit arbejde med udsatte individer, herunder med dobbeltdiagnoser, i psykiatrisk sammenhæng. Denne erfaring har givet mig en dyb forståelse for de komplekse udfordringer, som disse mennesker står overfor.

 Derudover har jeg arbejdet med udsatte unge, hvor jeg har været engageret i forskellige initiativer, herunder at arbejde på klubber for unge med særlige behov samt som ledsager. Jeg arbejder aktivt på en døgninstitution for sårbare unge, med psykosociale problemstillinger inden for børne- og ungepsykiatrien.

 Jeg møder altid mennesker med respekt og anerkendelse af deres individuelle behov. Jeg prioriterer brugerinddragelse og ser det som en essentiel del af min tilgang. Jeg er overbevist om, at alle mennesker har ret til et “godt liv”, uanset køn, udfordringer eller funktionsniveau. Jeg lægger stor vægt på at optræde professionelt, udnytte mine kompetencer og handlemuligheder til fulde.

Jeg besidder kompetencer inden for:

     •    Zonen for nærmeste udvikling

    •    Ressourceorienteret arbejde (KRAP)

    •    Den motiverende samtale

    •    Kognitiv adfærds terapi (KAT samtaler)

    •    Kreativ tilgang

    •    Miljøterapi

    •    Dobbelt diagnoser/ misbrug

Med disse kvalifikationer og min dedikation er jeg godt rustet til at bidrage positivt til de mennesker, jeg arbejder omkring.

Kompetencekort – Ole Kollerup

Med 14 års erfaring inden for socialpædagogikken har jeg opbygget en solid viden om forældresamarbejde, skolevægring og unges sager.

Jeg er dybt engageret i at skabe positive forandringer og styrke familierelationer gennem målrettet vejledning.

Mit fokus er altid at skabe et trygt og støttende miljø, hvor individer og familier kan udvikle sig og finde løsninger på deres udfordringer.

 

Udd: socialpædagog

Sprog: Dansk

Kompetencekort – Barbara Holmstrøm

Uddannelse:

  • Cand.mag pædagogik og uddannelsesstudier + psykologi
  • Socialpædagog 

 

Ungeområdet: Personlighedsforstyrrelser, autisme, angst, ADHD, selvskade, skoleværing, mentorfunktion.

Vejledning i både uddannelse og beskæftigelse 

Metoder: Narrativ psykologi, LØFT, KRAM, 

Sprog: Dansk & engelsk

Kompetencekort – Marianne-Kamille Back

  • Prænatale og småbørns indsatser  
  • Afdækning og stimulering af forældrekompetencer hos gravide og småbørnsforældre                                
  • Afdækning og udvikling af omsorgsmiljøet hos det ufødte barn                                                                         
  • Afdækning og udvikling af den tidlige tilknytning mellem børn og forældre                                                   
  • Afdækning af det lille barns trivsel

Spædbarnsterapi også kaldt tidlig traume terapi til mindre børn, hvor traumet er opstået i fosterlivet, under fødsel.

De seneste 6 år har jeg arbejdet med prænatale forløb (gravide), spæd og småbørn, med særligt fokus på stimulering, udvikling og afdækning af den tidlige tilknytning, samt barnets omsorgs og trivselsmiljø.         

Jeg har en del erfaring med brug af Marte Meo metoden og bruger ofte video i mit arbejde. Igennem kameraet er det muligt at fange uigenkaldelige og betydningsfulde øjeblikke, sekvenser der bl.a. kan bruges i det videre arbejde med forældrene, og samtidigt er et værdifuldt redskab i analysearbejdet omkring det lille barn.

I mit samarbejde med familierne arbejder jeg med stor gennemsigtighed og med særlige kompetencer i formidlingen af det lille barns behov, hvilket sker med afsæt i forældrenes mentaliserings kompetencer, psykologiske profil samt følelsesmæssige ressourcer. 

I mere end 30 år har jeg været optaget af relationer og arbejdet med faglig dedikation og stort engagement. Det meste af min faglige erfaring er baseret på børn og voksne der har været udfordret følelsesmæssigt, psykologisk og eller i deres samspil. Den komplekse familiebehandling med høj grad af dysfunktionalitet, omsorgssvigt og anbringelser danner grundlag for min videre specialisering på spæd- og småbørns området.                                                                                   

Jeg arbejder med stor bevidsthed om vigtigheden af tid, da denne periode af barnets liv er afgørende for den udvikling og trivsel der ses efterfølgende.                                                                                                                                      

Som professionel samarbejdspartner kan du forvente en ansvarlig, loyal og professionel samarbejdspartner, der har bred erfaring i tværfagligt samarbejde og i den skriftlige formidling.

Faglig referenceramme:

  • Oplevelsesorienteret Familieterapi
  • Tilknytningsteorien
  • Udviklingspsykologien
  • Neuroaffektiv udviklingspsykologi

Kompetencekort – Nikolaj Houg

Jeg blev uddannet skolelærer i 2014 og har arbejdet inden for specialområdet siden 2009. Her har jeg både arbejdet på bosteder for unge og undervist i specialklasser.

Jeg har fungeret som SSP-lærer, hvor jeg har erfaring med skolefravær og kriminalpræventivt arbejde. Jeg har været tilknyttet resurse- og AKT-teamet i flere år.

Min pædagogiske tilgang er anerkendende og positiv, baseret på devisen, at alle kan noget. En god og tryg relation er altafgørende for at kunne gøre en forskel for de unge mennesker, og derfor mødes de altid af en smilende og positiv person.

Jeg møder de unge, hvor de er, og ud fra deres hverdag. Jeg er optaget af børn og unges deltagelsesmuligheder i fællesskaber ud fra et inklusionsperspektiv, både i skolen og fritiden.

Kompetencekort – Stiwie M. Tayeb 

Jeg har i 17 år arbejdet som Politiassistent i politiet med kriminalitets forebyggelse SSP, udsatte og utilpassede unge, bande exit program, samt netværksmøder.

Ligledes har jeg i over 20 år arbejdet som Støttekontaktperson for unge borgere med fokus på opnåelse af resultater jvf handleplaner og stausrapporter. Fastholde de unge i Job/ skoleforløb/uddannelser og sikre dem en bedre fremtid. Netværksmøde og samarbejde med eksterne aktører, såsom skoler, klubber, lokalområde, og foreningslivet. 

 

Kurser:

  • Konflikthåndtering
  • SOS ( Signs of Safety)
  • Misbrugsproblematikker

 

Kompetencer: 

  • Kultur forståelse 
  • Konflikthåndtering. 
  • Inddragelse af familien. 
  • Efterværn 18+
  • Løsningsfokuseret og målbevidst
  • Relationsarbejde
  • Samarbejde med andre aktører med fokus på borgerns trivsel.
  • Fysiske aktiviteter.

 

Sprog: Dansk, Engelsk og Arabisk 

Kompetencekort – Janus Bakrawi

Profil

Jeg er tidligere skuespiller med bred professionel erfaring indenfor socialpædagogik.

Socialpædagog

Har varetaget fleksible indsatser med henblik på den bedste løsning for børn, unge, voksne og familier. Jeg har været med at til skabe læring, trivsel og udvikling gennem rådgivning samt fokus på udarbejde.

Projekt lærer/underviser, Bækkelund/Brøndbyskole, Brøndby  

Karakters er et alternativt skoletilbud med både skoleundervisning og diverse projekter tilpasset den enkelte elev. Jeg underviste i pædagogisk kunst. Coaching i selvansvar for eget liv samt medansvar for sine sociale omgivelser.

Socialpædagog, Ungdomspensionen Brydes alle, København

Brydes Allé er en del af Center for Udsatte og Kriminalitetstruede Unge. Her arbejdede jeg som socialpædagog, hvor jeg støttede den enkelte unge. Jeg var i stand til at opnå resultater med en gruppe udsatte og kriminalitetstruede unge, som ellers er vanskelige at arbejde med.

Underviser, Station NEXT| Filmbyen, Avedøre

Jeg skabte en kreativ, tryg og tillidsfuld atmosfære for eleverne. De blev undervist i traditionel skuespil håndværk, samt mine egne skuespilmetoder. Jeg brugte pædagogiske redskaber og motivation for skoleeleverne fra 7. -9. Klasse.

Skuespiller & Manusforfatter , Teatre & film, Tv vært på Dokumentarserier

Blandt mine stærkeste kompetencer er evnen til at fordybe sig. God kropslig og vokal kontrol, følelsesmæssig intelligens, improvisationsevner, samarbejdsevner og en stærk evne til at formidle følelser, samt at skabe en sammenhængende fortælling.

Friviligt Arbejde

Ambassadør – Børnehjælpsdagen, København

Som Ambassadør er jeg representant for børn udenfor hjemmet. Jeg taler deres sag. Da jeg selv har været anbragt udenfor hjemmet i 6 år, har jeg forsøgt at give børnene en mulighed for at spejle sig i mig. Det har været mit primære mål.

Ambassadør – Børns Vilkår, København

Kompetencekort – Viggo Müller

Jeg har mange års erfaring i at arbejde med mennesker og relationer, og er optaget af, hvor væsentligt gode, udfordrende og støttende relationer er, når man vil udvikle sig. Vi udvikler os bedst gennem læring, inspiration og udveksling med andre mennesker, og jeg er vild med at facilitere processer, hvor børn, unge og familier kommer i bedre trivsel. At se familier vågne til at gøre sig mere umage i kontakten til hinanden, gør mig fagligt og personligt glad.

