Familiebehandlings forløbet
Vores familiebehandlings konsulenter tager udgangspunkt i kommunens handleplan, samt den pågældende families og det enkelte familiemedlems forventninger og ressourcer, for at kunne tilpasse den behandling og indsats, som støtter bedst op om børnenes trivsel og udvikling.
Mål og delmål
Vores familiebehandlings konsulenter tager udgangspunkt i kommunens handleplan, samt den pågældende families og det enkelte familiemedlems forventninger og ressourcer, for at kunne tilpasse den behandling og indsats, som støtter bedst op om børnenes trivsel og udvikling.
MD Partner Familiekonsulenter
Ida Hagemeister
Faglig koordinator i Familiebehandling
Jeg er uddannet pædagog og psykoterapeut. Gennem +15 år har jeg beskæftiget mig med anbragte børn, unge, voksne og familier på institutioner.
Jakob Juel
Samværskoordinator i Familiebehandling
Støttet samvær • Kontaktperson • Supervisor • Udviklingsprocesser med børn, unge og familier • Helhedsorienteret • Skolevægring
Gitte Hede
Senior Konsulent • Familiebehandler • Metakognitiv Terapeut
Sårbare familier, børn og unge • Diagnoser • Observation og beskrivelser • Forældresamtaler • Samtaler med børn og unge • §75
Sprog: Dansk & engelsk
Bettina Aagaard
Familiebehandler • Metakognitiv Terapeut
Barnets advokat • Trivsel og udvikling • Stabil • Veldokumenteret • Bred faglig viden • Dysfunktionalitet • Respekt og ydmyghed
Anna Berg-Jappe
Familiebehandler • Psykoterapeut
Familiearbejde • Diagnoser • Familiesamtaler • Børn og unge forløb • Terapeutiske samtaler • Konflikthåndtering • Spædbarnsterapi
Camilla Dahl
Familiebehandler • Kontaktperson • Speciallærer
Særlige behov • Udviklingsforstyrrelser • Skolefravær • Diagnoser • Anbragte børn og unge • Forældre til anbragte børn og unge • Fritidsliv og fritidsjob
Carina Eriksen
Familiebehandler • Samværskonsulent • Metakognitiv Terapeut
Autisme • ADHD • ADD • Skizofreni • Borderline • Bipolar • OCD • Stress • Angst • Depression • §75
Kickan Andersen
Familiebehandler • Psykoterapeut
Familiebehandling • Forældresamarbejde • Samværsopgaver • AKT • Samtaleterapi – Individuel og par • Arbejder relationsorienteret
Lea Aarup Lykkegaard
Terapeut
Parforhold • Sexologi • Skilsmisse • Traumer og sorg • Alvorlig sygdom • Skyggebørn • Angst
Linda L. Westhausen
Samværskonsulent • Pædagog
Maja Saxkjær
Familiebehandler • Psykoterapeut MPF
Stofmisbrug • Pårørende til misbrugere • Unge fra misbrugshjem • Personlighedsforstyrrelser • Psykisk og fysisk vold • Chok • Traumer • Kriminalitetsforebyggelse • Supervision af fagpersonale
Nina Jæger
Familiebehandler • Pædagog • COS-P Facilitator
Spædbørn • Tidlig indsats • Traumer og traumebehandling • PTSD • Diagnoser • Anbringelser og hjemgivelse • Familieinstitution og børnehjem • Børnesamtaler • Unge
Ole Kollerup
Familiebehandler • KP • Socialpædagog
Autisme • ADHD • Angst • Efterværn • Anbringelser • Konflikthåndtering • Forældresamarbejde
Rikke Mortensen
Familiebehandler • Kontaktperson • Psykoterapeut
Unge • ADHD • Neurodiversitet • Afhængighed • Pårørende til misbrug • Autisme • Traumer
Shila Søholt
Familiebehandler • Familierådgiver
Traumeterapi • Familieterapi • Børneterapi • Krisehåndtering • Angst • Traumer • Spiseforstyrrelser • Plejefamilier
Sophie Rosenstand
Familiebehandler • Rådgiver • Mentor • Lærer • Nada-udøver
Dobbeltdiagnoser • Tiltag til behandling i psykiatrien • Børn/forældre som pårørende til psykisk sygdom og misbrug • Traumer • Nada • ADHD • Borderline • Angst • Tidlig indsats
Thomas Amstrong
Familiebehandler • Kontaktperson • Socialpædagog
Konflikthåndtering • Forældresamarbejde • Skolevægring • ADHD • Autisme
Tina Thestrup
Familiebehandler • Sygeplejerske
Angst • Mistrivsel • Adfærdsregulering • Skolevægring • Forældrekompetencer • Særligt sensitiv
Viggo Müller
Familiebehandler • Samværskonsulent • Psykoterapeut
Mistrivsel • Skilsmissekonflikter • Skolevægring • Misbrug i familien • Mentorudvikling • Coaching • Udviklingstraumer
MD Partner Kontaktpersoner
Christian Klinke
Faglig koordinator i Kontaktforløb, Mentorforløb & PJ-forløb
Kriminalitetsforebyggelse • Tidlig indsats • Helhedsorienterede tankegang • Exitforløb • Ekstremisme • Børn og unge • Efterværn
Atilla Dogan
Kontaktperson • Mentor • Personlig Jobformidler
Autisme • Aspergers • Skizofreni • Angst • Borderline • Fibromyalgi • Misbrug • Vredeshåndtering
Camilla Dahl
Familiebehandler • Kontaktperson • Speciallærer
Særlige behov • Udviklingsforstyrrelser • Skolefravær • Diagnoser • Anbragte børn og unge • Forældre til anbragte børn og unge • Fritidsliv og fritidsjob
Catherine Daverne
Kontaktperson • Mentor • Psykomotorisk terapeut
Stress • Angst • Affektiv sindslidelse • Neurodiversitet • ADHD • Piskesmæld • Fibromyalgi • Spiseforstyrrelse • §75
Christina Dahl
Kontaktperson • Lærer
AKT & SSP–lærer • Sårbare børn og unge • Konflikthåndtering • Angst • Spiseforstyrrelser • Skolefravær • Kriminalpræventivt arbejde • §75
David Abel
Kontaktperson • Mentor • Personlig Jobformidler
Autisme • Aspergers • ADHD • Angst • Skizofreni • Borderline • Misbrug • Efterværn
Islim Kiran
Mentor • Personlig Jobformidler
Psykisk sårbare • Smerteplagede kvinder • Antiradikalisering af unge piger og kvinder
Jeppe Christoffersen
Kontaktperson • Mentor • Personlig Jobformidler
Misbrugkonsulent • Autisme • Angst • Borderline • Vredeshåndtering • Skolevægring • Praktisk pædagogisk • §75
Josh Jones Kristensen
Kontaktperson • Mentor • Socialfaglig • Misbrugskonsulent
Banderelationer • Kriminel adfærd • Misbrug • Diagnoser • Vredeshåndtering
Kabeer Takiar
Kontaktperson • Mentor • Personlig Jobformidler
Kriminalitetstruede unge • Banderelaterede udfordringer • Vold • Mistrivsel • Interkulturelle problemstillinger
Lucas Andersen
Kontaktperson • Mentor • Personlig Jobformidler
Erfaring fra opholdsteder • Neuropædagogisk • Miljøterapeutisk • Narrativ • Spiseforstyrrelse • Kriminalitetsprævention
Marie Hallberg
Kontaktperson • Samværskonsulent • Pædagog
Autismespektrumforstyrrelser • Skolevægring • Dokumentation • Helhedsorienteret
Melanie Tranholm
Kontaktperson • Mentor • Socialpædagog • Nervesystemsterapeut
Mille Thor Larsen
Kontaktperson • Mentor
ADHD • Autisme • Spiseforstyrrelser • Angst • Selvværd • Skolevægring • Uddannelsesparathed • Unge piger
Ole Kollerup
Familiebehandler • KP • Socialpædagog
Autisme • ADHD • Angst • Efterværn • Anbringelser • Konflikthåndtering • Forældresamarbejde
Rikke Mortensen
Familiebehandler • Kontaktperson • Psykoterapeut
Unge • ADHD • Neurodiversitet • Afhængighed • Pårørende til misbrug • Autisme • Traumer
Salah Ibrahim
Kontaktperson • Mentor • Personlig Jobformidler
Kriminalitetstruede unge • Interkulturelle problemstillinger • Inklusions-didaktik • Samtaleterapi
Thomas Amstrong
Familiebehandler • Kontaktperson • Socialpædagog
Konflikthåndtering • Forældresamarbejde • Skolevægring • ADHD • Autisme
Zehra Özkahveci
Mentor • Kontaktperson • Socialpædagog
Anbragte børn • Unge piger og drenge • Skizofreni • Omsorgssvigtet • Afhængighed af rusmidler
MD Partner Samværskonsulenter
Jakob Juel
Samværskoordinator i Familiebehandling
Støttet samvær • Kontaktperson • Supervisor • Udviklingsprocesser med børn, unge og familier • Helhedsorienteret • Skolevægring
Carina Eriksen
Familiebehandler • Samværskonsulent • Metakognitiv Terapeut
Autisme • ADHD • ADD • Skizofreni • Borderline • Bipolar • OCD • Stress • Angst • Depression • §75
Linda L. Westhausen
Samværskonsulent • Pædagog
AKT-lærer • Konflikthåndtering • ADHD • Autisme • Forældresamarbejde
Sprog: Dansk
Marie Hallberg
Kontaktperson • Samværskonsulent • Pædagog
Autismespektrumforstyrrelser • Skolevægring • Dokumentation • Helhedsorienteret
Viggo Müller
Familiebehandler • Samværskonsulent • Psykoterapeut
Mistrivsel • Skilsmissekonflikter • Skolevægring • Misbrug i familien • Mentorudvikling • Coaching • Udviklingstraumer
Kompetencekort – Zaina Ashraf
Med en Cand.san i psykologi og sundhedsfremme samt sundhedsstrategier har jeg ekspertise som psykologisk rådgiver, hvor jeg har navigeret gennem komplekse problemstillinger med fokus på individuelle kriser. Min erfaring spænder bredt, og jeg har demonstreret evnen til at håndtere forskelligartede udfordringer med empati og professionalisme.
