Familiebehandlings forløbet
Vores familiebehandlings konsulenter tager udgangspunkt i kommunens handleplan, samt den pågældende families og det enkelte familiemedlems forventninger og ressourcer, for at kunne tilpasse den behandling og indsats, som støtter bedst op om børnenes trivsel og udvikling.
Mål og delmål
Familiebehandlingen har til formål at understøtte og udvikle struktur og trygt samspil i familien med henblik på, at barnet udvikler sig i en positiv retning. Der kan både være forebyggende og akutte indsatser hos børn og unge, samt deres forældre. Målet er at få skabt vedvarende positive forandringer i familien for dermed at styrke barnets sikkerhed, udvikling og trivsel.
MD PARTNER FAMILIEKONSULENTER

Bettina Aagaard
Faglig ekspert / Familiebehandler
Metakognitiv Terapeut
Jeg er uddannet social pædagog, familiebehandler og småbørnskonsulent og har de sidste 23 år arbejdet med sårbare børn og familier. Jeg arbejder ud fra et helhedsorienteret perspektiv og en nysgerrighed på mennesket.
Kompetencekort -Bettina Aagaard
Jeg har gennem tiden været tilknyttet ”baby-projekter”, hvor jeg er uddannet til at udføre Care index (en metode til at afkode tilknytningen mellem mor og barn), samt uddannet i at udføre AAI interview, som kan bruges til at afdække forældres indre arbejdsmodeller og sidst er jeg uddannet i at bruge interviewet IWMC – afdække den tidlige tilknytning mellem mor og barn.
Min skriftlighed er stærk og alt bliver veldokumenteret, til brug for en videre udvikling af barnet og dets familie. Har en bred erfaring med støttende og motiverende samtaler, samt en god erfaring med tværfagligt og tværprofessionelt samarbejde med både private og det offentlige.
Jeg er som udgangspunkt nysgerrig på mennesket, hvilke strategier der udvikles og hvordan de kan omlægges, hvorfor jeg er ydmyg i mit arbejde, og altid søger efter at udvikle og skabe den bedste trivsel for barnet, dette med en tydelig kommunikation til barnets omverden. Den største betydning i mit arbejde med familier og børn er, at barnet/familien får oplevelsen af at være i fokus og sammen arbejder vi ud fra de ressourcer/kompetencer de har. Min tilgang er anerkendende, imødekommende, helhedsorienteret og baseret på tillid. Jeg arbejder ud fra en relationel forståelse, der hviler på anerkendelse, tillid, dialog og faglighed, for der igennem at kunne handle ansvarligt og effektivt og i overensstemmelse med den enkeltes handleplan.
Min ”værktøjer” er mangfoldige idet jeg har flere efteruddannelser som mindfulness, stress coach, psykisk førstehjælp, grafisk facilitering, miljøterapeut m.fl.
ERFARING
Arbejdet med udsatte børn-og unge siden 1999
UDDANNELSE
1999 udannet socialpædagog, arbejdede på behandlingshjem med sårbare børn, flere af dem med diagnoser.
2000 uddannet miljøterapeut – tidlig tilknytning, relationer samt relations arbejde, behandlingsmiljøet samt metoder og midler.
Sideløbende arbejde på et ”akuthold” med kriminelle unge, hvor primæropgaven var at resocialisere dem.
2014 Børne og familiekonsulent – Kari Killen som gæsteunderviser.
2017 Stresscoach ved Bjarne Toftegård.
2018 Mindfulnessinstruktør ved Susanne Wexø.
2018 Grafisk facilitering.
2019 Småbørnskonsulent – Kari Killen som hovedunderviser.
2020 Masterclass i modificeret Care index, AAI, WMCI og IA – Kari Killen som hovedunderviser
2022 metakognitiv kursus med udgangspunkt i de metakognitive metoder og hvordan de anvendes

Ida Hagemeister
Faglig supervisor
Familiebehandler
Jeg er uddannet pædagog og psykoterapeut. Gennem de sidste 15 år har jeg beskæftiget mig med anbragte børn, unge, voksne og familier på døgn-institution, familieinstitutioner. Jeg har stort kendskab til familiedynamikker og forskelligartede problemstillinger.
Kompetencekort - Ida Hagemeister
TBC