Min faglige baggrund er, at jeg er uddannet lærer, coach, psykoterapeut, kropsterapeut og Biologisk Relationel Chok/Traume terapeut, og min praksiserfaring spænder meget vidt. Jeg har undervisningserfaring gennem 10 år som lærer på specialskole, 3 år som lærer på efterskole, 19 år som underviser af misbrugsbehandlere og 5 år som leder og underviser i MentorAkademiet.

Mit arbejde som terapeut og coach har fyldt meget gennem de seneste 25 år, og for tiden er jeg meget optaget af at hjælpe familier med at udvikle deres relationskompetencer og blive mere velfungerende. Min viden i dette område har jeg udviklet ved at arbejde som familieterapeut i Greve Familiecenter og Familiecentret Vibygaard gennem de sidste 6 år, og ved at undervise på Blackbird Institute, som uddanner familieterapeuter.

Jeg har desuden mange års erfaring og interesse i supervision, og har superviseret mange forskellige faggrupper, men alle har de haft – eller har – med arbejdet med mennesker og kontakt at gøre. Jeg har blandet andet superviseret familiebehandlere- og konsulenter i Slagelse Kommune, misbrugsbehandlere og fængselsbetjente i Jyderup Statsfængsel og lige nu superviserer jeg behandlerpersonalet på døgnbehandlingen Sct. Ols, Bornholm og dagbehandlingen Sct. Ols, København.

Kompetencekort – Tina Thestrup

Som børne -og ungerådgiver fra Børns Vilkår og sygeplejerske, har jeg de seneste 27 år arbejdet med børn, unge og familier. Det har været børn, unge og familier med trivselsproblemer, af forskellig karakter.

Jeg arbejder ud fra metoden Sign of Safety. En metode, hvor man arbejder støttende og anerkendende, med udgangspunkt i det der fungerer godt.

Kompetencekort – Linda Westhausen

Jeg blev uddannet som pædagog i 1991 og har gennem årene samlet en bred erfaring med de helt små børn til de store skolebørn.

 I 2006 blev jeg uddannet AKT-lærer – Adfærd-Kontakt- og Trivsel. Her arbejdes der primært med relations og ressourceorienteret tænkning samt pædagogik i teori og praksis. At støtte de sociale processer for den enkelte og for gruppen, hvor relationer, respekt og samarbejde er i fokus. Iagttagelser, observationer, samt planlægning er værktøjer for det videre forløb samt at give feedback på de igangværende processer.

Jeg har gennem en del år også arbejdet i en gruppeordning med sårbare børn og unge, dette gælder børn og unge med diagnoser som ADHD og Autisme. Har arbejdet med konflikthåndtering, hvor jeg altid har haft fokus på ressourcerne i det enkelte individ. Jeg har god erfaring med visuelle værktøjer som f.eks. piktogrammer.

Jeg arbejder ud fra en anerkendende tilgang, med respekt og forståelse for det enkelte individ, jeg møder børn og forældre der de er. Kvaliteter som at være i øjenhøjde, at have et hjertevarmt samspil samt at være autentisk, er det essentielle i mit arbejde. At være nærværende, anerkendende, lyttende og indlevende er vigtigt for at kunne fange øjeblikket og bidrage til at alle føler sig set og hørt i samarbejdet, hvor en god kommunikation er vigtig for det videre forløb.

Jeg har stor fokus på samarbejdet til forældrene, da det er vigtigt, at de føler sig som medspiller i det der sker omkring deres børn. Samarbejdet skal altid understøtte barnets trivsel og udvikling. Gennem motiverende- og støttende samtaler, får familien konkrete værktøjer til at håndtere de udfordringer som blokerer for at lykkedes med de ønsker og mål de har for deres fremtid. Jeg arbejder med det mål at skabe struktur, tryghed samt sunde dynamikker i familien.

Kompetencekort – Nina Jæger

Jeg har erfaring med:

  • Spædbørn
  • Tidlig indsats
  • Traumer og traumebehandling
  • PTSD
  • Børn og unge med diagnoser
  • Anbringelser og hjemgivelsee
  • Familieinstitution og børnehjem
  • Børnesamtaler
  • Unge
  • Støttet og overvåget samvær

Jeg har yderligere erfaring med grupper:

  • Forældregruppe med Cos-P
  • Ungegruppe for piger 13-17 år

Uddannelse: 

  • Pædagog
  • COS-P
  • Diplom i familieterapi
  • ICDP-Vejleder
  • Mentaliseringsbaseret og traumeinspiretet familiebehandler

Kompetencekort – Maja Saxkjær

Kompetencer:

  • Stofmisbrug
  • Pårørende til misbrugere
  • Unge fra misbrugshjem
  • Personlighedsforstyrrelser
  • Psykisk og fysisk vold
  • Chok
  • Traumer
  • Kriminalitetsforebyggelse
  • Supervision af fagpersonale

Uddannelse

  • Misbrugsbehandler
  • Sandplay terapeut
  • Psykoterapeut
  • Chok/traume terapeut
  • Supervisor

Kompetencekort – Amani Mouna

Jeg er 25 år og kandidatstuderende i psykologi med en baggrund fra medicinstudiet, hvilket har givet mig en særlig indsigt i samspillet mellem krop og psyke. Jeg brænder for at støtte børn og unge og er optaget af at skabe trygge, anerkendende samtalerum, hvor ærlighed og nysgerrighed kan få plads.

Mit arbejde er præget af en faglig forankring og en mangfoldig kulturel forståelse, formet af både opvækst og erhvers- og studieerfaring. Jeg har en særlig interesse for følelsesliv, relationer og identitet – og tror på, at små skridt kan føre til varige forandringer.

Kompetencekort – Anne-Sophie Kalckar 

Jeg har erfaring med at arbejde med unge, der oplever mistrivsel, herunder udfordringer som kronisk sygdom, skolevægring, stress, angst, ADHD, HBB-børn og autisme. Mit fokus er at skabe et trygt rum, hvor børn og unge kan føle sig hørt og forstået. Jeg anvender min erfaring og mine kompetencer til at guide dem mod trivsel og øget selvtillid. 

Gennem årene har jeg arbejdet som coach for både unge og voksne, hvor jeg har hjulpet mange med at finde deres vej og realisere deres drømme. Som ansvarlig og igangsætter af foto produktioner, koncerter og udstillinger har jeg udviklet en evne til at motivere og inspirere andre til at tage skridt mod deres mål. 

Mit mål som kontaktperson og mentor er at bidrage til, at børn og unge får den støtte, de har brug for, til at overvinde deres udfordringer og finde deres egen vej til trivsel gennem små succesoplevelser. Jeg hjælpe dem til at ændre det fastlåste narrativ de tit har lavet om dem selv og jeg ændrer deres overbevisninger, stille og roligt hen ad vejen. 

Jeg har en stærk musikalsk baggrund og synger i et professionelt kor. I denne rolle fungerer jeg ikke kun som sanger, men også som støtteperson og omsorgsgiver for koret, der består af 60 medlemmer. Dette engagement har givet mig indsigt i betydningen af fællesskab, støtte og empati, samt hvordan musik kan være et kraftfuldt redskab til at nå børn og unge. 

 

Kompetencekort – Melanie Tranholm

 

Kompetencekort – Sylvia Kekec

Jeg har tyrkiske rødder og har dyb forståelse for kulturelle barrierer og integrationsvanskeligheder og de udfordringer, unge med anden etnisk baggrund kan stå overfor – både i familien og samfundet. 

 

● Indsats over for psykisk sårbare borgere, diagnoser, herunder selvmordstruede og borgere med akutte psykiske udfordringer.

 

● Håndtering af gule og røde indlæggelser i samarbejde med psykiatrien og sundhedsmyndigheder 

 

● Erfaring med banderelaterede unge 

 

● Konflikthåndtering, krisekommunikation og indsigt i komplekse sociale problemstillinger 

 

● Grundforløb som ambulancereddermed viden om menneskelig adfærd i pressede situationer 

 

● Anvender min naturlig autoritet og menneskelige indsigt til at udvikle andre mennesker, skabe stabile og trygge relationer 

 

 

Kompetencekort – Marie Hallberg

 

Kompetencekort – Thomas Amstrong

Som pædagog er min fineste opgave at skabe et positivt forandringsarbejde ud fra en anerkendende, rolig, rummelig og lyttende tilgang til det enkelte menneske. Min tilgang er med udgangspunkt i høj faglighed, en professionel relation og med øje for barnets/en unges personlige mål.

ERFARING
Jeg har gennem min 15 års socialpædagogiske praksis arbejdet med udsatte børn, unge og voksne både på behandlingshjem, dagbehandling og mentor i Københavns Kommune.

Jeg har i mit arbejde med udsatte børn, unge og voksne primært beskæftiget mig med diagnoserne ADHD, autisme og svigt generelt.

Jeg har stor erfaring i samarbejdet med kommuner, sagsbehandlere, forældre/plejeforældre, psykologer og andet fagligt personale.

Jeg har dygtiggjort mig i at fastholde et mål gennem vedholdende guidning og derved få den enkeltes potentiale frem gennem motiverende samtaler.

Jeg er tydelig i min professionelle rolle, og jeg har erfaring og evner i forhold til at skabe trygge relationer som grundlag for udvikling.

UDDANNELSE
2009: Professionsbachelor i pædagogik.