Gennem min rolle som psykologisk rådgiver har jeg opbygget betydelig erfaring inden for psykosocial tilgang og kognitiv forståelse, hvilket har formet min evne til at adressere komplekse problemstillinger med en bredspektret tilgang.
Min holistiske tilgang til trivsel involverer en forståelse af menneskets komplekse sammenhæng af fysiske, psykologiske og sociale faktorer. Jeg har integreret denne tilgang i mit arbejde som mentor, hvilket har bidraget til at skabe meningsfulde og bæredygtige løsninger.
Min dedikation til at arbejde med børn og unge har været en drivkraft i min karriere. Som mentor har jeg guidet og rådgivet talrige udfordrede børn og unge, og min evne til at facilitere positiv udvikling og trivsel blandt dem har været i centrum for mit virke. Mit ønske om det bedste for hvert enkelt familiemedlem har været fundamentalt, og jeg har anvendt mine færdigheder som psykologisk rådgiver og mentor for at skabe forbindelser og forståelse i disse komplekse relationer. Gennem en kombination af holistisk, psykosocial og kognitiv tilgang har jeg arbejdet målrettet mod at facilitere positive forandringer og styrke familieenheden som helhed.
Jeg trives både på det strategiske niveau, hvor planlægning og udvikling er afgørende, og på det praktiske niveau, hvor jeg aktivt deltager i processer. Min tilgang til arbejde er kendetegnet ved nysgerrighed, empati og respekt, hvilket bidrager til at skabe gode relationer og positive resultater. Med en bred vifte af erfaringer og en stærk faglig baggrund er jeg rustet til at håndtere udfordringer og skabe meningsfulde forandringer gennem min viden, erfaring og dedikation.
Kompetencekort – Ole Kollerup
Med 14 års erfaring inden for socialpædagogikken har jeg opbygget en solid viden om forældresamarbejde, skolevægring og unges sager.
Jeg er dybt engageret i at skabe positive forandringer og styrke familierelationer gennem målrettet vejledning.
Mit fokus er altid at skabe et trygt og støttende miljø, hvor individer og familier kan udvikle sig og finde løsninger på deres udfordringer.
Udd: socialpædagog
Sprog: Dansk
Kompetencekort – Shila Søholt
Shila er uddannet pædagog og har en overbygning i pædagogisk sociologi og en 4 årig terapeutisk overbygning som psykoterapeut MPF og er pt. I gang med andet år på en 2 årig traumeterapeutisk overbygning herpå.
Hun er specialiseret i traumeterapi med børn, unge og familier. Shila yder desuden råd og vejledning til forældre om, hvordan de kan justere deres tilgang til deres børn i forskellige kriser eller mistrivsel – herunder opmærksomhed på den voksnes eget nervesystem ift. at hjælpe barnet ud af traumet/ krisen.. Shila har altid et stort fokus på nervesystem og regulering både i kontakten og med konkrete øvelser eller måder, at være med og håndtere f.eks. traumer, stress og angst. Shila har bred viden og erfaring inden for børne- og familieområdet. Hun har et skarpt fagligt blik, er struktureret, er vant til at arbejde helhedsorienteret omkring hele familien.
Kompetencekort – Viggo Müller
Jeg har mange års erfaring i at arbejde med mennesker og relationer, og er optaget af, hvor væsentligt gode, udfordrende og støttende relationer er, når man vil udvikle sig. Vi udvikler os bedst gennem læring, inspiration og udveksling med andre mennesker, og jeg er vild med at facilitere processer, hvor børn, unge og familier kommer i bedre trivsel. At se familier vågne til at gøre sig mere umage i kontakten til hinanden, gør mig fagligt og personligt glad.
Min faglige baggrund er, at jeg er uddannet lærer, coach, psykoterapeut, kropsterapeut og Biologisk Relationel Chok/Traume terapeut, og min praksiserfaring spænder meget vidt. Jeg har undervisningserfaring gennem 10 år som lærer på specialskole, 3 år som lærer på efterskole, 19 år som underviser af misbrugsbehandlere og 5 år som leder og underviser i MentorAkademiet.
Mit arbejde som terapeut og coach har fyldt meget gennem de seneste 25 år, og for tiden er jeg meget optaget af at hjælpe familier med at udvikle deres relationskompetencer og blive mere velfungerende. Min viden i dette område har jeg udviklet ved at arbejde som familieterapeut i Greve Familiecenter og Familiecentret Vibygaard gennem de sidste 6 år, og ved at undervise på Blackbird Institute, som uddanner familieterapeuter.
Jeg har desuden mange års erfaring og interesse i supervision, og har superviseret mange forskellige faggrupper, men alle har de haft – eller har – med arbejdet med mennesker og kontakt at gøre. Jeg har blandet andet superviseret familiebehandlere- og konsulenter i Slagelse Kommune, misbrugsbehandlere og fængselsbetjente i Jyderup Statsfængsel og lige nu superviserer jeg behandlerpersonalet på døgnbehandlingen Sct. Ols, Bornholm og dagbehandlingen Sct. Ols, København.
Kompetencekort – Tina Thestrup
Som børne -og ungerådgiver fra Børns Vilkår og sygeplejerske, har jeg de seneste 27 år arbejdet med børn, unge og familier. Det har været børn, unge og familier med trivselsproblemer, af forskellig karakter.
Jeg arbejder ud fra metoden Sign of Safety. En metode, hvor man arbejder støttende og anerkendende, med udgangspunkt i det der fungerer godt.
Kompetencekort – Thomas Amstrong
Som pædagog er min fineste opgave at skabe et positivt forandringsarbejde ud fra en anerkendende, rolig, rummelig og lyttende tilgang til det enkelte menneske. Min tilgang er med udgangspunkt i høj faglighed, en professionel relation og med øje for barnets/en unges personlige mål.
ERFARING
Jeg har gennem min 15 års socialpædagogiske praksis arbejdet med udsatte børn, unge og voksne både på behandlingshjem, dagbehandling og mentor i Københavns Kommune.
Jeg har i mit arbejde med udsatte børn, unge og voksne primært beskæftiget mig med diagnoserne ADHD, autisme og svigt generelt.
Jeg har stor erfaring i samarbejdet med kommuner, sagsbehandlere, forældre/plejeforældre, psykologer og andet fagligt personale.
Jeg har dygtiggjort mig i at fastholde et mål gennem vedholdende guidning og derved få den enkeltes potentiale frem gennem motiverende samtaler.
Jeg er tydelig i min professionelle rolle, og jeg har erfaring og evner i forhold til at skabe trygge relationer som grundlag for udvikling.
UDDANNELSE
2009: Professionsbachelor i pædagogik.
INTERESSER
Fiskeri
Gåture
Fodbold
Kæreste, familie, børn og venner.