Anna Berg-Jappe
Familiebehandler
Psykoterapeut
Jeg har mange års erfaring med terapi og familiearbejde. Med min viden, erfaring, ro og nysgerrighed tilgår jeg arbejdet i familiebehandlingen samt i terapeutiske forløb med børn, unge, forældre/voksne i et trygt rum.
Kompetencekort - Anna Berg-Jappe
Jeg har i hele mit arbejdsliv arbejdet med børn, unge og deres familier. Altid med det fokus at være med til at finde og skabe vejen til større grad af trivsel og glæde hos barnet, børnene og forældre.
Jeg møder altid familien, forældre, barnet, den unge med ro og min fulde tilstedeværelse. Særligt i en tid med masser af forstyrrelser, input og stimuli af forskellig grad udefra, finder jeg det vigtigt at møde den enkelte med ro og nærvær.
Jeg skaber et roligt og tryg rum for samtale, og en tryg relation opstår. Dette tilsammen udgør et godt fundament for det videre arbejde hvad enten det er familiebehandling eller terapi.
ERFARING
Jeg har beskæftiget mig med pædagogik de første 20 år af mit arbejdsliv, primært indenfor området autisme spektrum forstyrrelse.
Siden 2014 har jeg arbejdet med hhv. terapi og familiebehandling i, og med, familier med forskellige former for udfordringer. Dette for en årrække i PPR-regi. De sidste år som ekstern konsulent. Jeg har erfaring med samarbejde med sagsbehandlere og andre faggrupper i børn og familie afdelinger og PPR i forskellige kommuner. Og i den forbindelse udfærdigelse af statusrapporter og anden skriftlig beskrivelse og vurdering.
Ud over min erfaring med familiebehandling i sårbare familier, har jeg erfaring med terapeutiske forløb med børn, unge, forældre sammen og hver for sig.
I de terapeutiske forløb med børn og unge er forløbene med et kreativt element i form af eksempelvis tegning. Gennem tegneterapi sker ofte en forløsning, bearbejdning af sorg, krise el.a., indsigt og/eller styrke til ny og bedre handlemåde. Sandplay er i støbeskeen og vil snart være et tilbud fra MD. Sandplay er ligeledes et effektfuldt terapeutisk redskab til både børn og voksne, hvilket vi ser frem til at kunne tilbyde.
UDDANNELSE
Jeg er uddannet pædagog, fra 1994. I de første 20 år af mit pædagogiske arbejdsliv har jeg videreuddannet mig med kurser og uddannelser primært indenfor autismespektret, så som TEACCH/visualiseret struktureret special pædagogik. KAT kassen/visuel hjælp til kommunikation om bl.a. tanker og følelser. Samt mange års deltagelse ved den årlige SIKON-konference med nyeste viden indenfor autismespektret fra både ind- og udland.
I 2008 blev jeg uddannet NLP certificeret coach. I 2014 integreret NLP psykoterapeut. Den integrerede del består af sandplayterapeut og spædbarnsterapeut, sidstnævnte ved Inger Poulsen.
Min faglige stolthed og et ønske om at være troværdig/autentisk, ærlig, nærværende og omsorgsfuld i mit arbejde, gør at jeg prioriterer og modtager supervision og egenterapi løbende…og fordi jeg bare ikke kan lade være, fordi nysgerrighed og udvikling er en stor og naturlig del af mig.
INTERESSER
Jeg interesserer mig for relationer og både personlig og faglig udvikling.
Familie og venner er en stor del af min fritid. Jeg holder af nærvær, samvær, musik, madlavning, fjol og grin.
Boligindretning og sysler i haven.
Rejser og oplevelser, både alene og sammen med mine kære.

Carina Eriksen
Samværskonsulent
Metakognitiv Terapeut
Jeg har 17 års erfaring i behandlings- arbejde og miljøterapi. Jeg møder familier med nærvær og empati. En kerneværdi er at skabe en god relation, som sikrer trivsel og udvikling i forløbet. xxxxxxxxxxxxx xxxxx
Kompetencekort - Carina Eriksen
Jeg er uddannet socialpædagog med 17 års erfaring i behandlingsarbejde og miljøterapi. Derudover har jeg en Pædagogisk Diplomuddannelse i psykologi.
Jeg møder børnene og deres familier med nærvær, anerkendelse og empati. En kerneværdi i min praksis er at skabe en god relation og tillid, som er det fundament der skal sikre trivsel og udvikling i forløbet.
Tilgængelighed er vigtigt og familierne kan altid søge vejledning og støtte – også uden for normal “åbningstid”. Dette er for at sikre et intensivt forløb med størst mulig progression. Jeg oplever at det for mange familier skaber en tryghed at vide, at hjælpen er lige ved hånden, hvis der opstår et akut behov.
Gennem motiverende- og støttende samtaler, får hele familien konkrete værktøjer til at håndtere de udfordringer og uhensigtsmæssige strategier som blokerer for at lykkedes med de ønsker og mål de har for deres fremtid. Jeg arbejder målrettet på at skabe sunde dynamikker i familien, samt struktur og tryghed for børnene.
Jeg har bred erfaring i arbejdet med psykisk sårbare børn, unge og voksne. Dette gælder diagnoser som autisme, ADHD, ADD, skizofreni, borderline, bipolar, OCD, samt stress, angst, og depressionsproblematikker.
Jeg trives i det tværfaglige samarbejde og sikrer kvalitet og højt fagligt niveau i de enkelte forløb. Jeg er stærk i at dokumentere og sikrer gennem observationer og samtaler en nuanceret beskrivelse af barnets/familiernes udfordringer, ressourcer, samt udviklingsmuligheder. Jeg overholder deadlines og ved hvor vigtigt fleksibilitet er i en travl og dynamisk hverdag i samarbejdet med børn/familier med særlige behov.

Farida Butt
Familiebehandler / Tolk
Sygeplejerske
Jeg er uddannet sygeplejerske og social og medicinsk tolk. Jeg har bred erfaring med støttende og motiverende samtaler både, samt god erfaring med tværfaglige samarbejde både i den offentlige og private sektor.
Kompetencekort - Farida Butt
Jeg er uddannet Sygeplejerske og social og medicinsk tolk .
Jeg har bred erfaring med støttende og motiverende samtaler både som tolk og som sygeplejerske, samt god erfaring med tværfaglige og tværprofessionelt samarbejde både i den offentlige og private sektor. Jeg er et meget lyttende, tillidsskabende og empatisk menneske. Jeg har god erfaring med at skabe et trygt rum for en respektfuld og tryg samtale med en helhedsorienteret tilgang .
Som sygeplejerske har jeg har erfaring indenfor flg. områder: Brystkræft, neurologisk afd. unge med spiseforstyrrelser, ældreområdet.
Mine fokusområder er:
- Etniske minioritets familier, unge kvinder, ældre kvinder, unge og børn.
- Motivationssamtaler
- Støtte til læge samt hospitalsbesøg eller anden offentlig instans