INTERESSER

Fiskeri
Gåture
Fodbold
Kæreste, familie, børn og venner.

Kompetencekort – Sophie Rosenstand

Mit udgangspunkt i mødet med familien og den enkelte borger er møder menneske til menneske i et samarbejde med respekt, forståelse og ærlighed overfor personen, deres historie, kultur og livssituation. Jeg arbejder narrativt, anerkendende, mentaliserende og med traumeperspektiv samt løsningsorienteret i alle nødvendige aspekter af familiens eller borgerens situation. 
Jeg arbejder struktureret med blik på at finde ressourcer, afdække problematikker og tage de svære samtaler og forløb med omsorgsfuld skarphed. Mit mål er at familien eller borgeren guides, støttes og udvikler sig i forhold til de stillede mål og samtidig føler sig opmuntrede, selvforvaltende og trygge i processen. 
Jeg arbejder fleksibelt, er tilgængelig og prioriterer en nær og tillidsfuld relation. 
Som lærer og familiebehandler med specialistuddannelsen i mentalisering har jeg mange års erfaring med børn og familier og har særligt arbejdet i udsatte tosprogede familier eller familier med misbrug og eller psykisk sygdom. 
 

ERFARING OG PRIMÆRE SAGER

  • Familiebehandling
  • Tidlig indsats
  • Rådgiver og behandler for børn som pårørende til misbrug eller psykisk sygdom
  • Rådgiver og terapeut for borgere med dobbeltdiagnoser
  • Rådgiver for familier med udsatte unge
  • Nada – individuelt/gruppe til unge med misbrug, psykisk lidelse eller kriminalitetstruede/voldsdømte
  • Rådgiver med kortere og længere forløb i misbrugsforebyggende forening, DrugRebels.dk
  • Gruppeforløb for unge
  • Undervisning og støtte til udsatte unge i forbindelse med skolefravær og eksamen
CV
  • Familierådgiver/terapeut fra Kemplerinstituttet
  • Specialistuddannelsen fra Center for Mentalisering
  • Fagligt fyrtårn for børn som pårørende fra Psykiatrifonden
  • Lærer
  • Mentalisering i skolen
  • Nada-udøver
  • Bachelor i teoretisk pædagogik ved Københavns Universitet

Kompetencekort – Sine Birkegaard Pedersen

Jeg fungerer som mentor, coach og sparringspartner for mennesker, der oplever udfordrende livs-/arbejdsvilkår, stress eller som har brug for inspiration og støtte på vejen til ro, trivsel og engagement i hverdagen.

Grundelementerne i min professionelle værktøjskasse er nærvær, nysgerrighed, anerkendende samtale og sansende kommunikation. Som kommende psykoterapeut er mit fokus altid en ydmyg og nærværende tilgang til det enkelte menneske; og med respekt for borgernes livssituation.

Det ligger mit hjerte nært at facilitere et trygt rum for samtale, udvikling og/eller engagement i livet.

BAGGRUND

  • Familierådgiver
  • Nervesystemsterapeut
  • Under uddannelse til psykoterapeut
  • Speciale i tidlig tilknytning og traumearbejde
  • Konsulent i filmbrancen
  • Produktionsleder & line producer film- og TV branchen gennem 20 år

ERFARING
Jeg har mere end 15 års erfaring med at støtte mennesker i livets forhold. Samt i at guide forandringsprocesser, der tager udgangspunkt i det enkelte menneskes livsomstændigheder, bevidsthed, kompetencer og potentiale.

Kompetencekort – Shila Søholt

Shila er uddannet pædagog og har en overbygning i pædagogisk sociologi og en 4 årig terapeutisk overbygning som psykoterapeut MPF og er pt. I gang med andet år på en 2 årig traumeterapeutisk overbygning herpå.

Traumeterapi/traumebehandling:

Hun er specialiseret i traumeterapi med børn, unge og familier. Shila yder desuden råd og vejledning til forældre om, hvordan de kan justere deres tilgang til deres børn i forskellige kriser eller mistrivsel – herunder opmærksomhed på den voksnes eget nervesystem ift. at hjælpe barnet ud af traumet/krisen. Shila har altid et stort fokus på nervesystemet og regulering både i kontakten og med konkrete øvelser eller måder, at være med og håndtere f.eks. traumer, stress og angst. Shila har bred viden og erfaring inden for børne- og familieområdet. Hun har et skarpt fagligt blik, er struktureret, er vant til at arbejde helhedsorienteret omkring hele familien.

Seksuelle overgreb:

Shila har stor erfaring i arbejdet med børn og unge der har været seksuelt misbrugt/udsat for overgreb. Ligesom hun vejleder forældre samt fagpersoner omkring barnet/den unge i hvad der ligger indenfor den almindelige seksuelle nysgerrighed, udvikling og adfærd og hvornår det går over i bekymrende/krænkende adfærd. Shila tilbyder både behandling og vejledning til barnet/den unge samt dennes familie.

Plejefamilier:

Shila har tidligere arbejdet som familieplejekonsulent og har erfaring i at yde supervision til plejefamilier. Shila har et helhedsorienteret blik på plejefamilien og har en særlig opmærksomhed på, at de biologiske børn ikke glemmes.   

 

Kompetencekort – Shaima Al-khafaji

TBC.

Kompetencekort – Marianne Callaby

Empatisk og engageret fagperson med en stærk evne til at skabe tillidsfulde relationer og understøtte trivsel og udvikling. Med en baggrund inden for pædagogik, ledelse, psykoterapi og coaching har jeg opbygget solide kompetencer i at arbejde med mennesker i udsatte positioner. Jeg brænder for at omsætte socialfaglige mål til konkrete handlinger og skabe meningsfulde forandringer. Jeg er kendt for min professionalisme, tydelighed og evne til at bevare overblikket – også i komplekse og konfliktfyldte situationer. 

Jeg møder mine omgivelser med positivitet, smil og godt humør og formår at skabe et trygt og nærværende rum for både borgere, kollegaer og samarbejdspartnere.

Kompetencekort – Carsten Sørensen

Igennem en årrække har jeg arbejdet med psykiske sårbare mennesker, som har udfordringer i form af forskelligartede diagnoser, misbrug, kriminalitet, samt generel mistrivsel såsom angst, stress, depression samt selvskadende adfærd.

Jeg har et livslangt indgående kendskab til autisme, skizofreni, ADHD, samt borderline, både igennem beskæftigelse og sociale indsatser, men også fra bosteder. Har ry for at lande borgere med udadreagerende adfærd.

Med empati og positivt livssyn arbejder jeg ud fra devisen om, at alle har ressourcer og kompetencer som kan udvikles, sammen ser vi muligheder i stedet for begrænsninger, derfor skal borgeren inddrages i samarbejdet og beslutningsprocessen.

Jeg har stor erfaring med forløbene – Afklaring og beskæftigelse, uddannelse, samt ressourceforløb, mentor og støttekontaktperson. Det er vigtigt at indsatserne dokumenteres.

Jeg er ligeså uddannet Meta Kognitiv konsulent, hvor jeg har haft borgere i forløb som mistrives med angst, stress, depression, og som har svært ved at styre deres tanker. Jeg anvender ligeledes den motiverende samtale, DAT og har et indgående kendskab til Anger Management.

Kompetencekort – Salah Ibrahim

Jeg har en dyb indsigt i interkulturelle problemstillinger og har kompetencer indenfor inklusions-didaktik, samtaleterapi, noget han gør aktivt brug af med borgere

ERFARING

  • Har flere års erfaring indenfor arbejdet med kriminalitetstruede unge
  • Mentor
  • Kontaktperson
  • Sagsbehandler i Brøndby kommune

PRIMÆRE BORGERE

  • Komorbiditet
  • Kriminalitetsforebyggelse
  • Integration og interkulturelle problemstillinger

Kompetencekort – Rikke Mortensen

Jeg er uddannet socialrådgiver og psykoterapeut. Jeg er specialiseret i at hjælpe og støtte unge hen i mod det liv de ønsker og har krav på. Jeg brænder for arbejdet med unge mennesker og det er med stor respekt og empati, at jeg guider og støtter mennesker på deres personlige rejse.

Jeg er optaget af at forbinde krop og tanker gennem kontakt og metoder. Jeg bruger humor konstruktivt. Jeg elsker grupper og relationer.


ERFARING
Jeg har stor erfaring med pårørende til misbrug og psykisk sygdom og har stor viden om afhængighed og medafhængighed fra mine over ti års kommunale erfaring inden for misbrugsområdet.

Jeg har desuden erfaring som supervisor på bosteder og som gruppeterapeut i blandt andet TUBA.

Jeg har kommunalt erfaring fra ungeprojektet i Roskilde, Ungeliv i Ringsted og fra arbejdet med at få unge videre ud af et problematisk forhold til rusmidler på kommunalt misbrugscenter.

Kompetencekort – Mille Thor Larsen

Som speciallærer og psykoterapeut og coach er mit fokus altid en ydmyg og nærværende tilgang til det enkelte menneske; og med respekt for borgenes livssituation. Fagligt er det for mig som konsulent en positiv stilladsering i forhold til borgeren, som skaber de bedste resultater.

ERFARING
Jeg har i mit arbejdsliv beskæftiget mig med undervisning, pædagogik og behandling indenfor dagbehandling – med primært diagnoserne ADHD og autisme, ofte også komorbiditet og kompleksiteten heri. Jeg har arbejdet med børn, unge og forældre både kommunalt og privat, hvor jeg altid har haft fokus på ressourcer ud fra en nysgerrig tilgang.