Kompetencekort – Sophie Rosenstand
ERFARING OG PRIMÆRE SAGER
- Familiebehandling
- Tidlig indsats
-
Rådgiver og behandler for børn som pårørende til misbrug eller psykisk sygdom
-
Rådgiver og terapeut for borgere med dobbeltdiagnoser
-
Rådgiver for familier med udsatte unge
-
Nada – individuelt/gruppe til unge med misbrug, psykisk lidelse eller kriminalitetstruede/voldsdømte
-
Rådgiver med kortere og længere forløb i misbrugsforebyggende forening, DrugRebels.dk
- Gruppeforløb for unge
-
Undervisning og støtte til udsatte unge i forbindelse med skolefravær og eksamen
-
Familierådgiver/terapeut fra Kemplerinstituttet
-
Specialistuddannelsen fra Center for Mentalisering
-
Fagligt fyrtårn for børn som pårørende fra Psykiatrifonden
-
Lærer
-
Mentalisering i skolen
-
Nada-udøver
-
Bachelor i teoretisk pædagogik ved Københavns Universitet
Kompetencekort – Sine Birkegaard Pedersen
Jeg fungerer som mentor, coach og sparringspartner for mennesker, der oplever udfordrende livs-/arbejdsvilkår, stress eller som har brug for inspiration og støtte på vejen til ro, trivsel og engagement i hverdagen.
Grundelementerne i min professionelle værktøjskasse er nærvær, nysgerrighed, anerkendende samtale og sansende kommunikation. Som kommende psykoterapeut er mit fokus altid en ydmyg og nærværende tilgang til det enkelte menneske; og med respekt for borgernes livssituation.
Det ligger mit hjerte nært at facilitere et trygt rum for samtale, udvikling og/eller engagement i livet.
BAGGRUND
- Familierådgiver
- Nervesystemsterapeut
- Under uddannelse til psykoterapeut
- Speciale i tidlig tilknytning og traumearbejde
- Konsulent i filmbrancen
- Produktionsleder & line producer film- og TV branchen gennem 20 år
ERFARING
Jeg har mere end 15 års erfaring med at støtte mennesker i livets forhold. Samt i at guide forandringsprocesser, der tager udgangspunkt i det enkelte menneskes livsomstændigheder, bevidsthed, kompetencer og potentiale.
Kompetencekort – Shaima Al-khafaji
TBC.
Kompetencekort – Amani Mouna
TBC.
Kompetencekort – Marie Hallberg
TBC.
Kompetencekort – Salah Ibrahim
Jeg har en dyb indsigt i interkulturelle problemstillinger og har kompetencer indenfor inklusions-didaktik, samtaleterapi, noget han gør aktivt brug af med borgere
ERFARING
- Har flere års erfaring indenfor arbejdet med kriminalitetstruede unge
- Mentor
- Kontaktperson
- Sagsbehandler i Brøndby kommune
PRIMÆRE BORGERE
- Komorbiditet
- Kriminalitetsforebyggelse
- Integration og interkulturelle problemstillinger
Kompetencekort – Rikke Mortensen
Jeg er uddannet socialrådgiver og psykoterapeut. Jeg er specialiseret i at hjælpe og støtte unge hen i mod det liv de ønsker og har krav på. Jeg brænder for arbejdet med unge mennesker og det er med stor respekt og empati, at jeg guider og støtter mennesker på deres personlige rejse.
Jeg er optaget af at forbinde krop og tanker gennem kontakt og metoder. Jeg bruger humor konstruktivt. Jeg elsker grupper og relationer.
ERFARING
Jeg har stor erfaring med pårørende til misbrug og psykisk sygdom og har stor viden om afhængighed og medafhængighed fra mine over ti års kommunale erfaring inden for misbrugsområdet.
Jeg har desuden erfaring som supervisor på bosteder og som gruppeterapeut i blandt andet TUBA.
Jeg har kommunalt erfaring fra ungeprojektet i Roskilde, Ungeliv i Ringsted og fra arbejdet med at få unge videre ud af et problematisk forhold til rusmidler på kommunalt misbrugscenter.
Kompetencekort – Mille Thor Larsen
Som speciallærer og kommende psykoterapeut og coach er mit fokus altid en ydmyg og nærværende tilgang til det enkelte menneske; og med respekt for borgenes livssituation. Fagligt er det for mig som konsulent en positiv stilladseing i forhold til borgeren, som skaber de bedste resultater.
ERFARING
Jeg har i mit arbejdsliv beskæftiget mig med undervisning, pædagogik og behandling indenfor dagbehandling – med primært diagnoserne ADHD og autisme, ofte også komorbiditet og kompleksiteten heri. Jeg har arbejdet med børn, unge og forældre både kommunalt og privat, hvor jeg altid har haft fokus på ressourcer ud fra en nysgerrig tilgang.
Jeg har i mit arbejde med udsatte børn og unge skabt en tydelig struktur og tryg relation som forudsætning for en vellykket faglig læring som såvel social læring.
Jeg har erfaring med samarbejde tværs faggrupper: såsom pædagoger, miljøterapeuter, sygeplejersker, psykologer, kontaktpersoner, sagsbehandlere m.m.
Jeg har specialiseret mig i at aflæse og afdække udsatte børns, unges og familiers ressourcer – for sammen at finde frem til borgernes egne strategier.
Jeg har i mit arbejde med behandling dygtiggjort mig i at opbygge en tro på folks egne evner: for på denne måde at skabe resultater for borgeren. – og erfaret gennem alle år; at den oprigtige interesse og gode relation kan flytte bjerge.
Jeg har erfaring med at skabe et roligt og tillidfuldt rum for borgere med diagnoser, hvor jeg har arbejdet med tilgangen low arousal.
Jeg har erfaring med at administrere tid i forhold til mål, både kortsigtet og langsigtet. – hvor jeg har haft god erfaring med visuelle værktøjer som visionboard, piktogrammer.
PRIMÆRE BORGERE
- Autisme
- ADHD
- Spiseforstyrrelser
- Angst
- Selvværdsproblematikker
- Skoleværing
- Uddannelsesparathed
- Børn og unge piger
UDDANNELSE
- 2014: Lærer, med fokus på specialområdet – diagnoser, dysleksi, inklusion, dansk som andet sprog.
- 2024: MPF Psykoterapeut.
- 2024: Coach.
INTERESSER
- Fredfyldte gåture i eget selskab.
- Samvær med kæreste, familie og venner.
- Læsning, psykologi og filosofi.
- Hurtige løbeture i godt selskab.
- Comedy.
- Musik.
Kompetencekort – Maria
Kompetencekort – Linda
Jeg blev uddannet som pædagog i 1991og har gennem årene samlet en bred erfaring med de helt små børn til de store skolebørn.
I 2006 blev jeg uddannet AKT-lærer – Adfærd-Kontakt- og Trivsel. Her arbejdes der primært med relations og ressourceorienteret tænkning samt pædagogik i teori og praksis. At støtte de sociale processer for den enkelte og for gruppen, hvor relationer, respekt og samarbejde er i fokus. Iagttagelser, observationer, samt planlægning er værktøjer for det videre forløb samt at give feedback på de igangværende processer.
Jeg har gennem en del år også arbejdet i en gruppeordning med sårbare børn og unge, dette gælder børn og unge med diagnoser som ADHD og Autisme. Har arbejdet med konflikthåndtering, hvor jeg altid har haft fokus på ressourcerne i det enkelte individ. Jeg har god erfaring med visuelle værktøjer som f.eks. piktogrammer.
Jeg arbejder ud fra en anerkendende tilgang, med respekt og forståelse for det enkelte individ, jeg møder børn og forældre der de er. Kvaliteter som at være i øjenhøjde, at have et hjertevarmt samspil samt at være autentisk, er det essentielle i mit arbejde. At være nærværende, anerkendende, lyttende og indlevende er vigtigt for at kunne fange øjeblikket og bidrage til at alle føler sig set og hørt i samarbejdet, hvor en god kommunikation er vigtig for det videre forløb.
Jeg har stor fokus på samarbejdet til forældrene, da det er vigtigt, at de føler sig som medspiller i det der sker omkring deres børn. Samarbejdet skal altid understøtte barnets trivsel og udvikling. Gennem motiverende- og støttende samtaler, får familien konkrete værktøjer til at håndtere de udfordringer som blokerer for at lykkedes med de ønsker og mål de har for deres fremtid. Jeg arbejder med det mål at skabe struktur, tryghed samt sunde dynamikker i familien.
Kompetencekort – Maja Saxkjær
Kompetencer:
- Stofmisbrug
- Pårørende til misbrugere
- Unge fra misbrugshjem
- Personlighedsforstyrrelser
- Psykisk og fysisk vold
- Chok
- Traumer
- Kriminalitetsforebyggelse
- Supervision af fagpersonale
Uddannelse
- Misbrugsbehandler
- Sandplay terapeut
- Psykoterapeut
- Chok/traume terapeut
- Supervisor
Kompetencekort – Melanie Tranholm
Kompetencekort – Lucas Andersen
Jeg har leveret mentorforløb indenfor integration og ungeområdet, hvor jeg har haft succes med nyankomne flygtninge og kriminalitetstruede unge.