Gitte Hede
Familiebehandler
Metakognitiv Terapeut
Jeg har mange års erfaring som familiebehandler med efteruddannelse inden for den systemiske og narrative teori/metode. Mit primære fokus er på anerkendende tilgang og forældrenes mentaliseringsevne. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kompetencekort - Gitte Ulrik
Jeg har mange års erfaring i arbejdet som familiebehandler. Jeg er uddannet socialpædagog og har efteruddannet mig inden for den systemiske og narrative teori/metode. Mit primære fokus er på forældrenes mentaliseringsevne i interaktionen med deres barn/børn.
Jeg møder altid en familie med en anerkendende tilgang for derigennem at skabe en tillidsfuld relation mellem familie og familiebehandler. Jeg har erfaring med observationer og beskrivelser af disse. Jeg har erfaring i arbejdet med støttet og overvåget samvær samt forældresamtaler.
ERFARING
- Arbejdet med udsatte børn-og unge siden 1991
UDDANNELSE
Jeg er uddannet pædagog. Med efteruddannelse inden for den Narrative samtale i praksis, Børne- og Familiekonsulent med den løsningsfokuseret teori som arbejdsmetode, MI (Den motiverende samtale). Jeg har modtaget supervision og undervisning i Theraplay til brug i praksis, samt undervisning og supervision ved Kari Killèn i brugen af Care Index.
- Jeg påtænker at tilegne mig mere viden inden for den Metakognitive metode i 2022
- MI (motivation til forandring) MI Center
- Narrative samtale i praksis ved Anne Saxtorph
- Supervision og undervisning i Theraplay ved Marie Olsen-Kludt
- Supervision og undervisning i Care Index ved Kari Killèn
- Supervision og undervisning i Neuroaffektiv udviklingspsykologi ved Susan Hart
- Børne- og familiekonsulent fra Toftemosegaard
- Kommunikation i praksis enkeltfag Køge Handelsskole
- Miljøterapeut fra Behandlingshjemmet Magnoliegaarden

Helle Bülow Hansen
Familiebehandler
Psyko- og kropsterapeut
Det meste af mit arbejdsliv har jeg beskæftiget mig med relationelt og terapeutisk arbejde med børn, unge og familier. Jeg har fokus på at skabe et trygt og tillidsfuldt rum, hvor vi arbejder hen imod de løsninger, der skal til for at familier kan mestre livet på bedste vis.
Kompetencekort - Helle Bülow Hansen
Jeg møder det enkelte menneske med respekt og anerkendelse, og tror på at vi alle gør det bedste vi kan. Men af og til har vi brug for hjælp og støtte til at mestre livet, som det har udformet sig for os. Det er her jeg kommer ind i billedet.
Gennem mit arbejdsliv og uddannelser har jeg tilegnet mig stor og bred viden og erfaring med at hjælpe børn, unge og familier fra et uhensigtsmæssigt sted til et mere givende og glædesfuldt. Jeg trækker på min erfaring som familiebehandler, psykoterapeut, kropsterapeut samt fra skoler og dag/døgn institutioner. Derudover trækker jeg også på min egen livserfaring.
UDDANNELSE
- Certificeret psykoterapeut (4-årig) hos www.dansknlp.dk
Kropsterapeut hos www.totum.dk - Mindfulness instruktøruddannelse hos www.mariekronquist.dk
- Access Bars hos www.klinikforselvhelbredelse.dk
- Anatomi, fysiologi og sygdomslære hos www.Innowell.dk
- Diplomuddannelse Kollegial vejledning hos www.ucc.dk
- Uddannet Pædagog hos Gladsaxeseminariet.
- Beklædningsdesigner hos Columbine mode – og designskole
ERFARING
- Selvstændig Psykoterapeut, kropsterapeut og familierådgiver.
- Familierådgiver i Københavns kommune.
- Inklusionsvejleder på en skole i Københavns kommune
- Frivillig på Børnetelefonen
- Dag – og døgninstitutionsarbejde
- Underviser på Dansk NLP institutdansknlp.dk
- Mindfulnessinstruktør hos fritidsskoler.dksamt privat.
INTERESSER
Derudover tager jeg løbende relevante kurser, samt deltager i supervision og egenterapi. På denne måde tager jeg ansvar for min egen personlige og faglige udvikling, så jeg kan være fuldt tilstede for de mennesker jeg hjælper.

Lea Aarup Lykkegaard
Familiebehandler
Familierådgiver & Terapeut
Jeg har arbejdet med mennesker i krise i mere end 20 år. . Jeg har gjort det til mit virke at guide mennesker igennem deres kriser. Jeg navigerer i kaos, og viser klienterne, at det kan lade sig gøre. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kompetencekort - Lea Aarup Lykkegaard
ERFARING
Jeg har arbejdet med mennesker i krise i mere end 20 år. Mit udgangspunkt er, at alle har en medfødt evne til livsudfoldelse – alle møder ind imellem vilkår, der kan gøre det svært at udfolde sit liv i den retning, man ønsker.
Jeg ved, hvor vigtigt det er, at favne og lære af sine kriser. Ofte kan kriserne føles så uoverstigelige, at en guide er essentiel for at kunne se sig ud af dem og samtidigt udvikles af dem istedet for blot at overleve.
Jeg har gjort det til mit virke at guide mennesker igennem deres kriser.
Billedligt talt går mine klienter selv vejen, men jeg holder dem i hånden og hjælper dem med ikke at fare vild – og til at rejse sig igen, når de snubler eller udtrættes. Jeg hjælper dem med at finde den rette sti for dem. Jeg navigerer i kaos, og viser klienterne, at det kan lade sig gøre.
Jeg har gennem tiden arbejdet tæt med:
- PPR, skoler og daginstitutioner i forskellige kommuner
- forsikringsselskaber, hvor jeg er en del af sundhedsforsikringen
- PaBu, Børnepalliativt Team på Rigshospitalet
- Patientforeninger
- NGO’er, der varetager behov for familier med kroniske syge børn
UDDANNELSE
- 1999 folkeskolelærer
- 2007 familierådgiver
- 2017 psyko-, par- og familieterapeut
- 2018 foredragsholder”