Jeg har i mit arbejde med udsatte børn og unge skabt en tydelig struktur og tryg relation som forudsætning for en vellykket faglig læring som såvel social læring.

Jeg har erfaring med samarbejde tværs faggrupper: såsom pædagoger, miljøterapeuter, sygeplejersker, psykologer, kontaktpersoner, sagsbehandlere m.m.

Jeg har specialiseret mig i at aflæse og afdække udsatte børns, unges og familiers ressourcer – for sammen at finde frem til borgernes egne strategier.

Jeg har i mit arbejde med behandling dygtiggjort mig i at opbygge en tro på folks egne evner: for på denne måde at skabe resultater for borgeren. – og erfaret gennem alle år; at den oprigtige interesse og gode relation kan flytte bjerge.

Jeg har erfaring med at skabe et roligt og tillidfuldt rum for borgere med diagnoser, hvor jeg har arbejdet med tilgangen low arousal.

Jeg har erfaring med at administrere tid i forhold til mål, både kortsigtet og langsigtet. – hvor jeg har haft god erfaring med visuelle værktøjer som visionboard, piktogrammer.


PRIMÆRE BORGERE

  • Autisme
  • ADHD
  • Spiseforstyrrelser
  • Angst
  • Selvværdsproblematikker
  • Skoleværing
  • Uddannelsesparathed
  • Børn og unge piger


UDDANNELSE

  • 2024: MPF Psykoterapeut.
  • 2024: Coach.
  • 2014: Lærer, med fokus på specialområdet – diagnoser, dysleksi, inklusion, dansk som andet sprog.

INTERESSER

  • Fredfyldte gåture i eget selskab.
  • Samvær med kæreste, familie og venner.
  • Læsning, psykologi og filosofi.
  • Hurtige løbeture i godt selskab.
  • Comedy.
  • Musik.

Kompetencekort – Nima Oladi

Specialisering i ADHD hos unge og voksne samt autisme. Fokus på selvværd og angst. Erfaring med kontaktpersonsopgaver og kriminalitetstruede unge. Ekspertise i anbringelse, efterværn og overvågede samvær.

 

Jeg har 18 års erfaring inden for det socialpædagogiske felt og er færdig uddannet  MPF Psykoterapeut medio 2024.

 

Min erfaring dækker et bredt spektrum og omfatter forskellige områder, herunder kontaktpersonsopgaver og arbejde med kriminalitetstruede unge. Jeg har også erfaring med anbringelse, sikrede institutioner, efterværn og overvågede samvær. Jeg holder mig løbende opdateret gennem kurser og mit studie, især inden for området med børn og unge sammen med deres familier, herunder diagnoser som autisme og ADHD samt mentalisering.

 

Kompetencekort – Maria Holm 

Jeg har 20 års erfaring som socialrådgiver, familiebehandler og -vejleder, mentor, psykoterapeut, coach og underviser, udelukkende med udsatte og sårbare borgere og familier. Dette både fra beskæftigelses- og børnefamilieområdet, samt psykiatrien. Jeg har stor erfaring med tværfagligt samarbejde og med dokumentation. Derudover har jeg arbejdet som sikkerhedsplanskonsulent i en kommunal børne-familieafdeling, som handlede om at skabe sikkerhed og trygge rammer for børn og unge i familier med fysisk- og psykisk vold, samt misbrug. Metoden er løsningsfokuseret, ud fra ”Signs of Safety” og er netværksinddragende.

 

Min tilgang

I mit faglige virke, bestræber jeg mig altid på at skabe en tryg og tillidsfuld relation. Det gør jeg ved intuitivt at afstemme mig med borgeren, ved at møde ham/hende med nærvær, nysgerrighed og anerkendelse. Min rolige, ligefremme og indlevende tilgang til dialog og kontakt betyder borgeren føler sig set og hørt. Min intention er at udfordre, motivere og opmuntre borgeren ud fra nærmeste udviklingszone. Derved styrkes borgerens håb, mod og evner til at mestre de udfordringer der måtte være på hans/hendes eller familiens videre vej og udvikling. Jeg arbejder derudover helheds- og ressourceorienteret.

Jeg glædes når borgeren begynder at tro mere på sig selv og lykkes i forhold til at skabe bedre livskvalitet, eller/og komme tættere på arbejde/uddannelse, eller forældre der bliver bedre til at skabe trygge, kærlige, forudsigelige og udviklende rammer for hele familien.

Uddannelser:

  • Socialrådgiver 2001
  • Psykoterapeut (4. årig) 2006
  • MBSR mindfulnesslærer (2. årig) Mindfulness Baseret Stress Reduktion v. Aarhus Universitet, Dansk Center for Mindfulness 2018.
  • Sikkerhedsplansarbejde med familier ud fra metoderne ”Signs of Safety” og ”løsningsfokuseret kortidsterapi” 2021-2023
  • Et-årig efteruddannelse i Neuroaffektiv Udviklingspsykologi for Børn og Familier, v. Susan Hart 2023

Derudover har jeg flere års erfaring som kursusleder, gruppefacilitator, underviser og foredragsholder indenfor emnerne mental sundhed, stress, angst og livskvalitet. Jeg har ligeledes afholdt workshops for fagpersoner og også faciliteret processer indenfor metoden ”Signs of Safety” og sikkerhedsplansarbejde.

 

Kompetencekort – Lucas Andersen

Min tilgang er præget af respekt for den enkeltes styrker og en anerkendelse af, at alle er eksperter i eget liv. Jeg arbejder med en motiverende samt anerkendende pædagogik og har altid blik for den unges ønsker og behov.

ERFARING

Jeg har gennem en årrække arbejdet på opholdssteder, herunder specialiserede institutioner indenfor: Autisme, ADHD, Spiseforstyrrelse og Domsanbragte Unge.
Jeg har arbejdet som mentor og kontaktperson i en lang årrække og har hjulpet mange unge mennesker, til at tro på dem selv, opbygge deres kompetencer og ende et godt sted.

CERTIFICERINGER
Certificeret i BBAUM kropsterapi, som vha. dybdetryk og guidning påvirker nervesystemet, skaber ro i kroppen og en dybere forbindelse til sig selv.

ARBEJDSMETODE
Jeg anvender en low-arousal tilgang, hvor jeg ved hjælp af mentalisering og nudging rykker den enkelte unge, til et bedre sted.

Jeg bruger “det fælles tredje” som et trofast værktøj, til hurtigt og autentisk at bygge en god og tillidsfuld relation til den enkelte unge. Jeg arbejder målrettet på at identificere og udvikle på de kompetencer og talenter, som den unge besidder.
Det er vigtigt for mig at spille mine samarbejdspartnere gode og derfor er jeg meget fokuseret på samarbejdet med forældre og sagsbehandler.

PRIMÆR MÅLGRUPPE

  • Angst
  • Autisme
  • ADHD
  • Depression
  • Komorbiditet
  • Kriminalitetstruede Unge
    Spiseforstyrrelse
  • Skolevægring
  • Selvmordstruede Unge

Kompetencekort – Lone Skovgren

Med ro og overblik møder Lone familier, børn og unge lige hvor de er. Herfra støtter og guider Lone. De bedste resultater opnås med tillid, respekt og tålmodighed. Lone lyser med lommelygten på udfordringerne og ved fælles hjælp flyttes de sten, der måtte ligge i vejen for udviklingen.

Kompetencekort – Lea Aarup Lykkegaard

Relationen først.

Jeg har i mere end 25 år arbejdet med mennesker. Mit grundsyn er, at alle rummer en medfødt evne til livsudfoldelse – også selvom livets vilkår til tider gør det vanskeligt at leve i den retning, man ønsker.

Skam og traumer

Jeg kan være til stede i selv de mørkeste rum, hvor skam, traumer og afmagt fylder. Jeg ved, at traumer heles i relationer, og jeg skaber et trygt rum, hvor mennesker kan finde styrke til at bearbejde det sværeste. Jeg er uddannet traumeterapeut og har solid erfaring med dette rum. 

Sorg og tab

Jeg har fulgt mennesker tæt i mødet med sygdom, dødsfald og sorg. Jeg hjælper med at bære det ubærlige, favne smerten og finde veje videre – så sorgen ikke kun overleves, men også kan blive en del af en livsudvikling.

Højkonflikter

Jeg er trænet i at navigere i højkonflikter – særligt mellem forældre, både som par og efter skilsmisse. Jeg afdækker behov, skaber overblik og peger i retning af de faglige kompetencer, der kan hjælpe familien videre.

Identitet, køn og seksualitet

Jeg har erfaring med kønsdysfori og transendering og møder mennesker i deres identitets- og livsprocesser med respekt, åbenhed og nysgerrighed. Fra seksuel identitet til kønsforståelse – jeg ser mennesket først.

 Guidning i kriser

Mit virke er at være en guide. Billedligt talt går mine klienter selv vejen, men jeg holder dem i hånden, hjælper dem med ikke at fare vild og støtter dem i at rejse sig, når de snubler eller mister kræfter. Jeg er trænet i at navigere i kaos og vise, at det kan lade sig gøre at finde vej videre – selv når alt føles tabt.