Min tilgang er en neuropædagogisk, miljøterapeutisk og narrativ i mit arbejde med barnet / en ung / borgere.
ERFARING
- Erfaring fra opholdssteder, som mentor og som støtte/kontaktperson.
- Mentorforløb indenfor integration og ungeområdet,
PRIMÆRE BORGERE
- Kompabilitet
- Spiseforstyrrelse
- Kriminalitetsprævention
Kompetencekort – Lone Skovgren
Med ro og overblik møder Lone familier, børn og unge lige hvor de er. Herfra støtter og guider Lone. De bedste resultater opnås med tillid, respekt og tålmodighed. Lone lyser med lommelygten på udfordringerne og ved fælles hjælp flyttes de sten, der måtte ligge i vejen for udviklingen.
Kompetencekort – Lea Aarup Lykkegaard
Jeg har arbejdet med mennesker i krise i mere end 20 år. Mit udgangspunkt er, at alle har en medfødt evne til livsudfoldelse – alle møder ind imellem vilkår, der kan gøre det svært at udfolde sit liv i den retning, man ønsker.
Jeg ved, hvor vigtigt det er, at favne og lære af sine kriser. Ofte kan kriserne føles så uoverstigelige, at en guide er essentiel for at kunne se sig ud af dem og samtidigt udvikles af dem istedet for blot at overleve.
Jeg har gjort det til mit virke at guide mennesker igennem deres kriser.
Billedligt talt går mine klienter selv vejen, men jeg holder dem i hånden og hjælper dem med ikke at fare vild – og til at rejse sig igen, når de snubler eller udtrættes. Jeg hjælper dem med at finde den rette sti for dem. Jeg navigerer i kaos, og viser klienterne, at det kan lade sig gøre.
Jeg har gennem tiden arbejdet tæt med:
PPR, skoler og daginstitutioner i forskellige kommuner
forsikringsselskaber, hvor jeg er en del af sundhedsforsikringen
PaBu, Børnepalliativt Team på Rigshospitalet
Patientforeninger
NGO’er, der varetager behov for familier med kroniske syge børn
Jeg har sideløbende superviseret forskellige faggrupper: Lærere, pædagoger, sygeplejersker, Inklusionsvejledere, forvaltningsledere.
UDDANNELSE
- 1999 folkeskolelærer
- 2007 familierådgiver
- 2017 psyko-, par- og familieterapeut
- 2018 foredragsholder”
Kompetencekort – Kabeer Takiar
Jeg har i flere år arbejdet med socialt udsatte borgere – unge som ældre med udgangspunkt i den enkeltes behov og gennem motivationssamtaleforløb. For mig er det væsentligt, at styrke den individuelle positive tænkning, ændre vaner og se muligheder og brugbare kompetencer hos den enkelte.
Min tilgang er anerkendende, omsorgsfuld og samarbejdende og jeg anvender metoder, som har til hensigt at skabe en forandring og motivation for en bedre tilværelse.
PRIMÆR BORGERE
Støtte/kontaktperson sager
Ungesager med mistrivsel i hjemmet
Arbejdsevne- og uddannelsesafklaring
Familiesager med minoritetsunge
Trivselssager med fokus på at skabe forandringer gennem en aktiv hverdag
Psykisk sårbare borgere med fokus på social træning og støtte til struktur
FOREDRAG
”Fra modborger til medborger” – styrkelse af integration i Danmark
Syn på autoriteter
Kulturforskelle
Kompetencekort – Jones Kristensen
Tilgangen er anerkendende og mentaliserende. Jeg arbejder på at udvikle en styrket identitet gennem længere forløb med bl.a. narrativ tilgang, hvor jeg er initiativtager og et støttende, opmuntrende vidne til processen, som støtter og guider i dagligdagen og fungerer som bisidder ved diverse behandlingsaktiviteter, møder og undervisning.
ERFARING OG PRIMÆRE SAGER
- Mentor for borgere med dobbeltdiagnoser
- Mentorarbejde med familier med udsatte unge
- Mentor kriminalitetstruede/voldsdømte unge og voksne
- Misbrugsbehandling – opsøgende misbrugskonsulent
- Efterværn
- Nada
- Personlig træning i forbindelse med misbrugsbehandling
- Personlig træning i forbindelse med recovery i forbindelse med diagnoser
- Familiebehandling
- Misbrugsforebyggende foredrag på uddannelsesinstitutioner
- Gruppeforløb for unge
KOMPETENCEKORT
Jeg er uddannet socialpædagog. Har arbejdet på forskellige bosteder for borgere med diagnoser, dobbeltdiagnoser, voldsdømte og misbrugsbehandling.
Jeg arbejder som mentor og opsøgende misbrugskonsulent for forskellige kommuner med bl.a. domsanbragte, kriminalitetstruede voksne/unge og borgere med stofmisbrug og forskellige diagnoser.
Kompetencekort – Jeppe Christoffersen
Siden 2004 har jeg arbejdet med at støtte og forandre mennesker. Mit primære fokus har været de socialpædagogiske og socialpsykiatriske praksisser.
Det har givet mig en bred erfaring inden for følgende områder:
- Personlig mentor arbejde for unge udadreagerende med særlige behov, autisme og dobbelt diagnoser.
- Støttekontaktperson/mentor for unge med angst, hashmisbrug og skolevægring.
- Kontaktforløb
- Støtte til misbrugsafklaring og hjælp til at reducering eller ophør af misbruget.
- Praktisk pædagogisk støtte i borgerens eget hjem.
- Familiebehandling med særligt fokus på misbrugs og tilknytnings problematikker.
- Stor erfaring med at dokumenterer og skriftlig rapportering.
- Derudover har jeg solid erfaring med udviklings og transformations processer både som performance coach, erhvervsskuespiller, proceskonsulent og underviser.
Jeg stræber altid efter at fremstå empatisk, tryghedsskabende og autentisk.
Jeg er tydelig og ærlig, med hovedfokus på transparens i samarbejdet og en veldefineret målsætning.
PRIMÆRE BORGER
- Børn og unge med misbrug, autisme, angst, skolevægring og hjælp til praktisk pædagogisk støtte.
- Familiebehandling omhandlende misbrug samt tilknytnings vanskeligheder.
- Voksne med autisme, sindlidelser og misbrugsproblematikker.
- Job og uddannelsesafklaring.
UDDANNELSER
- Coach
- Misbrugskonsulent
- Cand. Pæd. Pæd. Psyk.
- Professionsbachelor i pædagogik
- Handel og kontoruddannet
ERFARING
- Mentoropgaver for unge og voksne vedrørende Job-afklarings/Kontaktskabelse og Misbrugsrelaterede mentorforløb.
- Socialtpsykiatrisk relationsarbejde.
- Støtte kontaktperson.
- Hjemmevejleder.
- Socialpædagog på bofællesskab for unge med særlige behov og udslusning og efterværn i egen bolig.
- Personlig Mentor for unge med særlige behov, primært autisme og dobbelt diagnoser.
- Hjælpelærer på STU.
- Kognitiv funderet misbrugskonsulent.
- Gruppe forløb med misbrugere.
- Coaching af individer samt teams.
- Undervisning og workshops i kommunikation og konflikthåndtering.
- Jobtræningsforløb.
- Karriererrådgivning.
- Undervisning i “Public Speaking”.
- Undervisning i “Improvisation”.
- Debatteater for børn og unge.
- Workshops for ledere og medarbejdere med fokus på kommunikation og personlig gennemslagskraft.
INTERESSER
Cykling, bordtennis, film, bøger, udviklings og underholdnings projekter, min kæreste og 2 børn.
Kompetencekort – Jakob Juel
Jakob er uddannet socialpædagog og supervisor. Jakob har solid, alsidig viden om og erfaring med samtaler og udviklingsprocesser med børn, unge, voksne, familier og fagpersoner, både i form af behandling, rådgivning/vejledning, støtte og supervision.
Jakob har arbejdet med sårbare børn, unge og deres familier gennem mere end 25 år. En stor del af tiden i forskellige roller på døgninstitution med et helhedsorienteret behandlingssigte og ressourceorienteret tilgang. Herunder har Jakob faciliteret institutionens støttede og overvågede samvær.
Jakob forsøger altid at møde mennesket der, hvor det er og at være tydelig, anerkendende, empatisk og nysgerrig. Jakob arbejder løbende på at skabe og opretholde en tryg alliance med borgeren, da han anser dette som medskabende til forandring og nye erfaringer.