Michelle Arcas
Familiebehandler
Psykoterapeut
Jeg er uddannet psykoterapeut og socialpædagog og har mange års erfaring med autisme, ADHD og PTSD. Jeg har erfaring med spædbørnsfamilier, etnisk danske som anden etniske sårbare familier.
Kompetencekort - Michelle Arcas
Jeg har altid arbejdet med mennesker i hele mit arbejdsliv. De seneste 15 år har mit arbejde omhandlet særligt sårbare familier. Mit udgangspunkt for arbejdet er altid med fokus på at finde frem til familiens ressourcer for at optimere deres liv og hverdag. Derudover at finde frem til en løsning på de forhindringer, der måtte være og i samarbejde med familien skabe en forståelse og bevidsthed ind i hvordan vi får vendt det til større trivsel og glæde hos barnet, den unge og forældrene.
Jeg møder altid familien med nærvær, ro og tillid. Mit fokus er på at skabe et rolig og trygt rum, så en tryg relation kan opstå på sigt. Det er med gennemsigtighed at vi i fællesskab når de mål, den enkelte familie har.
UDDANNELSE
Jeg er uddannet specialpædagog i 2011 og har siden arbejdet med sårbare børn, unge og familier. Jeg har en videreuddannet mig med kursus i blandt andet KRAP og medicinhåndtering.
Senest har jeg uddannet mig hos ID Academy, Østerbro til integral psykoterapeut. Integral psykoterapi repræsenterer de vigtigste indsigter i interventioner, sammen med farmakologiske, psykodynamiske, kognitive, adfærdsorienterede, eksistentielle og transpersonlige tilgang.
Derudover har jeg for mange år siden uddannet mig til personlig træner, som jeg benytter mig meget af i arbejdet med familien. Da krop og sind hænger sammen og for mange giver gode resultater. Uden kropsarbejde kan det være en udfordring at nå målet, hvis det lige netop er noget kropsligt der er udfordringen.

Sine Birkegaard Pedersen
Familiebehandler
Familierådgiver
TBC
Jeg har stor erfaring med pårørende til misbrug og psykisk sygdom og har stor viden om afhængighed fra mine over ti års kommunale erfaring inden for misbrugsområdet. Jeg har desuden erfaring som gruppe-terapeut.
Kompetencekort - Sine Birkegaard Pedersen

Viggo Müller
Familiebehandler
Psykoterapeut
Gennem de seneste 25år har jeg arbejdet som terapeut, coach, Biologisk Relationel Chok/Traume terapeut, hvor jeg har faciliteret processer, hvor børn, unge og familier kommer i bedre trivsel.
Kompetencekort - Viggo Müller
Min faglige baggrund er, at jeg er uddannet lærer, coach, psykoterapeut, kropsterapeut og Biologisk Relationel Chok/Traume terapeut, og min praksiserfaring spænder meget vidt. Jeg har undervisningserfaring gennem 10 år som lærer på specialskole, 3 år som lærer på efterskole, 19 år som underviser af misbrugsbehandlere og 5 år som leder og underviser i MentorAkademiet.
Mit arbejde som terapeut og coach har fyldt meget gennem de seneste 25 år, og for tiden er jeg meget optaget af at hjælpe familier med at udvikle deres relationskompetencer og blive mere velfungerende. Min viden i dette område har jeg udviklet ved at arbejde som familieterapeut i Greve Familiecenter og Familiecentret Vibygaard gennem de sidste 6 år, og ved at undervise på Blackbird Institute, som uddanner familieterapeuter.
Jeg har desuden mange års erfaring og interesse i supervision, og har superviseret mange forskellige faggrupper, men alle har de haft – eller har – med arbejdet med mennesker og kontakt at gøre. Jeg har blandet andet superviseret familiebehandlere- og konsulenter i Slagelse Kommune, misbrugsbehandlere og fængselsbetjente i Jyderup Statsfængsel og lige nu superviserer jeg behandlerpersonalet på døgnbehandlingen Sct. Ols, Bornholm og dagbehandlingen Sct. Ols, København.
MD PARTNER KONTAKTPERSONER

Atilla Dogan
Kontaktperson
Autisme-ekspert
10 års erfaring indenfor det sociale arbejde med udsatte børn og unge med mange forskellige problematikker omkring autisme, borderline, bipolar lidelse, skizofreni, ADHD, ADD m.v. xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kompetencekort - Atilla Dogan
Jeg har over 10 års erfaring indenfor det sociale arbejde med udsatte børn og unge, idet jeg har beskæftiget mig med mange forskellige problematikker omkring autisme, borderline, bipolar lidelse, skizofreni, skizotypisk sindslidelse, ADHD, ADD m.v. Ydermere har jeg erfaring med banderelaterede unge mennesker, hvor jeg har været med til at skabe struktur og gode rammer for deres hverdag med henblik på at skabe en ny og god tilværelse udenfor bandemiljøet.
Jeg har rødder i Tyrkiet og gennem min egen opvækst som efterkommer, har jeg en stor kulturforståelse og viden om integrationsvanskeligheder samt de udfordringer der kan opstå som følge heraf. Min viden samt erfaring, har givet mig kompetencerne til at navigere i de udfordringer der kan opstå, og få en forståelse for hvordan disse bedst muligt kan løses i fællesskab.
ERFARING
Jeg har på baggrund af ovenstående også fået bred erfaring med lovgivning. Jeg arbejder ud fra en anerkendende tilgang, hvor jeg ser muligheder for den enkelte, og mit fokus er på relationsopbygning og det stærke tværfaglige samarbejde for at optimere på løsninger.