 Samarbejde og erfaring

Jeg har gennem årene samarbejdet tæt med:

  • PPR, skoler og daginstitutioner i flere kommuner
  • Forsikringsselskaber, hvor jeg er tilknyttet som en del af sundhedsforsikringen
  • PaBu, Børnepalliativt Team på Rigshospitalet
  • Patientforeninger
  • NGO’er, der støtter familier med kronisk syge børn

Derudover har jeg superviseret forskellige faggrupper, bl.a. lærere, pædagoger, sygeplejersker, inklusionsvejledere, forvaltningsledere samt ledere, medarbejdere og bestyrelser i NGO´er.

 Uddannelser

  • Folkeskolelærer, AKT-lærer
  • Familierådgiver
  • Psyko-, par- og familieterapeut
  • Traumespor og udviklingstraumer
  • Foredragsholder
  • Sexolog

Kompetencekort – Kabeer Takiar

Jeg har i flere år arbejdet med socialt udsatte borgere – unge som ældre med udgangspunkt i den enkeltes behov og gennem motivationssamtaleforløb. For mig er det væsentligt, at styrke den individuelle positive tænkning, ændre vaner og se muligheder og brugbare kompetencer hos den enkelte.

Min tilgang er anerkendende, omsorgsfuld og samarbejdende og jeg anvender metoder, som har til hensigt at skabe en forandring og motivation for en bedre tilværelse.

PRIMÆR BORGERE
Støtte/kontaktperson sager
Ungesager med mistrivsel i hjemmet
Arbejdsevne- og uddannelsesafklaring
Familiesager med minoritetsunge
Trivselssager med fokus på at skabe forandringer gennem en aktiv hverdag
Psykisk sårbare borgere med fokus på social træning og støtte til struktur

FOREDRAG
”Fra modborger til medborger” – styrkelse af integration i Danmark
Syn på autoriteter
Kulturforskelle

Kompetencekort – Josh Jones Kristensen

Tilgangen er anerkendende og mentaliserende. Jeg arbejder på at udvikle en styrket identitet gennem længere forløb med bl.a. narrativ tilgang, hvor jeg er initiativtager og et støttende, opmuntrende vidne til processen, som støtter og guider i dagligdagen og fungerer som bisidder ved diverse behandlingsaktiviteter, møder og undervisning.

ERFARING OG PRIMÆRE SAGER

  • Mentor for borgere med dobbeltdiagnoser
  • Mentorarbejde med familier med udsatte unge
  • Mentor kriminalitetstruede/voldsdømte unge og voksne
  • Misbrugsbehandling – opsøgende misbrugskonsulent
  • Efterværn
  • Nada
  • Personlig træning i forbindelse med misbrugsbehandling
  • Personlig træning i forbindelse med recovery i forbindelse med diagnoser
  • Familiebehandling
  • Misbrugsforebyggende foredrag på uddannelsesinstitutioner
  • Gruppeforløb for unge

KOMPETENCEKORT
Jeg er uddannet socialpædagog. Har arbejdet på forskellige bosteder for borgere med diagnoser, dobbeltdiagnoser, voldsdømte og misbrugsbehandling.

Jeg arbejder som mentor og opsøgende misbrugskonsulent for forskellige kommuner med bl.a. domsanbragte, kriminalitetstruede voksne/unge og borgere med stofmisbrug og forskellige diagnoser.

Kompetencekort – Jeppe Christoffersen

Siden 2004 har jeg arbejdet med at støtte og forandre mennesker. Mit primære fokus har været de socialpædagogiske og socialpsykiatriske praksisser.

Det har givet mig en bred erfaring inden for følgende områder:

  • Personlig mentor arbejde for unge udadreagerende med særlige behov, autisme og dobbelt diagnoser.
  • Støttekontaktperson/mentor for unge med angst, hashmisbrug og skolevægring.
  • Kontaktforløb
  • Støtte til misbrugsafklaring og hjælp til at reducering eller ophør af misbruget.
  • Praktisk pædagogisk støtte i borgerens eget hjem.
  • Familiebehandling med særligt fokus på misbrugs og tilknytnings problematikker.
  • Stor erfaring med at dokumenterer og skriftlig rapportering.
  • Derudover har jeg solid erfaring med udviklings og transformations processer både som performance coach, erhvervsskuespiller, proceskonsulent og underviser.

Jeg stræber altid efter at fremstå empatisk, tryghedsskabende og autentisk.

Jeg er tydelig og ærlig, med hovedfokus på transparens i samarbejdet og en veldefineret målsætning.

PRIMÆRE BORGER

  • Børn og unge med misbrug, autisme, angst, skolevægring og hjælp til praktisk pædagogisk støtte.
  • Familiebehandling omhandlende misbrug samt tilknytnings vanskeligheder.
  • Voksne med autisme, sindlidelser og misbrugsproblematikker.
  • Job og uddannelsesafklaring.


UDDANNELSER

  • Coach
  • Misbrugskonsulent
  • Cand. Pæd. Pæd. Psyk.
  • Professionsbachelor i pædagogik
  • Handel og kontoruddannet


ERFARING

  • Mentoropgaver for unge og voksne vedrørende Job-afklarings/Kontaktskabelse og Misbrugsrelaterede mentorforløb.
  • Socialtpsykiatrisk relationsarbejde.
  • Støtte kontaktperson.
  • Hjemmevejleder.
  • Socialpædagog på bofællesskab for unge med særlige behov og udslusning og efterværn i egen bolig.
  • Personlig Mentor for unge med særlige behov, primært autisme og dobbelt diagnoser.
  • Hjælpelærer på STU.
  • Kognitiv funderet misbrugskonsulent.
  • Gruppe forløb med misbrugere.
  • Coaching af individer samt teams.
  • Undervisning og workshops i kommunikation og konflikthåndtering.
  • Jobtræningsforløb.
  • Karriererrådgivning.
  • Undervisning i “Public Speaking”.
  • Undervisning i “Improvisation”.
  • Debatteater for børn og unge.
  • Workshops for ledere og medarbejdere med fokus på kommunikation og personlig gennemslagskraft.


INTERESSER

Cykling, bordtennis, film, bøger, udviklings og underholdnings projekter, min kæreste og 2 børn.

Kompetencekort – Jakob Juel

Jakob er uddannet socialpædagog og supervisor. Jakob har solid, alsidig viden om og erfaring med samtaler og udviklingsprocesser med børn, unge, voksne, familier og fagpersoner, både i form af behandling, rådgivning/vejledning, støtte og supervision.
Jakob har arbejdet med sårbare børn, unge og deres familier gennem mere end 25 år. En stor del af tiden i forskellige roller på døgninstitution med et helhedsorienteret behandlingssigte og ressourceorienteret tilgang. Herunder har Jakob faciliteret institutionens støttede og overvågede samvær.

Jakob forsøger altid at møde mennesket der, hvor det er og at være tydelig, anerkendende, empatisk og nysgerrig. Jakob arbejder løbende på at skabe og opretholde en tryg alliance med borgeren, da han anser dette som medskabende til forandring og nye erfaringer.

Jakob har været behandlingskoordinator på døgnområdet, hvor hans primære opgaver var, at sikre dokumentation af det faglige arbejde der blev udført, at holde fokus på de faglige tilgange og beskrive årsag/sammenhænge/udvikling. Jakob har løbende lavet og videreudviklet behandlingsplaner bl.a. med fokus på medinddragelse. Desuden har Jakob været tillidsmand i 12 år, hvor hans primære fokus var trivsel, faglig udvikling af praksis og fagpersonlig udvikling.

Som supervisor har Jakob superviseret plejefamilier, mentorer, frivillige venskabsfamilier til udsatte børn og unge samt personale på behandlingsinstitution.

UDDANNELSE

  • Socialpædagog og supervisor fra Dansk Familieterapeutisk Institut
  • Diverse kurser og udviklingsforløb:
  • Tilknytning og selvbeskyttelsesstrategier
  • Narrativ tilgang og metode
  • Mentalisering

Kompetencekort – Islim Kiran

Jeg har flere års erfaring som mentor på beskæftigelsesområdet. Jeg har gode erfaringer med at skubbe borgeren den rigtige vej, således borgeren enten kommer tilbage på arbejdsmarkedet, bliver afklaret eller kommer i rette behandling.

Jeg støtter med angsteksponering og smertehåndtering og har godt indblik i de fleste diagnoser. De kulturelle problemer/gevinster, som borgeren oplever, støtter jeg borgeren i at se som ressourcer i forhold til at borgeren kommer tilbage på arbejdsmarkedet. Derudover har jeg et bredt virksomhedsnetværk specielt til tyrkiske og kurdiske kvinder mhp. afklaring af deres arbejdsevne.

Jeg anvender min egen erfaring som anden generation af indvandrere, hvor jeg som ung pige måtte tage ansvar for mine forældre.

Som person vægter jeg at være tilgængelig og fleksibel overfor borgeren samt at være vedholdende og bevare den gode, professionelle relation. Med store indlevelsesevne i den enkelte borgeres situation med resultat for øje har jeg haft succes med at udvikle borgerne både personligt og fagligt, og formået at skabe det rette kurs i deres liv. Jeg sætter pris på at se enhver i øjenhøjde og på baggrund af borgerens historisk, tilstand og situation lægge en plan for denne.