Jakob har været behandlingskoordinator på døgnområdet, hvor hans primære opgaver var, at sikre dokumentation af det faglige arbejde der blev udført, at holde fokus på de faglige tilgange og beskrive årsag/sammenhænge/udvikling. Jakob har løbende lavet og videreudviklet behandlingsplaner bl.a. med fokus på medinddragelse. Desuden har Jakob været tillidsmand i 12 år, hvor hans primære fokus var trivsel, faglig udvikling af praksis og fagpersonlig udvikling.
Som supervisor har Jakob superviseret plejefamilier, mentorer, frivillige venskabsfamilier til udsatte børn og unge samt personale på behandlingsinstitution.
UDDANNELSE
- Socialpædagog og supervisor fra Dansk Familieterapeutisk Institut
- Diverse kurser og udviklingsforløb:
- Tilknytning og selvbeskyttelsesstrategier
- Narrativ tilgang og metode
- Mentalisering
Kompetencekort – Islim Kiran
Jeg har flere års erfaring som mentor på beskæftigelsesområdet. Jeg har gode erfaringer med at skubbe borgeren den rigtige vej, således borgeren enten kommer tilbage på arbejdsmarkedet, bliver afklaret eller kommer i rette behandling.
Jeg støtter med angsteksponering og smertehåndtering og har godt indblik i de fleste diagnoser. De kulturelle problemer/gevinster, som borgeren oplever, støtter jeg borgeren i at se som ressourcer i forhold til at borgeren kommer tilbage på arbejdsmarkedet. Derudover har jeg et bredt virksomhedsnetværk specielt til tyrkiske og kurdiske kvinder mhp. afklaring af deres arbejdsevne.
Jeg anvender min egen erfaring som anden generation af indvandrere, hvor jeg som ung pige måtte tage ansvar for mine forældre.
Som person vægter jeg at være tilgængelig og fleksibel overfor borgeren samt at være vedholdende og bevare den gode, professionelle relation. Med store indlevelsesevne i den enkelte borgeres situation med resultat for øje har jeg haft succes med at udvikle borgerne både personligt og fagligt, og formået at skabe det rette kurs i deres liv. Jeg sætter pris på at se enhver i øjenhøjde og på baggrund af borgerens historisk, tilstand og situation lægge en plan for denne.
PRIMÆR BORGERE
- Støtte/kontaktperson sager
- Ressourceforløbssager – Primært psykisk sårbare kvinder som er smerteplaget
- Jobafklaringssager – Afklaring af arbejdsevne, herunder opfølgning og skrivelse af praktikrapport
- Sprogmentor – Tyrkisk og kurdisktalende
- Antiradikalisering af unge piger/kvinder
ERFARINGER:
- Mentor- samt tolkefunktion i forhold til især tyrkisk- og kurdisktalende borgere i forskellige forløb. Såsom ressourceforløb, job og afklaringsforløb, sygefravær, kontanthjælpsmodtager, forsikrede ledige og som støttekontaktperson.
- Dokumentation af hele forløb, statusrapporter, afslutningsrapport, arbejdsevnebeskrivelse, funktionsevnebeskrivelser, forberedende del af rehabiliteringsplaner og progressionsrapporter.
- Opsøgende virksomhedskontakt mhp. jobordrer samt etablering af virksomhedspraktikker og ordinære beskæftigelser. Dybdegående erfaring med at matche borgere med rette virksomhed og funktion.
- Deltagelse i møder med rehabiliteringsteam/støtte til besøg hos læge, i psykiatrien eller der hvor det giver mening.
Kompetencekort – Gitte Taagaard
Jeg er uddannet skolelærer og er i gang med uddannelse som psykoterapeut inden for NLP. Jeg har arbejdet som kontaktperson, mentor, familiebehandler, § 54 støtte og med samvær, både støttende og overvåget, gennem de sidste 10 år.
Jeg forsøger altid at møde mennesket der, hvor det er og at være tydelig, anerkendende, empatisk og nysgerrig. Jeg arbejder løbende på at skabe og opretholde en tryg relation til borgeren, da jeg anser dette som fundamentet til at skabe forandring og nye erfaringer.
Jeg arbejder helhedsorienteret – med det hele menneske. Jeg har sammen med en familie fat i alle de arenaer hvori en familie bevæger sig. Jeg har gode samarbejdsevner og ser tværfagligt samarbejde som altafgørende for en families trivsel.
Jeg har i mit arbejde som familiebehandler erfaring i samspilsøvelser, hvor jeg observerer interaktionen mellem forældre og barnet/børnene. Efterfølgende arbejder jeg med forældrene omkring feedback.
Kompetencekort – Gitte Hede
Jeg er uddannet socialpædagog og har gennem åerne tilegnet mig relevante efteruddannelser inden for familiebehandling.
Jeg har mange års erfaring i arbejdet med familier, sårbare børn og unge.
Jeg arbejder med en anerkendende tilgang hos de familier jeg kommer hos. Jeg er god til at skabe tryghed i relationen, og kan via tryghed og tillid arbejde med det som kan føles som udfordrende i en familiedynamik.
Jeg arbejder helhedsorienteret og har sammen med en familie fat i alle de platforme hvorpå en familie bevæger sig. Jeg mener at have gode samarbejdsevner og ser tværfagligt samarbejde som givende for en families trivsel.
Jeg har i mit arbejde som familiebehandler erfaring i samspilsøvelser, hvor jeg observerer interaktionen mellem forældre og barnet/børnene. Jeg giver feedback til forældrene efterfølgende.
Jeg arbejder altid med et fokus på forældrenes mentaliseringsevne, sideløbende med at forældre og børn skal føle sig trygge ved familiebehandlers besøg.
Jeg har erfaring i arbejdet med forældre hvor kommunikationen er udfordret, eks. skilsmisse og forældresamarbejdet i dette. Jeg tilbyder fælles forældresamtaler hvor dette giver mening for forældrene.
Jeg har arbejder med støttet og overvåget samvær og beskrivelser i disse.
UDDANNELSER
- Jeg har taget efteruddannelse i brugen af TALK samtalekort til familier, børn og unge i foråret 2024.
- Jeg har taget efteruddannelse til Metakognitiv terapeut, ved psykoterapeuterne.
- Narrative samtaler i praksis ved Anne Saxtorph.
- Børne og- Familiekonsulent med den løsningsfokuseret og narrative teori som arbejdsmetode ved Toftemosegaard.
- Jeg er uddannet miljøterapeut ved Behandlingshjemmet Magnoliegården.
- Jeg er uddannet socialpædagog
Herudover har jeg modtaget:
- Sagssupervision og undervisning i Theraplay til brug i praksis ved Marie Olsen-Kludt.
- Sagssupervision og undervisning i brugen af Care Index, i arbejdet med den tidlige tilknytning ved Kari Killèn.
- Undervisning i Neuroaffektiv udviklingspsykologi, heri indførelse i brugen af de neuroaffektive kompasser ved Susan Hart.
ERFARING
Jeg har arbejdet med udsatte børn-og unge siden 1991
Kompetencekort – David Abel
Jeg har 20 års arbejdserfaring indenfor det socialfaglige pædagogiske felt, og er uddannet Professionsbachelor, pædagog i social- og specialpædagogik. De seneste mange år, har jeg arbejdet som mentor- støttekontaktperson og jobformidler. Jeg har en bred erfaring med at støtte borgere, som er sårbare og udsatte, både voksne samt børn og unge. Jeg arbejder ud fra en anerkendende tilgang, med respekt og forståelse for det enkelte individ, og møder borgeren ud fra han eller hendes egne forudsætninger.
Jeg har stor erfaring med at arbejde med unge og voksne, som er psykisk sårbare eller har diagnoser som f.eks. Skizofreni, personlighedsforstyrrelser, ADHD, ADD, OCD, autisme spektrum forstyrrelse (ASF), borderline, angst og depression. Jeg har et stort fokus på det tværfaglige samarbejde, og har en løsningsorienteret tilgang, som ligeledes har stor indflydelse på mine borgersamtaler. Jeg støtter også borgere ved deltagelse på møder med sagsbehandlere, psykiatrien, psykiatrisk hospital, læger, praktiksteder, beskæftigelse mv.
Min overbevisning er, at alle mennesker har nogle kompetencer som kan udvikles og dermed skabe bedre muligheder for en mere positiv tilværelse, personligt udviklingsmæssigt og dermed øge livskvaliteten.
PRIMÆRE BORGERE
- Psykisk sårbare borgere både under og over 30 år med og uden diagnoser og misbrug.
- Udsatte borgere med Autisme diagnose.