Camilla Thor Larsen
Kontaktperson
Lærer
Som speciallærer og kommende psykoterapeut er mit fokus altid en ydmyg og nærværende tilgang til det enkelte menneske; og med respekt for borgenes livssituation. xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kompetencekort - Camilla Larsen
Som speciallærer og kommende psykoterapeut er mit fokus altid en ydmyg og nærværende tilgang til det enkelte menneske; og med respekt for borgenes livssituation. Fagligt er det for mig en positiv stilladsering i forhold til borgeren, som skaber de bedste resultater.
ERFARING
- Jeg har i mit arbejdsliv beskæftiget mig med undervisning, pædagogik og behandling indenfor dagbehandling – med primært diagnoserne ADHD og autisme, ofte også komorbiditet og kompleksiteten heri. Jeg har arbejdet med børn, unge og forældre både kommunalt og privat, hvor jeg altid har haft fokus på ressourcer ud fra en nysgerrig tilgang.
- Jeg har i mit arbejde med udsatte børn skabt en tydelig struktur og tryg relation som forudsætning for en vellykket faglig læring som såvel social læring.
- Jeg har erfaring med samarbejde tværs faggrupper: såsom pædagoger, miljøterapeuter, sygeplejersker, psykologer, kontaktpersoner, sagsbehandlere m.m.
- Jeg har specialiseret mig i at aflæse og afdække udsatte børns, unges og familiers ressourcer – for sammen at finde frem til borgernes egne strategier.
- Jeg har i mit arbejde med behandling dygtiggjort mig i at opbygge en tro på folks egne evner: for på denne måde at skabe resultater for borgeren. – og erfaret gennem alle år; at den oprigtige interesse og gode relation kan flytte bjerge.
- Jeg har erfaring med at skabe et roligt og tillidsfuldt rum for borgere med diagnoser, hvor jeg har arbejdet med tilgangen low arousal.
- Jeg har erfaring med at administrere tid i forhold til mål, både kortsigtet og langsigtet. – hvor jeg har haft god erfaring med visuelle værktøjer som visionboard, piktogrammer.
PRIMÆRE BORGERE
- TBC
UDDANNELSE
- 2014: Lærer, med fokus på specialområdet – diagnoser, dysleksi, inklusion, dansk som andet sprog.
- 2020: Psykoterapeut, i gang med 3. studieår ud af 4.
INTERESSER
- Fredfyldte gåture i eget selskab.
- Samvær med kæreste, familie og venner.
- Læsning, psykologi og filosofi.
- Hurtige løbeture i godt selskab.

Catherine Daverne
Kontaktperson
Kontaktperson
Jeg fungerer som mentor for mennesker, der oplever udfordrende livs-/arbejdsvilkår, stress eller som har brug for inspiration og støtte på vejen til ro, trivsel og engagement i hverdagen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx
Kompetencekort - Catherine Daverne
Jeg fungerer som mentor og sparringspartner for mennesker, der oplever udfordrende livs-/arbejdsvilkår, stress
eller som har brug for inspiration og støtte på vejen til ro, trivsel og engagement i hverdagen.
Grundelementerne i min professionelle værktøjskasse er nærvær, nysgerrighed, anerkendende samtale og sansende kommunikation.
Det ligger mit hjerte nært at facilitere et trygt rum for samtale, udvikling og/ engagement i livet.
BAGGRUND
- afspændingspædagog
- kropsterapeut
- forskningsunderviser i meditation og mindfulness
- kok og kogebogsforfatter
- kursusleder
- iværksætter, rejseagent og -guide
ERFARING
Jeg har mere end 25 års erfaring med at støtte mennesker i forhold til angst, stress, frygt, traumer, spændinger og psyko-fysiske ubalancer.
Samt i at guide transformationsprocesser, der tager udgangspunkt i det enkelte menneskes livsomstændigheder, bevidsthed, kompetencer og potentiale.

Celine Viuff Bang
Kontaktperson
Cand.Merc.Psyk.
Jeg har en anerkendende tilgang i mødet med den unge med udgangspunkt i den unges udfordringer og ønsker. Jeg arbejder løsningsorienteret, hvor den unge får øje på muligheder og potentialer gennem motiverende- og støttende samtaler. xxxxxxxxxx
Kompetencekort - Ceiine Viuff Bang
Jeg mener, at en god relation er afgørende, når der arbejdes hen mod en forandring. Jeg lægger derfor stor vægt på relationsopbygning. Dette gør jeg blandt andet ved, at møde den unge, hvor denne er. Derudover møder jeg den unge med den tro, at den unge godt kan lykkes med den forandring, som der er behov for og ønske om.
Jeg har et virksomhedsrettet fokus, da jeg har erfaring med opsøgende arbejde i forbindelse med etablering af virksomhedspraktikker.
Jeg har erfaring med at arbejde med psykisk sårbare unge, som står udenfor uddannelses- og arbejdsmarkedet. Jeg har beskæftiget mig med aktivitets- og uddannelsesparate unge. Jeg har erfaring i at arbejde med unge med forskellige udfordringer i livet for eksempel borgere med angst, stress, depression, borderline, autisme, skizofreni, ADHD mv.
Jeg er uddannet cand.merc.psyk. og har derudover taget IPS kurser.