PRIMÆR BORGERE

  • Støtte/kontaktperson sager
  • Ressourceforløbssager – Primært psykisk sårbare kvinder som er smerteplaget
  • Jobafklaringssager – Afklaring af arbejdsevne, herunder opfølgning og skrivelse af praktikrapport
  • Sprogmentor – Tyrkisk og kurdisktalende
  • Antiradikalisering af unge piger/kvinder

ERFARINGER:

  • Mentor- samt tolkefunktion i forhold til især tyrkisk- og kurdisktalende borgere i forskellige forløb. Såsom ressourceforløb, job og afklaringsforløb, sygefravær, kontanthjælpsmodtager, forsikrede ledige og som støttekontaktperson.
  • Dokumentation af hele forløb, statusrapporter, afslutningsrapport, arbejdsevnebeskrivelse, funktionsevnebeskrivelser, forberedende del af rehabiliteringsplaner og progressionsrapporter.
  • Opsøgende virksomhedskontakt mhp. jobordrer samt etablering af virksomhedspraktikker og ordinære beskæftigelser. Dybdegående erfaring med at matche borgere med rette virksomhed og funktion.
  • Deltagelse i møder med rehabiliteringsteam/støtte til besøg hos læge, i psykiatrien eller der hvor det giver mening.

Kompetencekort – Gitte Taagaard

Jeg er uddannet skolelærer og er i gang med uddannelse som psykoterapeut inden for NLP. Jeg har arbejdet som kontaktperson, mentor, familiebehandler, § 54 støtte og med samvær, både støttende og overvåget, gennem de sidste 10 år.
Jeg forsøger altid at møde mennesket der, hvor det er og at være tydelig, anerkendende, empatisk og nysgerrig. Jeg arbejder løbende på at skabe og opretholde en tryg relation til borgeren, da jeg anser dette som fundamentet til at skabe forandring og nye erfaringer.

Jeg arbejder helhedsorienteret – med det hele menneske. Jeg har sammen med en familie fat i alle de arenaer hvori en familie bevæger sig. Jeg har gode samarbejdsevner og ser tværfagligt samarbejde som altafgørende for en families trivsel.

Jeg har i mit arbejde som familiebehandler erfaring i samspilsøvelser, hvor jeg observerer interaktionen mellem forældre og barnet/børnene. Efterfølgende arbejder jeg med forældrene omkring feedback.

Kompetencekort – Gitte Hede

Jeg er uddannet socialpædagog og har gennem åerne tilegnet mig relevante efteruddannelser inden for familiebehandling.

Jeg har mange års erfaring i arbejdet med familier, sårbare børn og unge.

Jeg arbejder med en anerkendende tilgang hos de familier jeg kommer hos. Jeg er god til at skabe tryghed i relationen, og kan via tryghed og tillid arbejde med det som kan føles som udfordrende i en familiedynamik.

Jeg arbejder helhedsorienteret og har sammen med en familie fat i alle de platforme hvorpå en familie bevæger sig. Jeg mener at have gode samarbejdsevner og ser tværfagligt samarbejde som givende for en families trivsel.

Jeg har i mit arbejde som familiebehandler erfaring i samspilsøvelser, hvor jeg observerer interaktionen mellem forældre og barnet/børnene. Jeg giver feedback til forældrene efterfølgende.

Jeg arbejder altid med et fokus på forældrenes mentaliseringsevne, sideløbende med at forældre og børn skal føle sig trygge ved familiebehandlers besøg.

Jeg har erfaring i arbejdet med forældre hvor kommunikationen er udfordret, eks. skilsmisse og forældresamarbejdet i dette. Jeg tilbyder fælles forældresamtaler hvor dette giver mening for forældrene.

Jeg har arbejder med støttet og overvåget samvær og beskrivelser i disse.

UDDANNELSER

  • Jeg har taget efteruddanelse i brugen af TALK samtalekort til familier, børn og unge i foråret 2024.
  • Jeg har taget efteruddannelse til Metakognitiv terapeut, ved psykoterapeuterne.
  • Narrative samtaler i praksis ved Anne Saxtorph.
  • Børne og- Familiekonsulent med den løsningsfokuseret og narrative teori som arbejdsmetode ved Toftemosegaard.
  • Jeg er uddannet miljøterapeut ved Behandlingshjemmet Magnoliegården.
  • Jeg er uddannet socialpædagog

Herudover har jeg modtaget:

  • Sagssupervision og undervisning i Theraplay til brug i praksis ved Marie Olsen-Kludt.
  • Sagssupervision og undervisning i brugen af Care Index, i arbejdet med den tidlige tilknytning ved Kari Killèn.
  • Undervisning i Neuroaffektiv udviklingspsykologi, heri indførelse i brugen af de neuroaffektive kompasser ved Susan Hart.

ERFARING
Jeg har arbejdet med udsatte børn-og unge siden 1991

Kompetencekort – David Abel

Jeg har 20 års arbejdserfaring indenfor det socialfaglige pædagogiske felt, og er uddannet Professionsbachelor, pædagog i social- og specialpædagogik. De seneste mange år, har jeg arbejdet som mentor- støttekontaktperson og jobformidler. Jeg har en bred erfaring med at støtte borgere, som er sårbare og udsatte, både voksne samt børn og unge. Jeg arbejder ud fra en anerkendende tilgang, med respekt og forståelse for det enkelte individ, og møder borgeren ud fra han eller hendes egne forudsætninger.

Jeg har stor erfaring med at arbejde med unge og voksne, som er psykisk sårbare eller har diagnoser som f.eks. Skizofreni, personlighedsforstyrrelser, ADHD, ADD, OCD, autisme spektrum forstyrrelse (ASF), borderline, angst og depression. Jeg har et stort fokus på det tværfaglige samarbejde, og har en løsningsorienteret tilgang, som ligeledes har stor indflydelse på mine borgersamtaler. Jeg støtter også borgere ved deltagelse på møder med sagsbehandlere, psykiatrien, psykiatrisk hospital, læger, praktiksteder, beskæftigelse mv.

Min overbevisning er, at alle mennesker har nogle kompetencer som kan udvikles og dermed skabe bedre muligheder for en mere positiv tilværelse, personligt udviklingsmæssigt og dermed øge livskvaliteten.

PRIMÆRE BORGERE

  • Psykisk sårbare borgere både under og over 30 år med og uden diagnoser og misbrug.
  • Udsatte borgere med Autisme diagnose.
  • Udsatte borgere med angst med henblik på træning i angsteksponering.
  • Uafklarede udsatte borgere ifm. beskæftigelse og/eller uddannelse.
  • Støtte til at finde praktikpladser, ordinær beskæftigelse.
  • Børn og unge med særlige behov.
  • Støttekontaktperson og efterværn
  • Støtte til at finde praktikpladser, ordinær beskæftigelse

UDDANNELSE/KURSER

  • Professionsbachelor, pædagog i social- og specialpædagogik
  • Konflikthåndtering
  • Angst
  • Psykofarmaka, medicinhåndtering
  • Førstehjælp


ERFARING

  • Aktivitetsparate
  • Uddannelsesparate
  • Jobparate
  • Støttekontaktpersonopgaver
  • Ressourceforløb
  • Kriminalitetstruede
  • Misbrug

Kompetencekort – Christina Dahl

UDDANNELSER
Jeg er uddannet skolelærer i 2007. Jeg er også uddannet kandidat i pædagogisk psykologi i 2019, hvor mit fokus særligt har været på inklusion af børn og unge i udsatte positioner.

I 2009 blev jeg uddannet til AKT-lærer (adfærd, kontakt og trivsels) og projektleder. Derudover er jeg uddannet leder i 2015, hvor jeg har bl.a. har coaching som modul.

ARBEJDSLIV
Jeg er lærer i en udskolingsmodtagerklasser 13-18 år, hvor jeg har erfaring med at guide og vejlede i forhold til uddannelsesmuligheder, jobansøgninger, vanskelige familiesituationer mm. Derudover er jeg lærer i en gruppeordning for unge, som alle har lidt af skoleværing og har forskellige diagnoser. Jeg har meget erfaring med udsatte børn og unge gennem mit arbejde som AKT-lærer, hvor jeg arbejder med bl.a. konflikthåndtering, vredeshåndtering, meditationsøvelser, unge med spiseforstyrrelser, børn med angst mm.

Jeg er optaget af børn og unges deltagelsesmuligheder i fællesskaber ud fra et inklusionsperspektiv i både skole og samfund. Jeg arbejder ud fra en systemisk og anerkendende tilgang, hvor mit fokus er at skabe trivsel og udviklingsmuligheder for de sårbare børn og unge jeg arbejder med.

Jeg har tidligere fungeret som SSP-lærer, hvor jeg bl.a. har erfaring med skolefravær og kriminalpræventive arbejde.

Jeg har selv taget kurset til at blive plejefamilie, og er selv vokset op med pleje-søskende, hvilket betyder at jeg både har en personlig og professionel viden og erfaring på området.

PRIMÆRE BORGERE

  • Børn og unge med skolefravær
  • Børn og unge med diagnoser fx autisme, ADHD mm.
  • Børn og unge med særlige behov
  • Uddannelsesvejledning til børn og unge
  • Støtte til børn og unge i fritidsliv og fritidsjob
  • Støtte til anbragte børn og unge
  • Støtte til forældre til anbragte børn og unge

INTERESSER
Jeg bruger al min fritid på mine to små piger, familie og venner. Derudover går jeg lange ture med vores hund, og bruger nogle weekender sammen med min familie i sommerhus.

Kompetencekort – Christina Allum

Jeg har arbejdet med socialt udsatte familier siden 2001.