- Udsatte borgere med angst med henblik på træning i angsteksponering.
- Uafklarede udsatte borgere ifm. beskæftigelse og/eller uddannelse.
- Støtte til at finde praktikpladser, ordinær beskæftigelse.
- Børn og unge med særlige behov.
- Støttekontaktperson og efterværn
- Støtte til at finde praktikpladser, ordinær beskæftigelse
UDDANNELSE/KURSER
- Professionsbachelor, pædagog i social- og specialpædagogik
- Konflikthåndtering
- Angst
- Psykofarmaka, medicinhåndtering
- Førstehjælp
ERFARING
- Aktivitetsparate
- Uddannelsesparate
- Jobparate
- Støttekontaktpersonopgaver
- Ressourceforløb
- Kriminalitetstruede
- Misbrug
Kompetencekort – Christina Dahl
UDDANNELSER
Jeg er uddannet skolelærer i 2007. Jeg er også uddannet kandidat i pædagogisk psykologi i 2019, hvor mit fokus særligt har været på inklusion af børn og unge i udsatte positioner.
I 2009 blev jeg uddannet til AKT-lærer (adfærd, kontakt og trivsels) og projektleder. Derudover er jeg uddannet leder i 2015, hvor jeg har bl.a. har coaching som modul.
ARBEJDSLIV
Jeg er lærer i en udskolingsmodtagerklasser 13-18 år, hvor jeg har erfaring med at guide og vejlede i forhold til uddannelsesmuligheder, jobansøgninger, vanskelige familiesituationer mm. Derudover er jeg lærer i en gruppeordning for unge, som alle har lidt af skoleværing og har forskellige diagnoser. Jeg har meget erfaring med udsatte børn og unge gennem mit arbejde som AKT-lærer, hvor jeg arbejder med bl.a. konflikthåndtering, vredeshåndtering, meditationsøvelser, unge med spiseforstyrrelser, børn med angst mm.
Jeg er optaget af børn og unges deltagelsesmuligheder i fællesskaber ud fra et inklusionsperspektiv i både skole og samfund. Jeg arbejder ud fra en systemisk og anerkendende tilgang, hvor mit fokus er at skabe trivsel og udviklingsmuligheder for de sårbare børn og unge jeg arbejder med.
Jeg har tidligere fungeret som SSP-lærer, hvor jeg bl.a. har erfaring med skolefravær og kriminalpræventive arbejde.
Jeg har selv taget kurset til at blive plejefamilie, og er selv vokset op med pleje-søskende, hvilket betyder at jeg både har en personlig og professionel viden og erfaring på området.
PRIMÆRE BORGERE
- Børn og unge med skolefravær
- Børn og unge med diagnoser fx autisme, ADHD mm.
- Børn og unge med særlige behov
- Uddannelsesvejledning til børn og unge
- Støtte til børn og unge i fritidsliv og fritidsjob
- Støtte til anbragte børn og unge
- Støtte til forældre til anbragte børn og unge
INTERESSER
Jeg bruger al min fritid på mine to små piger, familie og venner. Derudover går jeg lange ture med vores hund, og bruger nogle weekender sammen med min familie i sommerhus.
Kompetencekort – Masaud Dar
Indhold på vej.
Kompetencekort – Kamilla Munk Appel
Med baggrund i uddannelse indenfor HR, kommunikation, Coaching og Ledelse kombineret med års praktisk erfaring, har jeg tilegnet mig solide og omfattende kompetencer indenfor disse områder. Jeg har oparbejdet stor erfaring i at skabe relationer, og formidle budskaber med opmærksomhed på modtageren.
Kommunikation og formidling har været det vigtigste omdrejningspunkt i mit arbejdsliv gennem relationer, samtaler og skriftlig udtryk. Det har jeg gjort ved at udarbejde workshop, være faciliator, udvikle, undervise og udarbejde skriftlige rapporter og undervisningsmateriale.
Jeg er vant til at analysere og vurdere skriftlig og verbal kommunikation i forhold til kommunikations kontekst med henblik på en professionel løsning af denne.
Lige så naturligt som det falder mig ind at være på det strategiske niveau, hvor der planlægges og udvikles, lige så naturligt er det for mig at være med på det praktiske niveau. Jeg holder meget af at veksle mellem at være bag linjerne og “være på”.
Resultater opnår jeg med nysgerrighed, empati & respekt, samarbejde samt være en kilde af ideer.
Kompetencekort – Rebecca Frostholm
Kompetencekort – Ida Hagemeister
Kompetencekort – Christian Klinke
Med baggrund fra forebyggelse ved Københavns Politi gennem 22 år og konsulent gennem ca. 20 år for udsatte borgere er mit fokus på den helhedsorienterede tankegang, hvor borgere/familier har brug for støtte til udvikling. Forebyggelse og støttetiltag til udsatte borgere er mit DNA.Progression af indsatsen har jeg altid sat en stor ære og stolthed i.
Jeg har arbejdet meget inden for kapitel 11 i Serviceloven. I forhold til unge har jeg arbejdet med Signs of Safety. Tværfagligt/helhedsorienterede tankegang med fokus på borgeren og med baggrund af risiko- og beskyttelsesfaktorer – gennemgående i indsatserne.
Tillidsfuld relationsopbygning for at komme i trivsel med positiv udvikling har været afgørende gennem de seneste 20 år.
Arbejdet med udsatte borgere og familier indebærer et stort ansvar – dokumentation og synlighed er afgørende. Det samme er gennemsigtighed.
Professionel tilgang til indsatserne og tæt samarbejde er afgørende for progression i indsatsen – det samme er den faglige sparring.
Arbejdet i udsatte familier/udsatte boligområder har været gennemgående de seneste 20 år. Jeg har arbejdet med udsatte unge i subkulturer, exit-forløb, risiko for ekstremisme, kontaktperson, mentor sager etc. Struktur og faste rammer med fokus på “det gode liv” i tæt samarbejde med borger/familie/sagsbehandler er en nødvendighed.Gennem de seneste ca. 15 år har jeg været ved SSP Ydre Nørrebro og København/Indre By, hvor jeg har været med til at facilitere kriminalpræventive indsatser på tværs af byen.
– Uddannet kriminolog ved Juridisk fakultet på Københavns Universitet i 2020.
– Gennem flere år infohus tovholder i København med fokus på bekymring for radikalisering.
– Flere kurser i kriminalitetsforebyggelse og samtaler gennemgået.
– Samarbejde med Kriminalforsorgen ved god løsladelses sager.
Kontaktpersonsager – UKN forløb – vold i nære relationer – efterværnssager – unge i mistrivsel.
Koordinator ved MDpartner i forhold til konsulenter – bruges til sparring i komplekse sager sager md blandt andet UKN/kontaktpersons forløb.
Jeg er i øjenhøjde med fokus på indsatsen.
Kompetencekort – Bettina Aaagaard
Jeg er uddannet social pædagog, senere familiebehandler samt småbørnskonsulent og har gennem de sidste 25 år arbejdet med sårbare børn og deres familier. Jeg arbejder ud fra et helhedsorienteret perspektiv, da det oftest giver den bedste udvikling og trivsel for barnet og familien. Jeg har gennem tiden fået stort kendskab til diagnoser som ADHD, autismespektret m.fl. og hvordan disse skal håndteres for at skabe den bedste udvikling for barnet og familien. Jeg arbejder altid ud fra rollen om at være ”barnets advokat”, da ingen andre indtager denne rolle.
Jeg har gennem tiden været tilknyttet ”baby-projekter”, hvor jeg er uddannet til at udføre Care index (en metode til at afkode tilknytningen mellem mor og barn), samt uddannet i at udføre AAI interview, som kan bruges til at afdække forældres indre arbejdsmodeller og sidst er jeg uddannet i at bruge interviewet IWMC – afdække den tidlige tilknytning mellem mor og barn.
Min skriftlighed er stærk og alt bliver veldokumenteret, til brug for en videre udvikling af barnet og dets familie. Har en bred erfaring med støttende og motiverende samtaler, samt en god erfaring med tværfagligt og tværprofessionelt samarbejde med både private og det offentlige.
Jeg er som udgangspunkt nysgerrig på mennesket, hvilke strategier der udvikles og hvordan de kan omlægges, hvorfor jeg er ydmyg i mit arbejde, og altid søger efter at udvikle og skabe den bedste trivsel for barnet, dette med en tydelig kommunikation til barnets omverden. Den største betydning i mit arbejde med familier og børn er, at barnet/familien får oplevelsen af at være i fokus og sammen arbejder vi ud fra de ressourcer/kompetencer de har. Min tilgang er anerkendende, imødekommende, helhedsorienteret og baseret på tillid. Jeg arbejder ud fra en relationel forståelse, der hviler på anerkendelse, tillid, dialog og faglighed, for der igennem at kunne handle ansvarligt og effektivt og i overensstemmelse med den enkeltes handleplan.