Christina Dahl
Kontaktperson
Lærer
Gennem mange år som AKT – lærer, har jeg tilegnet mig stor erfaring med at støtte og vejlede sårbare børn og unger, hvor vi bl.a har arbejde med konflikthåndtering, angst og spiseforstyrrelser. Som SSP-lærer har stor erfaring med skolefravær og kriminalpræventivt arbejde.
Kompetencekort - Christina Dahl
UDDANNELSER
Jeg er uddannet skolelærer i 2007. Jeg er også uddannet kandidat i pædagogisk psykologi i 2019, hvor mit fokus særligt har været på inklusion af børn og unge i udsatte positioner.
I 2009 blev jeg uddannet til AKT-lærer (adfærd, kontakt og trivsels) og projektleder. Derudover er jeg uddannet leder i 2015, hvor jeg har bl.a. har coaching som modul.
ARBEJDSLIV
Jeg er lærer i en udskolingsmodtagerklasser 13-18 år, hvor jeg har erfaring med at guide og vejlede i forhold til uddannelsesmuligheder, jobansøgninger, vanskelige familiesituationer mm. Derudover er jeg lærer i en gruppeordning for unge, som alle har lidt af skoleværing og har forskellige diagnoser. Jeg har meget erfaring med udsatte børn og unge gennem mit arbejde som AKT-lærer, hvor jeg arbejder med bl.a. konflikthåndtering, vredeshåndtering, meditationsøvelser, unge med spiseforstyrrelser, børn med angst mm.
Jeg er optaget af børn og unges deltagelsesmuligheder i fællesskaber ud fra et inklusionsperspektiv i både skole og samfund. Jeg arbejder ud fra en systemisk og anerkendende tilgang, hvor mit fokus er at skabe trivsel og udviklingsmuligheder for de sårbare børn og unge jeg arbejder med.
Jeg har tidligere fungeret som SSP-lærer, hvor jeg bl.a. har erfaring med skolefravær og kriminalpræventive arbejde.
Jeg har selv taget kurset til at blive plejefamilie, og er selv vokset op med pleje-søskende, hvilket betyder at jeg både har en personlig og professionel viden og erfaring på området.
PRIMÆRE BORGERE
- Børn og unge med skolefravær
- Børn og unge med diagnoser fx autisme, ADHD mm.
- Børn og unge med særlige behov
- Uddannelsesvejledning til børn og unge
- Støtte til børn og unge i fritidsliv og fritidsjob
- Støtte til anbragte børn og unge
- Støtte til forældre til anbragte børn og unge
INTERESSER
Jeg bruger al min fritid på mine to små piger, familie og venner. Derudover går jeg lange ture med vores hund, og bruger nogle weekender sammen med min familie i sommerhus.

David Abel
Kontaktperson
Socialpædagog
Jeg har 20 års erfaring indenfor det socialfaglige og er uddannet Professionsbachelor med social- og specialpædagogik. Jeg møder borgeren ud fra gensidig respekt og forståelse og anerkendende tilgang. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx
Kompetencekort - David Abel
David Abel:
Jeg har 20 års arbejdserfaring indenfor det socialfaglige pædagogiske felt, og er uddannet Professionsbachelor, pædagog i social- og specialpædagogik. De seneste mange år, har jeg arbejdet som mentor- støttekontaktperson og jobformidler. Jeg har en bred erfaring med at støtte borgere, som er sårbare og udsatte, både voksne samt børn og unge. Jeg arbejder ud fra en anerkendende tilgang, med respekt og forståelse for det enkelte individ, og møder borgeren ud fra han eller hendes egne forudsætninger.
Jeg har stor erfaring med at arbejde med unge og voksne, som er psykisk sårbare eller har diagnoser som f.eks. Skizofreni, personlighedsforstyrrelser, ADHD, ADD, OCD, autisme spektrum forstyrrelse (ASF), borderline, angst og depression. Jeg har et stort fokus på det tværfaglige samarbejde, og har en løsningsorienteret tilgang, som ligeledes har stor indflydelse på mine borgersamtaler. Jeg støtter også borgere ved deltagelse på møder med sagsbehandlere, psykiatrien, psykiatrisk hospital, læger, praktiksteder, beskæftigelse mv.
Min overbevisning er, at alle mennesker har nogle kompetencer som kan udvikles og dermed skabe bedre muligheder for en mere positiv tilværelse, personligt udviklingsmæssigt og dermed øge livskvaliteten.
PRIMÆRE BORGERE
- Psykisk sårbare borgere både under og over 30 år med og uden diagnoser og misbrug.
- Udsatte borgere med Autisme diagnose.
- Udsatte borgere med angst med henblik på træning i angsteksponering.
- Uafklarede udsatte borgere ifm. beskæftigelse og/eller uddannelse.
- Støtte til at finde praktikpladser, ordinær beskæftigelse.
- Børn og unge med særlige behov.
- Støttekontaktperson og efterværn
- Støtte til at finde praktikpladser, ordinær beskæftigelse
UDDANNELSE/kurser
- Professionsbachelor, pædagog i social- og specialpædagogik
- Konflikthåndtering
- Angst
- Psykofarmaka, medicinhåndtering
- Førstehjælp
ERFARING
- Aktivitetsparate
- Uddannelsesparate
- Jobparate
- Støttekontaktpersonopgaver
- Ressourceforløb
- Kriminalitetstruede
- Misbrug