UDDANNELSER

  • Uddannet pædagog
  • MTFC – terapeut, midlertidig anbringelse
  • Familieterapeut FFT– relationelt fokus
  • System-terapeut Familie og Netværk/ familiebehandling
  • Supervisor
  • Mim-P
  • Og jeg er i gang med en psykoterapeutuddannelse indenfor kognitiv terapi – stress, angst og depression

ARBEJDSLIV

Jeg har arbejdet med en lang række forskellige områder. Følgende er et udpluk: 

  • Diagnoser
    • ADHD hos børn og voksne – især hos piger/kvinder
    • Autisme
    • Angst
  • Sikkerhedsplaner
  • Skolevægring
  • Personlighedsforstyrrelser – borderline
  • Skilsmissekonflikter
  • Misbrug i familier
  • Plejefamilier som familieplejekonsulent
  • Samvær
  • Kontaktpersonsforløb
  • Misbrug blandt unge
  • Kriminalitetstruede unge
  • Hybelanbringelser
  • Anbringelse i eget hjem

Kompetencekort – Masaud Dar

Kompetencekort – Kamilla Munk Appel

Med baggrund i uddannelse indenfor HR, kommunikation, Coaching og Ledelse kombineret med års praktisk erfaring, har jeg tilegnet mig solide og omfattende kompetencer indenfor disse områder. Jeg har oparbejdet stor erfaring i at skabe relationer, og formidle budskaber med opmærksomhed på modtageren.

Kommunikation og formidling har været det vigtigste omdrejningspunkt i mit arbejdsliv gennem relationer, samtaler og skriftlig udtryk. Det har jeg gjort ved at udarbejde workshop, være faciliator, udvikle, undervise og udarbejde skriftlige rapporter og undervisningsmateriale.

Jeg er vant til at analysere og vurdere skriftlig og verbal kommunikation i forhold til kommunikations kontekst med henblik på en professionel løsning af denne.

Lige så naturligt som det falder mig ind at være på det strategiske niveau, hvor der planlægges og udvikles, lige så naturligt er det for mig at være med på det praktiske niveau. Jeg holder meget af at veksle mellem at være bag linjerne og “være på”.

Resultater opnår jeg med nysgerrighed, empati & respekt, samarbejde samt være en kilde af ideer.

Kompetencekort – Rebecca Frostholm

Ida – Faglig koordinator for familiebehandling

Ida er faglig koordinator for familiebehandling i MD Partner, hvor hun har ansvar for visitation, koordinering og kvalitetssikring af indsatser.
Ida har 20 års erfaring med behandling og støtte til børn, unge og familier. Hun er uddannet pædagog, psykoterapeut med overbygning i psykotraumatologisk intervention og supervisor, og er medlem af Dansk Psykoterapeutforening.
Med en stærk faglig ballast og stort engagement i familiernes trivsel er Ida med til at sikre, at vores indsatser matches med de rette familiebehandlere og altid er både veldokumenterede og virksomme.
Hun har en bred erfaring fra blandt andet døgn- og familieinstitutioner, ambulant behandling og terapeutisk praksis og har specialiseret sig i både terapi, familiebehandling og supervision.
Som faglig koordinator har Ida ansvar for at kvalitetssikre vores familiebehandling og understøtte familiebehandlerne i at levere målrettede, effektive og omsorgsfulde forløb.
Hun har et særligt blik for de komplekse dynamikker, der kan præge familier i sårbare livssituationer og at facilitere udvikling heri. Hun har herigennem fokus på, at hver familie modtager den rette individuelt tilpassede og tilrettelagte indsats.

Kompetencekort – Christian Klinke

Med baggrund fra forebyggelse ved Københavns Politi gennem 22 år og konsulent gennem ca. 20 år for udsatte borgere er mit fokus på den helhedsorienterede tankegang, hvor borgere/familier har brug for støtte til udvikling. Forebyggelse og støttetiltag til udsatte borgere er mit DNA.Progression af indsatsen har jeg altid sat en stor ære og stolthed i.

Jeg har arbejdet meget inden for kapitel 11 i Serviceloven. I forhold til unge har jeg arbejdet med Signs of Safety. Tværfagligt/helhedsorienterede tankegang med fokus på borgeren og med baggrund af risiko- og beskyttelsesfaktorer – gennemgående i indsatserne.
Tillidsfuld relationsopbygning for at komme i trivsel med positiv udvikling har været afgørende gennem de seneste 20 år.
Arbejdet med udsatte borgere og familier indebærer et stort ansvar – dokumentation og synlighed er afgørende. Det samme er gennemsigtighed.

Professionel tilgang til indsatserne og tæt samarbejde er afgørende for progression i indsatsen – det samme er den faglige sparring.
Arbejdet i udsatte familier/udsatte boligområder har været gennemgående de seneste 20 år. Jeg har arbejdet med udsatte unge i subkulturer, exit-forløb, risiko for ekstremisme, kontaktperson, mentor sager etc. Struktur og faste rammer med fokus på “det gode liv” i tæt samarbejde med borger/familie/sagsbehandler er en nødvendighed.Gennem de seneste ca. 15 år har jeg været ved SSP Ydre Nørrebro og København/Indre By, hvor jeg har været med til at facilitere kriminalpræventive indsatser på tværs af byen.

– Uddannet kriminolog ved Juridisk fakultet på Københavns Universitet i 2020.
– Gennem flere år infohus tovholder i København med fokus på bekymring for radikalisering.
– Flere kurser i kriminalitetsforebyggelse og samtaler gennemgået.
– Samarbejde med Kriminalforsorgen ved god løsladelses sager.

Kontaktpersonsager – UKN forløb – vold i nære relationer – efterværnssager – unge i mistrivsel.
Koordinator ved MDpartner i forhold til konsulenter – bruges til sparring i komplekse sager sager md blandt andet UKN/kontaktpersons forløb.

Jeg er i øjenhøjde med fokus på indsatsen.

Kompetencekort – Bettina Aaagaard

Jeg er uddannet social pædagog, senere familiebehandler samt småbørnskonsulent og har gennem de sidste 25 år arbejdet med sårbare børn og deres familier. Jeg arbejder ud fra et helhedsorienteret perspektiv, da det oftest giver den bedste udvikling og trivsel for barnet og familien. Jeg har gennem tiden fået stort kendskab til diagnoser som ADHD, autismespektret m.fl. og hvordan disse skal håndteres for at skabe den bedste udvikling for barnet og familien. Jeg arbejder altid ud fra rollen om at være ”barnets advokat”, da ingen andre indtager denne rolle.

Jeg har gennem tiden været tilknyttet ”baby-projekter”, hvor jeg er uddannet til at udføre Care index (en metode til at afkode tilknytningen mellem mor og barn), samt uddannet i at udføre AAI interview, som kan bruges til at afdække forældres indre arbejdsmodeller og sidst er jeg uddannet i at bruge interviewet IWMC – afdække den tidlige tilknytning mellem mor og barn.

Min skriftlighed er stærk og alt bliver veldokumenteret, til brug for en videre udvikling af barnet og dets familie. Har en bred erfaring med støttende og motiverende samtaler, samt en god erfaring med tværfagligt og tværprofessionelt samarbejde med både private og det offentlige.

Jeg er som udgangspunkt nysgerrig på mennesket, hvilke strategier der udvikles og hvordan de kan omlægges, hvorfor jeg er ydmyg i mit arbejde, og altid søger efter at udvikle og skabe den bedste trivsel for barnet, dette med en tydelig kommunikation til barnets omverden. Den største betydning i mit arbejde med familier og børn er, at barnet/familien får oplevelsen af at være i fokus og sammen arbejder vi ud fra de ressourcer/kompetencer de har. Min tilgang er anerkendende, imødekommende, helhedsorienteret og baseret på tillid. Jeg arbejder ud fra en relationel forståelse, der hviler på anerkendelse, tillid, dialog og faglighed, for der igennem at kunne handle ansvarligt og effektivt og i overensstemmelse med den enkeltes handleplan.

Min ”værktøjer” er mangfoldige idet jeg har flere efteruddannelser som mindfulness, stress coach, psykisk førstehjælp, grafisk facilitering, miljøterapeut m.fl.

ERFARING
Arbejdet med udsatte børn-og unge siden 1999

UDDANNELSE

  • 1999 udannet socialpædagog, arbejdede på behandlingshjem med sårbare børn, flere af dem med diagnoser.
  • 2000 uddannet miljøterapeut – tidlig tilknytning, relationer samt relations arbejde, behandlingsmiljøet samt metoder og midler.
  • Sideløbende arbejde på et ”akuthold” med kriminelle unge, hvor primæropgaven var at resocialisere dem.
  • 2014 Børne og familiekonsulent – Kari Killen som gæsteunderviser.
  • 2017 Stresscoach ved Bjarne Toftegård.
  • 2018 Mindfulnessinstruktør ved Susanne Wexø.
  • 2018 Grafisk facilitering.
  • 2019 Småbørnskonsulent – Kari Killen som hovedunderviser.
  • 2020 Masterclass i modificeret Care index, AAI, WMCI og IA – Kari Killen som hovedunderviser
  • 2022 Metakognitiv psykoterapeut med udgangspunkt i de metakognitive metoder og hvordan de anvendes

Kompetencekort – Anna Berg-Jappe

Jeg har mange års erfaring med terapi og familiearbejde. Med min ro, mit nærvær, erfaring og viden tilgår jeg arbejdet ved at skabe tryghed til at en forandring og udvikling vil ske. Jeg har i hele mit arbejdsliv siden 1991 arbejdet med børn, unge og deres familier. Altid med det fokus at være med til at finde og skabe vejen til større grad af trivsel og glæde hos barnet, den unge og/eller familien. Jeg møder altid familien, forældre, barnet, den unge med ro og min fulde tilstedeværelse. I en tid med masser af forstyrrelser, input og stimuli af forskellig grad udefra, finder jeg det vigtigt, at møde den enkelte med ro og nærvær, og lade roen forplante sig i den enkelte. Jeg skaber et roligt og tryg rum for samtale, og en tryg relation opstår. Dette udgør et godt fundament for indsigt, forandring og udvikling.