Min ”værktøjer” er mangfoldige idet jeg har flere efteruddannelser som mindfulness, stress coach, psykisk førstehjælp, grafisk facilitering, miljøterapeut m.fl.
ERFARING
Arbejdet med udsatte børn-og unge siden 1999
UDDANNELSE
- 1999 udannet socialpædagog, arbejdede på behandlingshjem med sårbare børn, flere af dem med diagnoser.
- 2000 uddannet miljøterapeut – tidlig tilknytning, relationer samt relations arbejde, behandlingsmiljøet samt metoder og midler.
- Sideløbende arbejde på et ”akuthold” med kriminelle unge, hvor primæropgaven var at resocialisere dem.
- 2014 Børne og familiekonsulent – Kari Killen som gæsteunderviser.
- 2017 Stresscoach ved Bjarne Toftegård.
- 2018 Mindfulnessinstruktør ved Susanne Wexø.
- 2018 Grafisk facilitering.
- 2019 Småbørnskonsulent – Kari Killen som hovedunderviser.
- 2020 Masterclass i modificeret Care index, AAI, WMCI og IA – Kari Killen som hovedunderviser
- 2022 Metakognitiv psykoterapeut med udgangspunkt i de metakognitive metoder og hvordan de anvendes
Kompetencekort – Anna Berg-Jappe
Jeg har mange års erfaring med terapi og familiearbejde. Med min ro, mit nærvær, erfaring og viden tilgår jeg arbejdet ved at skabe tryghed til at en forandring og udvikling vil ske. Jeg har i hele mit arbejdsliv siden 1991 arbejdet med børn, unge og deres familier. Altid med det fokus at være med til at finde og skabe vejen til større grad af trivsel og glæde hos barnet, den unge og/eller familien. Jeg møder altid familien, forældre, barnet, den unge med ro og min fulde tilstedeværelse. I en tid med masser af forstyrrelser, input og stimuli af forskellig grad udefra, finder jeg det vigtigt, at møde den enkelte med ro og nærvær, og lade roen forplante sig i den enkelte. Jeg skaber et roligt og tryg rum for samtale, og en tryg relation opstår. Dette udgør et godt fundament for indsigt, forandring og udvikling.
ERFARING
Jeg har beskæftiget mig med pædagogik de første 20 år af mit arbejdsliv, primært indenfor området autisme spektrum forstyrrelse.
Siden 2014 har jeg arbejdet med hhv. terapi og familiebehandling i, og med, familier med forskellige former for udfordringer i PPR-regi. Siden 2017 som ekstern konsulent. Jeg har erfaring med samarbejde med sagsbehandlere og andre faggrupper indenfor børn og familie og PPR i forskellige kommuner. Og i den forbindelse udfærdigelse af statusrapporter og andet skriftligt.
Ud over min erfaring med familiebehandling i sårbare og/eller ressourcestærke familier, har jeg erfaring med terapeutiske forløb med børn, unge, forældre sammen og hver for sig.
I de terapeutiske forløb med børn og unge er forløbene ofte med et kreativt element.
UDDANNELSE
Jeg er uddannet pædagog. I de første 20 år af mit arbejdsliv har jeg videreuddannet mig med kurser og uddannelser primært indenfor det pædagogiske felt og autismespektret, så som TEACCH/visualiseret struktureret special pædagogik. Sociale historier og KAT kassen/visuel hjælp til kommunikation om bl.a. tanker og følelser. Samt mange års deltagelse ved den årlige SIKON-konference med nyeste viden indenfor autismespektret fra både ind- og udland.
I 2008 blev jeg uddannet NLP certificeret coach. I 2014 integreret NLP psykoterapeut. Den integrerede del består af sandplayterapeut og spædbarnsterapeut, sidstnævnte ved Inger Poulsen.
Min faglige stolthed og et ønske om at være troværdig/autentisk, ærlig, nærværende og omsorgsfuld i mit arbejde, gør at jeg løbende prioriterer og modtager supervision og egenterapi.
Jeg holder mig opdateret fagligt gennem artikler, litteratur m.v. og deltager løbende i workshops, konferencer og oplæg indenfor området.
Kompetencekort – Arian Kashef
Arian er en erfaren kontaktperson/mentor med specialisering i at støtte unge med omsorgssvigt, autisme og ADHD, samt dem i kriminelle løbebaner. Som uddannet skuespiller fokuserer Arian på kreativ intervention og arbejder individuelt med unge og deres livshistorier.
Arian arbejder aktivt på bosteder for tvangsfjernede unge og har opnået påviste forbedringer i unges trivsel. Arians passion er at bruge kreative færdigheder til at fremme selvbevidsthed og positiv udvikling hos unge.
Arians erfaring:
• 10 års erfaring med at arbejde kreativt med at fortælle de unges historier, som er en slags selvterapi for dem
• Unge i kriminalitet
• Mistrivsel
• Omsorgssvigtet
• Unge afhængige af rusmidler
• Flygtninge
Kompetencekort – Atilla Dogan
Jeg har over 10 års erfaring med at arbejde med udsatte børn, unge og voksne. Derudover har jeg over 20 års erfaring som musikproducer.
Jeg har bred erfaring indenfor det sociale arbejde med udsatte borgere, idet jeg har beskæftiget mig med mange forskellige målgrupper såsom borgere med autisme, borderline, bipolar lidelse, skizofreni, skizotypisk lidelse, ADHD, ADD m.v.
Da jeg har bred erfaring med de mange forskellige målgrupper, har jeg en naturlig forståelse for, at der bør tages udgangspunkt i den enkeltes virkelighed og ønsker for nutid og fremtid.
Jeg har rødder i Tyrkiet og gennem min egen opvækst som efterkommer, har jeg en stor kulturforståelse og viden om integrationsvanskeligheder samt de udfordringer der kan opstå som følge heraf. Min viden samt erfaring, har givet mig kompetencerne til at navigere i de udfordringer der kan opstå, og få en forståelse for hvordan disse bedst muligt kan løses i fællesskab.
Ydermere har jeg erfaring med banderelaterede unge mennesker, hvor jeg har været med til at skabe struktur og gode rammer for deres hverdag med henblik på at skabe en ny og god tilværelse udenfor bandemiljøet.
Jeg har på baggrund af ovenstående også fået bred erfaring med lovgivning og en anerkendende tilgang, som også har stor indflydelse ind i mine borgersamtaler. Jeg ser altid muligheder for den enkelte, og mit fokus er på relationsopbygning og det stærke tværfaglige samarbejde for at optimere på løsninger.
ERFARING:
- Aktivitetsparate
- Uddannelsesparate
- Åbenlyst uddannelsesparate
- Jobparate
- Sprogmentor ifm. tyrkisktalende borgere
- Støttekontaktpersonopgaver
- Kriminalitetstruede
- Banderelaterede
PRIMÆRE BORGERE
- Psykisk sårbare borgere både under og over 30 år med og uden diagnoser og misbrug
- Udsatte borgere med angst med henblik på træning i angsteksponering
- Udsatte borgere med autismediagnose
- Uafklarede udsatte borgere ifm. beskæftigelse og/eller uddannelse
- Udsatte borgere både langt og tæt på arbejdsmarkedet
- Udsatte borgere med behov for en fastholdelsesmentor med henblik på at fastholde uddannelse, ordinær beskæftigelse eller en anden god udvikling
Kompetencekort – Carina Eriksen
Jeg er uddannet socialpædagog med 17 års erfaring i behandlingsarbejde og miljøterapi. Derudover har jeg en Pædagogisk Diplomuddannelse i psykologi.
Jeg møder børnene og deres familier med nærvær, anerkendelse og empati. En kerneværdi i min praksis er at skabe en god relation og tillid, som er det fundament der skal sikre trivsel og udvikling i forløbet.
Tilgængelighed er vigtigt og familierne kan altid søge vejledning og støtte – også uden for normal “åbningstid”. Dette er for at sikre et intensivt forløb med størst mulig progression. Jeg oplever at det for mange familier skaber en tryghed at vide, at hjælpen er lige ved hånden, hvis der opstår et akut behov.
Gennem motiverende- og støttende samtaler, får hele familien konkrete værktøjer til at håndtere de udfordringer og uhensigtsmæssige strategier som blokerer for at lykkedes med de ønsker og mål de har for deres fremtid. Jeg arbejder målrettet på at skabe sunde dynamikker i familien, samt struktur og tryghed for børnene.