Islim Kiran
Kontaktperson
Kontaktperson
Med store indlevelsesevne i den enkelte borgeres situation har jeg haft succes med at udvikle borgerne både personligt og fagligt, og formået at skabe det rette kurs i deres liv. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx
Kompetencekort - Islim Kiran
Jeg har flere års erfaring som mentor på beskæftigelsesområdet. Jeg har gode erfaringer med at skubbe borgeren den rigtige vej, således borgeren enten kommer tilbage på arbejdsmarkedet, bliver afklaret eller kommer i rette behandling.
Jeg støtter med angsteksponering og smertehåndtering og har godt indblik i de fleste diagnoser. De kulturelle problemer/gevinster, som borgeren oplever, støtter jeg borgeren i at se som ressourcer i forhold til at borgeren kommer tilbage på arbejdsmarkedet. Derudover har jeg et bredt virksomhedsnetværk specielt til tyrkiske og kurdiske kvinder mhp. afklaring af deres arbejdsevne.
Jeg anvender min egen erfaring som anden generation af indvandrere, hvor jeg som ung pige måtte tage ansvar for mine forældre.
Som person vægter jeg at være tilgængelig og fleksibel overfor borgeren samt at være vedholdende og bevare den gode, professionelle relation. Med store indlevelsesevne i den enkelte borgeres situation med resultat for øje har jeg haft succes med at udvikle borgerne både personligt og fagligt, og formået at skabe det rette kurs i deres liv. Jeg sætter pris på at se enhver i øjenhøjde og på baggrund af borgerens historisk, tilstand og situation lægge en plan for denne.
PRIMÆR BORGERE
- Støtte/kontaktperson sager
- Ressourceforløbssager – Primært psykisk sårbare kvinder som er smerteplaget
- Jobafklaringssager – Afklaring af arbejdsevne, herunder opfølgning og skrivelse af praktikrapport
- Sprogmentor – Tyrkisk og kurdisktalende
- Antiradikalisering af unge piger/kvinder
ERFARINGER:
- Mentor- samt tolkefunktion i forhold til især tyrkisk- og kurdisktalende borgere i forskellige forløb. Såsom ressourceforløb, job og afklaringsforløb, sygefravær, kontanthjælpsmodtager, forsikrede ledige og som støttekontaktperson.
- Dokumentation af hele forløb, statusrapporter, afslutningsrapport, arbejdsevnebeskrivelse, funktionsevnebeskrivelser, forberedende del af rehabiliteringsplaner og progressionsrapporter.
- Opsøgende virksomhedskontakt mhp. jobordrer samt etablering af virksomhedspraktikker og ordinære beskæftigelser. Dybdegående erfaring med at matche borgere med rette virksomhed og funktion.
- Deltagelse i møder med rehabiliteringsteam/støtte til besøg hos læge, i psykiatrien eller der hvor det giver mening.

Jeppe Christoffersen
Kontaktperson
Socialpædagog/Misbrugskonsulent
Stor erfaring med unge udadreagerende med særlige behov og dobbelt diagnoser og unge med angst, hashmisbrug og skolevægring. Derudover har jeg erfaring med praktisk pædagogisk støtte. xxxxxxxxxxxxxxxxxx x
Kompetencekort - Jeppe Christoffersen
Siden 2004 har jeg arbejdet med at støtte og forandre mennesker. Mit primære fokus har været de socialpædagogiske og socialpsykiatriske praksisser.
Det har givet mig en bred erfaring inden for følgende områder:
- Personlig mentor arbejde for unge udadreagerende med særlige særlige behov og dobbelt diagnoser.
- Støttekontaktperson/mentor for unge med angst, hashmisbrug og skolevægring.
- Kontaktforløb
- Støtte til misbrugsafklaring og hjælp til at reducering eller ophør af misbruget.
- Praktisk pædagogisk støtte i borgerens eget hjem.
- Familiebehandling med særligt fokus på misbrugs og tilknytnings problematikker.
- Stor erfaring med at dokumenterer og skriftlig rapportering.
Derudover har jeg solid erfaring med udviklings og transformations processer både som performance coach, erhvervsskuespiller, proceskonsulent og underviser.
Jeg stræber altid efter at fremstå empatisk, tryghedsskabende og autentisk.
Jeg er tydelig og ærlig, med hovedfokus på transparens i samarbejdet og en veldefineret målsætning.
PRIMÆRE BORGER
- Børn og unge med misbrug, angst, skolevægring og hjælp til praktisk pædagogisk støtte.
- Familiebehandling omhandlende misbrug samt tilknytnings vanskeligheder.
- Voksne med sindlidelser og misbrugsproblematikker.
- Job og uddannelsesafklaring.
UDDANNELSER
Coach
Misbrugskonsulent
Cand. Pæd. Pæd. Psyk.
Professionsbachelor i pædagogik
Handel og kontoruddannet
ERFARING
- Mentoropgaver for unge og voksne vedrørende Job-afklarings/Kontaktskabelse og Misbrugsrelaterede mentorforløb.
- Socialtpsykiatrisk relationsarbejde.
- Støtte kontaktperson.
- Hjemmevejleder.
- Socialpædagog på bofællesskab for unge med særlige behov og udslusning og efterværn i egen bolig.
- Personlig Mentor for unge med særlige behov og dobbelt diagnoser.
- Hjælpelærer på STU.
- Kognitiv funderet misbrugskonsulent.
- Gruppe forløb med misbrugere.
- Coaching af individer samt teams.
- Undervisning og workshops i kommunikation og konflikthåndtering.
- Jobtræningsforløb.
- Karriererrådgivning.
- Undervisning i “Public Speaking”.
- Undervisning i “Improvisation”.
- Debatteater for børn og unge.
- Workshops for ledere og medarbejdere med fokus på kommunikation og personlig gennemslagskraft.
INTERESSER
Cykling, bordtennis, film, bøger, udviklings og underholdnings projekter, min kæreste og 2 børn.