ERFARING
Jeg har beskæftiget mig med pædagogik de første 20 år af mit arbejdsliv, primært indenfor området autisme spektrum forstyrrelse.

Siden 2014 har jeg arbejdet med hhv. terapi og familiebehandling i, og med, familier med forskellige former for udfordringer i PPR-regi. Siden 2017 som ekstern konsulent. Jeg har erfaring med samarbejde med sagsbehandlere og andre faggrupper indenfor børn og familie og PPR i forskellige kommuner. Og i den forbindelse udfærdigelse af statusrapporter og andet skriftligt.

Ud over min erfaring med familiebehandling i sårbare og/eller ressourcestærke familier, har jeg erfaring med terapeutiske forløb med børn, unge, forældre sammen og hver for sig.

I de terapeutiske forløb med børn og unge er forløbene ofte med et kreativt element.

UDDANNELSE
Jeg er uddannet pædagog. I de første 20 år af mit arbejdsliv har jeg videreuddannet mig med kurser og uddannelser primært indenfor det pædagogiske felt og autismespektret, så som TEACCH/visualiseret struktureret special pædagogik. Sociale historier og KAT kassen/visuel hjælp til kommunikation om bl.a. tanker og følelser. Samt mange års deltagelse ved den årlige SIKON-konference med nyeste viden indenfor autismespektret fra både ind- og udland.

I 2008 blev jeg uddannet NLP certificeret coach. I 2014 integreret NLP psykoterapeut. Den integrerede del består af sandplayterapeut og spædbarnsterapeut, sidstnævnte ved Inger Poulsen.

Min faglige stolthed og et ønske om at være troværdig/autentisk, ærlig, nærværende og omsorgsfuld i mit arbejde, gør at jeg løbende prioriterer og modtager supervision og egenterapi.

Jeg holder mig opdateret fagligt gennem artikler, litteratur m.v. og deltager løbende i workshops, konferencer og oplæg indenfor området.

Kompetencekort – Arian Kashef

Arian er en erfaren kontaktperson/mentor med specialisering i at støtte unge med omsorgssvigt, autisme og ADHD, samt dem i kriminelle løbebaner. Som uddannet skuespiller fokuserer Arian på kreativ intervention og arbejder individuelt med unge og deres livshistorier.

Arian arbejder aktivt på bosteder for tvangsfjernede unge og har opnået påviste forbedringer i unges trivsel. Arians passion er at bruge kreative færdigheder til at fremme selvbevidsthed og positiv udvikling hos unge.

Arians erfaring:

• 10 års erfaring med at arbejde kreativt med at fortælle de unges historier, som er en slags selvterapi for dem
• Unge i kriminalitet
• Mistrivsel
• Omsorgssvigtet
• Unge afhængige af rusmidler
• Flygtninge

Kompetencekort – Atilla Dogan

Jeg har over 10 års erfaring med at arbejde med udsatte børn, unge og voksne. Derudover har jeg over 20 års erfaring som musikproducer.

Jeg har bred erfaring indenfor det sociale arbejde med udsatte borgere, idet jeg har beskæftiget mig med mange forskellige målgrupper såsom borgere med autisme, borderline, bipolar lidelse, skizofreni, skizotypisk lidelse, ADHD, ADD m.v.
Da jeg har bred erfaring med de mange forskellige målgrupper, har jeg en naturlig forståelse for, at der bør tages udgangspunkt i den enkeltes virkelighed og ønsker for nutid og fremtid.

Jeg har rødder i Tyrkiet og gennem min egen opvækst som efterkommer, har jeg en stor kulturforståelse og viden om integrationsvanskeligheder samt de udfordringer der kan opstå som følge heraf. Min viden samt erfaring, har givet mig kompetencerne til at navigere i de udfordringer der kan opstå, og få en forståelse for hvordan disse bedst muligt kan løses i fællesskab.

Ydermere har jeg erfaring med banderelaterede unge mennesker, hvor jeg har været med til at skabe struktur og gode rammer for deres hverdag med henblik på at skabe en ny og god tilværelse udenfor bandemiljøet.

Jeg har på baggrund af ovenstående også fået bred erfaring med lovgivning og en anerkendende tilgang, som også har stor indflydelse ind i mine borgersamtaler. Jeg ser altid muligheder for den enkelte, og mit fokus er på relationsopbygning og det stærke tværfaglige samarbejde for at optimere på løsninger.

ERFARING:

  • Aktivitetsparate
  • Uddannelsesparate
  • Åbenlyst uddannelsesparate
  • Jobparate
  • Sprogmentor ifm. tyrkisktalende borgere
  • Støttekontaktpersonopgaver
  • Kriminalitetstruede
  • Banderelaterede

PRIMÆRE BORGERE

  • Psykisk sårbare borgere både under og over 30 år med og uden diagnoser og misbrug
  • Udsatte borgere med angst med henblik på træning i angsteksponering
  • Udsatte borgere med autismediagnose
  • Uafklarede udsatte borgere ifm. beskæftigelse og/eller uddannelse
  • Udsatte borgere både langt og tæt på arbejdsmarkedet
  • Udsatte borgere med behov for en fastholdelsesmentor med henblik på at fastholde uddannelse, ordinær beskæftigelse eller en anden god udvikling

Kompetencekort – Carina Eriksen

Jeg er uddannet socialpædagog med 17 års erfaring i behandlingsarbejde og miljøterapi. Derudover har jeg en Pædagogisk Diplomuddannelse i psykologi.
Jeg møder børnene og deres familier med nærvær, anerkendelse og empati. En kerneværdi i min praksis er at skabe en god relation og tillid, som er det fundament der skal sikre trivsel og udvikling i forløbet.

Tilgængelighed er vigtigt og familierne kan altid søge vejledning og støtte – også uden for normal “åbningstid”. Dette er for at sikre et intensivt forløb med størst mulig progression. Jeg oplever at det for mange familier skaber en tryghed at vide, at hjælpen er lige ved hånden, hvis der opstår et akut behov.

Gennem motiverende- og støttende samtaler, får hele familien konkrete værktøjer til at håndtere de udfordringer og uhensigtsmæssige strategier som blokerer for at lykkedes med de ønsker og mål de har for deres fremtid. Jeg arbejder målrettet på at skabe sunde dynamikker i familien, samt struktur og tryghed for børnene.

Jeg har bred erfaring i arbejdet med psykisk sårbare børn, unge og voksne. Dette gælder diagnoser som autisme, ADHD, ADD, skizofreni, borderline, bipolar, OCD, samt stress, angst, og depressionsproblematikker.

Jeg trives i det tværfaglige samarbejde og sikrer kvalitet og højt fagligt niveau i de enkelte forløb. Jeg er stærk i at dokumentere og sikrer gennem observationer og samtaler en nuanceret beskrivelse af barnets/familiernes udfordringer, ressourcer, samt udviklingsmuligheder. Jeg overholder deadlines og ved hvor vigtigt fleksibilitet er i en travl og dynamisk hverdag i samarbejdet med børn/familier med særlige behov.

Kompetencekort – Catherine Daverne

Jeg fungerer som mentor og sparringspartner for mennesker, der oplever udfordrende livs-/arbejdsvilkår, stress eller som har brug for inspiration og støtte på vejen til ro, trivsel og engagement i hverdagen.

Grundelementerne i min professionelle værktøjskasse er nærvær, nysgerrighed, anerkendende samtale og sansende kommunikation. Det ligger mit hjerte nært at facilitere et trygt rum for samtale, udvikling og/ engagement i livet.

BAGGRUND

  • Afspændingspædagog
  • Kropsterapeut
  • Forskningsunderviser i meditation og mindfulness
  • Kok og kogebogsforfatter
  • Kursusleder
  • Iværksætter, rejseagent og -guide

ERFARING
Jeg har mere end 25 års erfaring med at støtte mennesker i forhold til angst, stress, frygt, traumer, spændinger og psyko-fysiske ubalancer.
Samt i at guide transformationsprocesser, der tager udgangspunkt i det enkelte menneskes livsomstændigheder, bevidsthed, kompetencer og potentiale.

Kompetencekort – Mitzi Hansen

 

Kompetencekort – Kickan Andersen

Uddannelser:

  • Psykoterapeut
  • Parterapeut
  • PREP-leder (kommunikation og konflikt)
  • Lærer

Kompetencer:

  • Familiebehandling
  • Forældresamarbejde
  • Samværsopgaver
  • AKT
  • Samtaleterapi; Individuel og par
  • Arbejder relations orienteret

Erfaring: 

  • Individuel terapi
  • Parterapi
  • Døgninstitution for familier og børn til akut observation og behandling
  • Døgninstitution for børn og unge 6-16 år
  • Undervisning af elever i AKT dagsbehandlingstilbud.