Jeg har bred erfaring i arbejdet med psykisk sårbare børn, unge og voksne. Dette gælder diagnoser som autisme, ADHD, ADD, skizofreni, borderline, bipolar, OCD, samt stress, angst, og depressionsproblematikker.
Jeg trives i det tværfaglige samarbejde og sikrer kvalitet og højt fagligt niveau i de enkelte forløb. Jeg er stærk i at dokumentere og sikrer gennem observationer og samtaler en nuanceret beskrivelse af barnets/familiernes udfordringer, ressourcer, samt udviklingsmuligheder. Jeg overholder deadlines og ved hvor vigtigt fleksibilitet er i en travl og dynamisk hverdag i samarbejdet med børn/familier med særlige behov.
Kompetencekort – Catherine Daverne
Jeg fungerer som mentor og sparringspartner for mennesker, der oplever udfordrende livs-/arbejdsvilkår, stress eller som har brug for inspiration og støtte på vejen til ro, trivsel og engagement i hverdagen.
Grundelementerne i min professionelle værktøjskasse er nærvær, nysgerrighed, anerkendende samtale og sansende kommunikation. Det ligger mit hjerte nært at facilitere et trygt rum for samtale, udvikling og/ engagement i livet.
BAGGRUND
- Afspændingspædagog
- Kropsterapeut
- Forskningsunderviser i meditation og mindfulness
- Kok og kogebogsforfatter
- Kursusleder
- Iværksætter, rejseagent og -guide
ERFARING
Jeg har mere end 25 års erfaring med at støtte mennesker i forhold til angst, stress, frygt, traumer, spændinger og psyko-fysiske ubalancer.
Samt i at guide transformationsprocesser, der tager udgangspunkt i det enkelte menneskes livsomstændigheder, bevidsthed, kompetencer og potentiale.
Kompetencekort – Christina Allum
Jeg har arbejdet med socialt udsatte familier siden 2001.
UDDANNELSER
- Uddannet pædagog
- MTFC – terapeut, midlertidig anbringelse
- Familieterapeut FFT– relationelt fokus
- System-terapeut Familie og Netværk/ familiebehandling
- Supervisor
- Mim-P
- Og jeg er i gang med en psykoterapeutuddannelse indenfor kognitiv terapi – stress, angst og depression
ARBEJDSLIV
Jeg har arbejdet med en lang række forskellige områder. Følgende er et udpluk:
- Diagnoser
- ADHD hos børn og voksne – især hos piger/kvinder
- Autisme
- Angst
- Sikkerhedsplaner
- Skolevægring
- Personlighedsforstyrrelser – borderline
- Skilsmissekonflikter
- Misbrug i familier
- Plejefamilier som familieplejekonsulent
- Samvær
- Kontaktpersonsforløb
- Misbrug blandt unge
- Kriminalitetstruede unge
- Hybelanbringelser
- Anbringelse i eget hjem
Kompetencekort – Nina Jæger
Jeg har erfaring med:
- Spædbørn
- Tidlig indsats
- Traumer og traumebehandling
- PTSD
- Børn og unge med diagnoser
- Anbringelser og hjemgivelsee
- Familieinstitution og børnehjem
- Børnesamtaler
- Unge
- Støttet og overvåget samvær
Jeg har yderligere erfaring med grupper:
- Forældregruppe med Cos-P
- Ungegruppe for piger 13-17 år
Uddannelse:
- Pædagog
- COS-P
- Diplom i familieterapi
- ICDP-Vejleder
-
Mentaliseringsbaseret og traumeinspiretet familiebehandler
Kompetencekort – Nima Oladi
Specialisering i ADHD hos unge og voksne samt autisme. Fokus på selvværd og angst. Erfaring med kontaktpersonsopgaver og kriminalitetstruede unge. Ekspertise i anbringelse, efterværn og overvågede samvær.
Jeg har 18 års erfaring inden for det socialpædagogiske felt og er færdig uddannet MPF Psykoterapeut medio 2024.
Min erfaring dækker et bredt spektrum og omfatter forskellige områder, herunder kontaktpersonsopgaver og arbejde med kriminalitetstruede unge. Jeg har også erfaring med anbringelse, sikrede institutioner, efterværn og overvågede samvær. Jeg holder mig løbende opdateret gennem kurser og mit studie, især inden for området med børn og unge sammen med deres familier, herunder diagnoser som autisme og ADHD samt mentalisering.
Kompetencekort – Kickan Andersen
Uddannelser:
- Psykoterapeut
- Parterapeut
- PREP-leder (kommunikation og konflikt)
- Lærer
Kompetencer:
- Familiebehandling
- Forældresamarbejde
- Samværsopgaver
- AKT
- Samtaleterapi; Individuel og par
- Arbejder relations orienteret
Erfaring:
- Individuel terapi
- Parterapi
- Døgninstitution for familier og børn til akut observation og behandling
- Døgninstitution for børn og unge 6-16 år
- Undervisning af elever i AKT dagsbehandlingstilbud.
Kompetencekort – Camilla Dahl
Kompetencer
· Børn og unge med særlige behov
· Udviklingsforstyrrelser
· ASF, ADHD, ADD, Angst, Tourette
· Børn og unge med skolefravær
· Støtte til anbragte børn og unge.
· Støtte til forældre med anbragte børn og unge.
· Støtte til børn og unge i fritidsliv og fritidsjob
Uddannelse og arbejdsliv:
Jeg er uddannet skolelærer i 2006. Jeg stiftede bekendtskab med specialområdet allerede mens jeg studerede til lærer. Jeg har således 19 års solid erfaring indenfor specialområdet.
Til daglig underviser jeg elever med gennemgribende udviklingsforstyrrelser i en gruppeordning. Jeg har erfaring med at undervise elever med ASF, ADHD, ADD, Angst, Tourette, Skoleværing samt andre særlige behov.
Jeg brænder for at gøre en forskel og har fokus på trivsel samt en god og tryg relation. En god og tryg relation er altafgørende for at kunne gøre en forskel for de unge mennesker.
Jeg er meget smilende og positiv af sind. Jeg har en anerkendende og empatisk tilgang til de unge mennesker, som jeg arbejder med. Jeg møder de unge, der hvor de er. Jeg er god til at være nysgerrig og lytte og spørge ind til de unges interesser og deres liv udenfor skolen.
Jeg arbejder ud fra en low arousal tilgang bl.a. i forbindelse med konflikter og vredesudbrud.
Jeg er god til at samarbejde med andre mennesker og jeg er anerkendende i min kommunikation med andre mennesker.
Jeg er vant til i samarbejde med mine kollegaer at skabe et forudsigeligt og struktureret undervisningsmiljø.
Jeg er ved at uddanne mig til læsevejleder på Københavns Professionshøjskole.
Privat:
Jeg er selv vokset op i en familie, hvor min søster og jeg fik pleje-søskende. Jeg har selv været aflastningsfamilie for en ung pige med særlige behov. Dette har givet mig en personlig erfaring indenfor området.
Jeg bruger min fritid sammen med mine to piger, familie og venner. Jeg kan lide at gå lange ture langs vandet med min hund.
Kompetencekort – Zehra
Jeg er en passioneret ung kvinde, der stræber efter at gøre en betydelig forskel for mennesker i nød. Jeg har opnået værdifuld erfaring gennem mit arbejde med udsatte individer, herunder med dobbeltdiagnoser, i psykiatrisk sammenhæng. Denne erfaring har givet mig en dyb forståelse for de komplekse udfordringer, som disse mennesker står overfor.
Derudover har jeg arbejdet med udsatte unge, hvor jeg har været engageret i forskellige initiativer, herunder at arbejde på klubber for unge med særlige behov samt som ledsager. Jeg arbejder aktivt på en døgninstitution for sårbare unge, med psykosociale problemstillinger inden for børne- og ungepsykiatrien.
Jeg møder altid mennesker med respekt og anerkendelse af deres individuelle behov. Jeg prioriterer brugerinddragelse og ser det som en essentiel del af min tilgang. Jeg er overbevist om, at alle mennesker har ret til et “godt liv”, uanset køn, udfordringer eller funktionsniveau. Jeg lægger stor vægt på at optræde professionelt, udnytte mine kompetencer og handlemuligheder til fulde.
Jeg besidder kompetencer inden for:
• Zonen for nærmeste udvikling
• Ressourceorienteret arbejde (KRAP)
• Den motiverende samtale
• Kognitiv adfærds terapi (KAT samtaler)
• Kreativ tilgang
• Miljøterapi
• Dobbelt diagnoser/ misbrug
Med disse kvalifikationer og min dedikation er jeg godt rustet til at bidrage positivt til de mennesker, jeg arbejder omkring.