Kabeer Takiar
Kontaktperson
Politiperson
Stor erfaring med socialt udsatte unge. Det væsentlige er, at styrke den individuelle positive tænkning, ændre vaner og se muligheder og brugbare kompetencer hos den enkelte. xxxxxxxxxx xxx
Kompetencekort - Kabeer Takiar
Jeg har i flere år arbejdet med socialt udsatte unge med udgangspunkt i den enkeltes behov og gennem motivationssamtaleforløb. For mig er det væsentligt, at styrke den individuelle positive tænkning, ændre vaner og se muligheder og brugbare kompetencer hos den enkelte.
Min tilgang er anerkendende, omsorgsfuld og samarbejdende og jeg anvender metoder, som har til hensigt at skabe en forandring og motivation for en bedre tilværelse.
ERFARING
- Støtte/kontaktperson sager
- Ungesager med mistrivsel i hjemmet
- Arbejdsevne- og uddannelsesafklaring
- Familiesager med minoritetsunge
- Trivselssager med fokus på at skabe forandringer gennem en aktiv hverdag
- Psykisk sårbare borgere med fokus på social træning og støtte til struktur
FOREDRAG
”Fra modborger til medborger” – styrkelse af integration i Danmark
Syn på autoriteter
Kulturforskelle

Lucas Andersen
Kontaktperson
Mentor
Jeg har stor erfaring fra opholdsteder, hvor min tilgang til børn / unge er en neuropædagogisk, miljøterapeutisk og narrativ. Jeg har erfaring med bl. a spiseforstyrrelse og kriminalitetsprævention.
Kompetencekort - Lucas Andersen
Min tilgang er en neuropædagogisk, miljøterapeutisk og narrativ i mit arbejde med barnet / en ung / borgere.
ERFARING
- Erfaring fra opholdssteder, som mentor og som støtte/kontaktperson.
- Mentorforløb indenfor integration og ungeområdet,
PRIMÆRE BORGERE
- Kompabilitet
- Spiseforstyrrelse
- Kriminalitetsprævention

Rikke Mortensen
Kontaktperson
Lærer
Jeg har stor erfaring med pårørende til misbrug og psykisk sygdom og har stor viden om afhængighed fra mine over ti års kommunale erfaring inden for misbrugsområdet. Jeg har desuden erfaring som gruppe-terapeut.
Kompetencekort - Rikke Mortensen
Jeg er uddannet socialrådgiver og psykoterapeut. Jeg er specialiseret i at hjælpe og støtte unge hen i mod det liv de ønsker og har krav på. Jeg brænder for arbejdet med unge mennesker og det er med stor respekt og empati, at jeg guider og støtter mennesker på deres personlige rejse.
Jeg er optaget af at forbinde krop og tanker gennem kontakt og metoder. Jeg bruger humor konstruktivt. Jeg elsker grupper og relationer.
ERFARING
Jeg har stor erfaring med pårørende til misbrug og psykisk sygdom og har stor viden om afhængighed og medafhængighed fra mine over ti års kommunale erfaring inden for misbrugsområdet.
Jeg har desuden erfaring som supervisor på bosteder og som gruppeterapeut i blandt andet TUBA.
Jeg har kommunalt erfaring fra ungeprojektet i Roskilde, Ungeliv i Ringsted og fra arbejdet med at få unge videre ud af et problematisk forhold til rusmidler på kommunalt misbrugscenter.

Salah Ibrahim
Kontaktperson
Pædagog
Jeg har ar flere års erfaring indenfor arbejdet med kriminalitetstruede unge. Jeg har en dyb indsigt i interkulturelle problemstillinger og har kompetencer indenfor inklusions-didaktik og samtaleterapi.
Kompetencekort - Salah Ibrahim
ERFARING
- Har flere års erfaring indenfor arbejdet med kriminalitetstruede unge
- Mentor
- Kontaktperson
- Sagsbehandler i Brøndby kommune
PRIMÆRE BORGERE
- Komorbiditet
- Kriminalitetsforebyggelse
- Integration og interkulturelle problemstillinger

Thomas Amstrong
Kontaktperson
Socialpædagog
Min tilgang er høj faglighed, hvor min fineste opgaver , som pædagog er min fineste opgave at skabe et positivt forandringsarbejde ud fra en anerkendende, rolig, rummelig og lyttende tilgang til det enkelte menneske.
Kompetencekort - Thomas Amstrong
Som pædagog er min fineste opgave at skabe et positivt forandringsarbejde ud fra en anerkendende, rolig, rummelig og lyttende tilgang til det enkelte menneske. Min tilgang er med udgangspunkt i høj faglighed, en professionel relation og med øje for barnets/en unges personlige mål.
ERFARING
- Jeg har gennem min 15 års socialpædagogiske praksis arbejdet med udsatte børn, unge og voksne både på behandlingshjem, dagbehandling og mentor i Københavns Kommune.
- Jeg har i mit arbejde med udsatte børn, unge og voksne primært beskæftiget mig med diagnoserne ADHD, autisme og svigt generelt.
- Jeg har stor erfaring i samarbejdet med kommuner, sagsbehandlere, forældre/plejeforældre, psykologer og andet fagligt personale.
- Jeg har dygtiggjort mig i at fastholde et mål gennem vedholdende guidning og derved få den enkeltes potentiale frem gennem motiverende samtaler.
- Jeg er tydelig i min professionelle rolle, og jeg har erfaring og evner i forhold til at skabe trygge relationer som grundlag for udvikling.
UDDANNELSE
- 2009: Professionsbachelor i pædagogik.
INTERESSER
- Fiskeri
- Gåture
- Fodbold
- Kæreste, familie, børn og venner.